Gamescom 2016: Nabral Sonic druhý dych? |
Viac ako mesiac pred vydaním sme si vyskúšali nového Sonica a zdá sa, že známy maskot nabral druhý dych
Priznám sa, nad Sonic hrami som už dávno zlomil palicu. Už dlho sú totiž len tieňom kvalít a slávy, ktoré túto sériu sprevádzali v 90. rokoch. Modrý turboježko stratil dych a na novších hrách je to už nejakú dobu vidno, keďže tie prinajlepšom končia len v priemere. Aj preto jednému milému zástupcovi Nintenda trvalo nejakú tú chvíľu, kým ma prehovoril na to, aby som novému Sonicovi pre 3DS dal šancu. A nebola to chyba.
Sonic Boom: Fire & Ice je pokračovaním spin-off série Sonic Boom, ktorá je transmediálnym produktom a okrem hier priniesla aj televízny seriál. A aj keď predchádzajúce dve hry dopadli dosť zle, táto sa zhruba mesiac pred vydaním javí zatiaľ veľmi slušne. Vizuál hry je 3D, ale jadrom hrateľnosti sa autori zo Sanzaru Games vracajú k 2D koreňom. A k vysokej rýchlosti, v ktorej sa hra odohráva.
Jej mechanizmus je nastavený tak, aby ste nemuseli zastaviť. Respektíve, aby zastavenie naznačilo vašu chybu, napríklad, keď narazíte na nepriateľa a nezničíte ho, či spadnete na ostne alebo inú pascu. Opäť ide o side-scrolling hru, ale o niečo viac mi osobne pripomína to, čo predvádzal kedysi Sonic the Hedgehog. A v krátkom deme sa hra naozaj javila zábavne, čo je po toľkých trapasoch so Sonicom naozaj príjemným a možno aj trochu nečakaným osviežením.
Dizajn levelov je nielen stavaný na rýchlosť, ale aj na slušnú výzvu a aj keď som si už s 2D Sonicom čo-to užil, tu hra vedela často prekážkami prekvapiť. Príjemným spestrením sú nové schopnosti, ktoré sú naviazané na elementy ohňa a ľadu. V deme sa to prezentovalo tak, že ste narazili na vodné plochy, ktoré ste mohli zmraziť a prebehnúť cez ne. Prípadne naopak, ak ste mali ohnivú schopnosť, mohli ste ľad roztopiť a dostať sa napríklad do bonusovej časti levelu.
Podľa schopností ste mohli využívať aj niektoré mechanizmy v hre, napríklad plošiny, cez ktoré ste sa dokázali prehupnúť ďalej cez prekážku. Často si tak popri rýchlom utekaní vpred, ničení nepriateľov a prekonávaní prekážok musíte všímať aj to, či máte aktívny ten správny element. Na demo to stačilo a naozaj to zabavilo. Teraz uvidíme, či sa to autorom aj vo finále podarí dotiahnuť do úspešného konca.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
3DS
Vývoj: Sega / Sanzaru Games Štýl: Arkáda
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|