SONIC BOOM: FIRE & ICE

SONIC BOOM: FIRE & ICE

7.0

Krôčik k návratu turbo ježka na výslnie

Recenzia na 3DS verziu

Už som snáď ani nepredpokladal, že sa ešte niekedy dočkám nielen kvalitnej, ale najmä zábavnej hry so Sonicom. Za niekoľko posledných rokov som recenzoval zopár hier s maskotom Segy v hlavnej úlohe a všetky boli o tom istom – modrému turbo ježkovi už veľmi dávno došiel dych a nebeží už ani zo zotrvačnosti. Mnohé z týchto hier boli také zlé, že už strácal aj tých posledných fanúšikov, ktorí s ním zostali. Po ohlásení Sonic Boom: Fire & Ice som bol skôr chladný, rovnako tak pred nedávnym demom na nemeckom Gamescome. Po ňom ale vo mne vzbĺkla iskierka nádeje, že by sme sa po rokoch mohli opäť dočkať zaujímavej hry.

Aby som vás uviedol do obrazu, ak sa o Sonica v poslednej dobe nezaujímate, Sega už nejakú dobu žila mimo reality a aj keď boli hry so Sonicom prepadáky, v jej očiach bol stále hviezda. Tvorcovia chrlili jednu hru za druhou, s kvalitami sa netrápili, no a pomedzi to aj sa Sonica rozhodli preniesť aj do iných foriem zábavy. Medzi nimi je aj animovaný seriál Sonic Boom, ktorého druhá séria začne túto jeseň a Sega už vydala dve hry s previazaním naň. Toto je tretia a najlepšia. Nielen z tejto trojice, ale aj za dlhú dobu. Dabing, štýl animácie v predelových scénach, postavy a aj pozadie vychádzajú zo seriálu, no nemusíte ho nutne poznať, ak si chcete hru užiť.

Ako to v skákačkách býva, príbeh je skôr len do počtu. Vyniknú prestrihové scény, ktoré sú naozaj spracované dobre, no ich obsah je veľmi jednoduchý a aj dosť hlúpy. Opäť je totiž na scéne zloduch Dr. Eggman, ktorý sa snaží z celého sveta pomocou svojich robotov vyťažiť prvok s názvom ragnium. Ten mu má slúžiť na to, aby konečne porazil svojho odvekého rivala Sonica. Nie zneškodnil, nechce z neho ani spraviť guláš. Chce ho len poraziť v pretekoch, a tak ragnium používa na pohon svojich pretekárskych robotov. To na svete ale spôsobuje problémy a vznikajú trhliny, ktoré musí Sonic a jeho chlpatá partia zaceliť.

Sonic Boom: Fire & Ice

Ovládnite elementy ľadu a ohňa.
Sonic Boom: Fire & Ice

Endless runner pasáže sú fádne a nudné.
Sonic Boom: Fire & Ice

Levely v ponorke sú zo začiatku zaujímavé, neskôr omrzia.

No nehovoril som? Infantilne hlúpučké, ale viac hre ani netreba. Dôležité je, že máte ihneď možnosť ponoriť sa do hry a už v prvých momentoch si spomeniete na to, čo ste zbožňovali na starých Sonic the Hedgehog hrách – prístupnosť, zábavu a zaujímavé úrovne. A aj keď Fire & Ice vychádza z predchodcu Shattered Crystal pre 3DS, mnoho vecí robí jednoducho lepšie a kvalitnejšie. Nesnaží sa to zbytočne komplikovať, skôr naopak, zjednodušiť, aby ste si užívali rýchlu hrateľnosť s hrdinom, ktorý sa takmer nikdy nezastaví,

Asi ste už aj sami vytušili, že je Fire & Ice 2D skákačkou, čo je len a len dobre, keďže 3D možnosti Sonicovi nikdy príliš nešli. Ponúka tak tradičnú 2D hrateľnosť, avšak predsa len úplne nezabúda na tretí rozmer, čo by bola zvlášť na 3DS škoda. V jednotlivých úrovniach často narazíte na platformy, ktoré vás vedia katapultovať v rámci hĺbky levelu do inej jeho časti, keďže tie občas ponúkajú viac rovín, jednu na popredí a druhú na pozadí. Taktiež postavy a objekty sú 3D, len pohyb je 2D. Hra vďaka tomu veľmi dobre využíva 3D zobrazenie na handhelde a pekne vidieť hĺbku prostredia.

Sonic si v novej hre dáva záležať na tom, aby si stál za svojou povesťou. Budem sa opakovať, ale hra je naozaj rýchla. Okrem bežného pohybu má Sonic aj vlastnú schopnosť bleskového behu a ak by vám ani to nestačilo, sú tu rôzne platformy, jumpy a boosty, ktoré vás katapultujú do vzduchu, či vystrelia vpred ešte vyššou rýchlosťou. Sú tu niektoré krátke momenty, keď do hry nemusíte ani aktívne zasiahnuť, keďže vás stále niekde niečo samo vystrelí a zrýchli, či len stláčate útok po zameraní na nepriateľov a odrazové plošinky. Skvele sa na to pozerá a rovnako dobre sa to hrá a vysoké tempo hry si rýchlo osvojíte.

Okrem toho má však hra ešte ďalšie tváre. Sonic nie je jedinou hrateľnou postavou a postupne si sprístupníte celý jeho tím, pričom sa medzi postavami môžete kedykoľvek prepínať. Môžete tak hrať ako Amy, Knuckles, Tails a Sticks. Každá z postáv má vlastné schopnosti a špecifické útoky a musíte ich správne použiť v niektorých pasážach hry, aby ste sa dostali na nedostupné miesta a vyzbierali toho čo najviac. V súbojoch s bossmi vám hra navyše pridelí konkrétne dve postavy, s ktorými musíte hrať. Hlavne vám ale dáva priestor k tomu, aby ste väčšinu hry hrali s postavičkou, ktorej štýl vám sedí viac.

Sonic je z pätice najrýchlejší a všetci ostatní sú výrazne pomalší. Tails ale zase dokáže vďaka chvostom lietať, Amy v boji využíva veľké kladivo (ktoré si časom môžete aj upravovať), Knuckles je najsilnejší a Sticks má svoj bumerang, vďaka čomu vie útočiť z diaľky, no taktiež vie jeho navádzaním spúšťať nedostupné spínače. S každou z postavičiek sa hrá trošku inak a môžete si tak nájsť svojho obľúbenca, pričom na iné sa prepnete len vtedy, keď sa vám to hodí k postupu ďalej.

A ako hovorí už sám názov, musíte sa tu naučiť ovládať schopnosti ohňa a ľadu. Vždy je aktívna jedna z nich a L/R tlačidlami si medzi nimi prepínate. Takto si tvoríte cestu ďalej, keď zmrazíte vodu na ľad, aby ste po ňom mohli prejsť, či naopak roztopíte ľadovú stenu predtým, než vás cez ňu prepasíruje obrovská pasca s ostňami. A keďže je hra veľmi rýchla, aj s nimi musíte vedieť narábať bleskovo. Pridáva to hre ďalšiu variabilitu, ponúka ďalšie skryté časti v leveloch a musíte obe schopnosti dobre zvládnuť aj v súbojoch s bossmi.

Sonic Boom: Fire & Ice

Kým bežné 2D levely sú zaujímavé, tie ostatné už menej.
Sonic Boom: Fire & Ice

2D levely sú naozaj pestré a aj prekvapivo veľké.
Sonic Boom: Fire & Ice

Hra je rýchla a zábavná.

Teraz príde veľa „ale“. Hra ponúka 6 prostredí, každé s niekoľkými levelmi a tie sú taktiež pekne variabilné. Tie klasické 2D skákačkové sú veľmi dobre navrhnuté, zábavné a aj zaujímavé. Škoda, že až na niektoré súboje s bossmi sú ale všetky ostatné levely nudné a nezáživné. Navyše sa v nich opakuje jedna schéma. Máte tu levely vo vznášadle, na ktoré nazeráte zhora a v časovom limite musíte prísť do cieľa. Rovnaké sú tu aj s ponorkou, na ktoré sa pozeráte zas zboku a od utopenia v nude vás zachraňuje len to, že spodný displej ťuknutím používate ako sonar. Sú tu endless runner levely, ktoré sú čistá nuda a frustrácia, keďže stačí jedna chyba a idete od začiatku. Niečo také nikdy nemalo opustiť mobily. No a sú tu aj preteky, ktoré tiež nie sú práve záživné a sú len o tom, aby ste sa naučili skoky a pasce, pričom Eggman vám veľké problémy nenarobí. Ale našťastie stále početne prevládajú kvalitné skákačkové úrovne.

Technicky je hra na 3DS pomery na tom veľmi dobre. Hýbe sa skvele a pritom veľmi slušne vyzerá, pričom prostredia sú plné detailov a spracované naozaj poctivo a pekne. Kvalitné spracovanie 3D efektu som už opisoval. Len hudba je taká nevýrazná, že si po zaklopení handheldu ani nespomeniete, či ste pri hraní nejakú vôbec počuli. A to je škoda. Dobrá skákačka by mala byť hneď identifikovateľná už po úvodných tónoch, spomeňte si na Maria.

Sonic Boom: Fire & Ice je pre sériu krok tým správnym smerom a aj keď má ďaleko k dokonalosti, rozhodne to nie je hra, ktorej by ste sa mali vyhýbať ako čert krížu, čo bol prípad predchodcov. Veľmi dobre zabaví, je vhodná pre mladších hráčov, takže ňou môžete potešiť svoje ratolesti. Musíte ale počítať s tým, že ju ťahajú dole niektoré nekvalitné úrovne v každom svete a neoslní ani dĺžkou. Prejdete ju za nejakých 6 hodín. Síce vám vtedy bude svietiť kompletizácia len na nejakých 70%, ale aj tak sa k nej potom už často nevrátite. A nepritiahnu vás späť ani zbytočné multiplayerové preteky, v ktorých si do súbojov proti ostatným hráčom staviate vlastného robota z nazbieraného Ragnia. O ich kvalite svedčí najviac asi to, že ich nikto nehrá.


napísal matus_ace 30.9.2016
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
7.0
Vo svete
6.1
Ohodnotiť
SONIC BOOM: FIRE & ICE
+ dobré tempo, vyladené ovládanie
+ skúmanie levelov, dobre navrhnuté prostredia
+ 5 rôznorodých postáv
+ animákový vizuál, kvalitné 3D
+ rýchlo prejde do krvi, prístupné všetkým
- menej vydarené úrovne vo vznášadle, ponorke, endless runner štýle a preteky
- silený humor
- krátke
- zbytočný multiplayer


RECENZIE HRÁČOV
3DS

Vývoj: Sega / Sanzaru Games
Štýl: Arkáda
Dátum vydania: 30. september 2016
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29304)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk