Gamescom 2016: Nabral Sonic druhý dych? |
Viac ako mesiac pred vydaním sme si vyskúšali nového Sonica a zdá sa, že známy maskot nabral druhý dych
Priznám sa, nad Sonic hrami som už dávno zlomil palicu. Už dlho sú totiž len tieňom kvalít a slávy, ktoré túto sériu sprevádzali v 90. rokoch. Modrý turboježko stratil dych a na novších hrách je to už nejakú dobu vidno, keďže tie prinajlepšom končia len v priemere. Aj preto jednému milému zástupcovi Nintenda trvalo nejakú tú chvíľu, kým ma prehovoril na to, aby som novému Sonicovi pre 3DS dal šancu. A nebola to chyba.
Sonic Boom: Fire & Ice je pokračovaním spin-off série Sonic Boom, ktorá je transmediálnym produktom a okrem hier priniesla aj televízny seriál. A aj keď predchádzajúce dve hry dopadli dosť zle, táto sa zhruba mesiac pred vydaním javí zatiaľ veľmi slušne. Vizuál hry je 3D, ale jadrom hrateľnosti sa autori zo Sanzaru Games vracajú k 2D koreňom. A k vysokej rýchlosti, v ktorej sa hra odohráva.
Jej mechanizmus je nastavený tak, aby ste nemuseli zastaviť. Respektíve, aby zastavenie naznačilo vašu chybu, napríklad, keď narazíte na nepriateľa a nezničíte ho, či spadnete na ostne alebo inú pascu. Opäť ide o side-scrolling hru, ale o niečo viac mi osobne pripomína to, čo predvádzal kedysi Sonic the Hedgehog. A v krátkom deme sa hra naozaj javila zábavne, čo je po toľkých trapasoch so Sonicom naozaj príjemným a možno aj trochu nečakaným osviežením.
Dizajn levelov je nielen stavaný na rýchlosť, ale aj na slušnú výzvu a aj keď som si už s 2D Sonicom čo-to užil, tu hra vedela často prekážkami prekvapiť. Príjemným spestrením sú nové schopnosti, ktoré sú naviazané na elementy ohňa a ľadu. V deme sa to prezentovalo tak, že ste narazili na vodné plochy, ktoré ste mohli zmraziť a prebehnúť cez ne. Prípadne naopak, ak ste mali ohnivú schopnosť, mohli ste ľad roztopiť a dostať sa napríklad do bonusovej časti levelu.
Podľa schopností ste mohli využívať aj niektoré mechanizmy v hre, napríklad plošiny, cez ktoré ste sa dokázali prehupnúť ďalej cez prekážku. Často si tak popri rýchlom utekaní vpred, ničení nepriateľov a prekonávaní prekážok musíte všímať aj to, či máte aktívny ten správny element. Na demo to stačilo a naozaj to zabavilo. Teraz uvidíme, či sa to autorom aj vo finále podarí dotiahnuť do úspešného konca.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Atomfall 37
- Ceny nových grafických kariet sa postupne znižujú 117
- Warner Bros. znovu zmenil plány, zrušil plánovanú expanziu pre Hogwarts Legacy 51
- Avengers: Doomsday už má predstavených hercov 51
- Európska komisia vydala usmernenia pre herné virtuálne meny 122
- Príde tento rok nová God of War hra zasadená do Grécka? 41
- PS Plus predstavuje tituly na apríl 22
- Požiadavky na The Last of Us Part II Remastered 67
- Assassin's Creed Shadows dostal nečakanú virálnu reklamu 31
- Na Zaklínača 4 si ešte poriadne dlho počkáme 54 zobraziť viac článkov >
3DS
Vývoj: Sega / Sanzaru Games Štýl: Arkáda
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|