Šéf Heavy Rain hovorí, že hry by mali ponúknuť viac než len monštrá a zombies |
David Cage tvrdí, že sa v budúcnosti stále viac a viac tvorcov hier zameria na obsah, ktorý by riešil skôr skutočné problémy spoločnosti, než veci, ktoré nie sú súčasťou nášho sveta.
David Cage, generálny riaditeľ hier Heavy Rain a Beyond: Two Souls je známy tým, že mu nie je cudzie robiť veci inak a skúšať novinky. Vo svojom nedávnom rozhovore, ktorý absolvoval v Londýne povedal, že predpokladá hernú budúcnosť, v ktorej stále viac a viac vývojárov bude robiť svoje hry osobnejšie a viac zamerané na reálnejší príbeh namiesto tých, ktoré sa zameriavajú len na monštrá a zombies.
Tieto vyjadrenia súvisia s tým, že Cage stretol nedávno na večierku ženu, ktorá mu povedala ako silno ňou zamávala bezdomovecká pasáž v jeho hre Beyond: Two Souls, pretože sama žila kedysi na ulici 2 roky. Hra ju vzala späť do tej ťažkej doby v jej živote, pričom jej rozprávanie malo na samotného tvorcu veľký vplyv.
„Bol som tým dojatý. Keď ste tvorca hry, nemôžete dúfať v silnejšiu reakciu než bolo toto. Myslím, že už sa stalo tradíciou, že hry sú takpovediac oddelené od reálneho sveta a nehovoria o skutočných problémoch našej spoločnosti. Neviem odkiaľ tento trend prišiel.
Počas niekoľkých posledných rokov vidím, ako veľa herných tvorcov začína zmýšľať inak, pretože si uvedomili, že filmy, knihy, poézia, hudba resp. akákoľvek forma umenia môže hovoriť o týchto problémoch, tak prečo nie hry? Prečo by sme sa vždy mali zamerať na zombie, monštrá alebo veci, ktoré síce sú v pohode, ale nepatria do nášho reálneho sveta? Herný priemysel bol s touto tématikou síce veľmi úspešný, no aj tak si myslím, že uvidíme viac herných tvorcov, ktorí budú vo svojich hrách hovoriť o problémoch ako je tento.
Využiť interaktivitu a povedať niečo veľmi zmysluplné je veľmi vzrušujúce,“ hovorí Cage. Ten pokračoval v tom, že by sa z osobných dôvodov chcel v budúcnosti viac zaujímať o indie tvorbu hier, pretože tam podľa jeho slov môže byť viac kreatívny a odvážny. Na to však dodal, že je veľmi šťastný, že môže pracovať pre Quantic Dream, ktoré mú vzhľadom na partnerstvo so Sony umožňuje získať dostatok zdrojov pre svoje hry, pričom v nich tiež môže hovoriť o rôznych témach.
„Keby sme robili first person strieľačky, nediskutovali by sme okolo nich toľko, ako to robíme pri našich hrách teraz. S hrou Fahrenheit som chcel priniesť tiež interaktívne rozprávanie príbehu, ktoré by bolo o emóciách a veciach, ktoré by nikomu nenapadli, že by ich raz mohol vidieť v hre. Emócie? Dilemy? Morálne rozhodnutia? Dnes vidíte emócie skoro v každej hre. Nehovorím, že sme to vymysleli my, ale verili sme v to oveľa skôr, než väčšina tvorcov.
Bol by som rád, keby som robil iba na hrách, ktoré by každý miloval, no zároveň by som vo svojich víziách nechcel robiť kompromisy len preto, aby som dal trhu to, čo chce. Všetci by sme mohli robiť len first-person strieľačky, ale sme oveľa vzrušujúcejšie odvetvie, kde si ľudia vyberajú rôzne cesty, ktorými sa budú uberať,“ dodáva Cage.
Quantic Dream aktuálne pracuje na PS4 exkluzivite Detroit: Become Human, ktorá sleduje príbehy humanoidných robotov, ktorí sa snažia pochopiť podstatu svojej existencie.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 45
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >