Konkurencia znehodnocuje svoje značky, smeje sa šéf Take-Two |
Do budúcnosti chce Take 2 viac značiek ako GTA a Red Dead, aby sa mohli striedať. Priznáva neúspešné pokusy s Evolve a Battleborn a dodáva, že EA vyhodila peniaze von oknom.
Generálny riaditeľ Take-Two sa na MKM Partners Entertainment, Leisure and Internet Conference nechal počuť, že konkurencia ničí svoje herné značky, keď do sérií každý rok pridáva nové hry. Tým samozrejme naznačil, že hrám pod touto spoločnosťou nič také nehrozí, samozrejme s výnimkou športových hier v čele s NBA2K.
"Povedal by som, že keď necháme všetko ostatné bokom a predstavíme si, že by sme všetko začali vydávať každoročne a prispôsobili tomu koncepciu, tak matematicky by sme sa dostali do lepšej pozície. Ale čo by to so sebou prinieslo? Potrebovali by sme zdvojnásobiť naše vývojové tímy, je tu otázka kvality a ešte by sme riskovali, že hráčov tieto značky omrzia. Jednou z najlepších vecí na Take-Two je, že naše značky sú trvalé. Hráči ich milujú a pretrvávajú, pokým konkurencia svoje značky šrotuje a musí vytvárať nové, čo je samozrejme náročné.
Aj my vytvárame nové značky, ale ak v tom budeme pokračovať, a v poslednom čase máme každý rok aspoň jednu úspešnú novú IP, dosiahneme bod, v ktorom budeme mať neustále čo ponúknuť bez toho, že by sme niektorú značku vyžmýkali. Takto sú postavené naše ciele," povedal Strauss Zelnick.
Toto sa určite dobre počúva a stopercentne to platí o veľkých hrách, ktoré pre Take-Two vyrába Rockstar. GTA i Red Dead vychádzajú s veľkými rozostupmi a vždy sa v nich dá nájsť niečo nové. Dlhší čas sa vždy čaká aj na nové Civilization, Mafiu a BioShock. Nie vždy je to ale zárukou spokojnosti hráčov a vysokých známok od recenzentov. Mafia III, aj vďaka reklamným spotom v televízii, začala výbornými predajmi v prvých týždňoch, ale okolo hry je veľa negativizmu a skóre na Metacritic je nízke. Zelnick sa odvoláva na dobré známky od IGN a Forbes a hnevá na nespravodlivosť ostatných recenzentov.
"Ak nás recenzenti ovplyvňujúci známku na Metacritic mučia za každú vec, ktorá nie je stopercentne perfektná, tak ich známky neodzrkadľujú pocity spotrebiteľov počas hrania a nie sú ničomu prospešní. Spotrebitelia kritizujú hrateľnosť, ale väčšina z nich si zamilovala grafiku, zasadenie, netradičných protagonistov..."
Hra, s ktorou je Zelnick sám nespokojný, je Battleborn. Od hry očakával oveľa väčší úspech, narozdiel od Evolve, ktoré Take-Two iba odkúpilo po krachu THQ a vedelo, že to bude riskantné.
"Battleborn bolo sklamaním. Musíme to hovoriť otvorene, ale nemyslím si, že chyba je v systéme. 2K je spoločnosť, ktorá prináša Civilization s úžasnými známkami nad 90, prináša basketbal so známkami nad 90, XCOM 2 a ďalšie hry s veľmi vysokými známkami."
A keď už sa hovorilo o tom odkúpení Evolve, Zelnick sa bavil aj na účet bývalého konkurenta Electronic Arts. Jeho bývalé vedenie sa nechalo ovládať egom a chcelo rýchlo vybudovať impérium nakupovaním štúdií, ignorovalo jednoduchú matematiku, čím vraj akcionárov obralo o 20 miliárd dolárov. Zelnick stručne zmienil aj očakávané Red Dead Redemption 2, ktoré má mať vynikajúcu hrateľnosť a vynikajúci príbeh.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >