Šéf Epic Games: Konzolový trh zažíva veľký pokles, mládež hrá na mobiloch, preferuje PC |
Budúcnosť podľa Epicu patrí PC a mobilom a tvorcovia Gears of War sa na to už 4 roky pripravujú.
Tim Sweeney je zakladateľ a generálny riaditeľ Epic Games a tiež člen viacerých siení slávy a držiteľ množstva ocenení. Pripisujú sa mu veľké zásluhy na Unreal Engine a vďaka nemu aj na sérii Unreal Tournament. Pod jeho vedením vznikla aj jedna z najobľúbenejších sérií pre konzoly Xbox, Gears of War. Epic sa ale po roku 2013 tejto značky vzdal a dôvod už vraj začína byť zreteľný. Nová generácia hráčov nemá o konzoly tak veľký záujem ako ich rodičia a starší súrodenci a herný trh sa začína meniť.
Všetky údaje z uplynulej vianočnej sezóny indikujú, že konzolový trh zažíva naozaj veľký pokles," povedal Sweeney v rozhovore pre Glixel. "To, čomu tu čelíme, je nezáujem mladých o konzoly. Je tu publikum čoraz starších hráčov, akými sme aj mi v Epicu, ktorí zostávajú verní. Ale niektorých strácame. Veď nakoniec, tie hry, ktoré dostávate postupne a môžete ich sledovať mnoho rokov, sú oveľa pútavejšie a spoľahlivejšie ako tento (starší) model vydávania novej hry pred každými Vianocami, kde musíte každý rok všetkých presviedčať, aby si od vás opäť kúpili (novú) hru.
Gigantov herného priemyslu zarábajúcich na klasickom retail modele teraz čakajú ťažké časy, vývojárske štúdiá aj vydavateľstvá sa musia transformovať. Som veľmi rád, že Epic toto predvídal už pred približne štyrmi rokmi a má Paragon a v príprave Fortnite a ďalšie projekty. Pre spoločnosti s tímom 1000 ľudí vydávajúcich každý rok nové edície hier bude teraz veľmi ťažké prejsť z tohto modelu na úplne iný model."
Uvidíme však ako tento prechod od AAA hier k free 2 play titulom Epicu vyjde. Tento prechod však nie je bez rizík, Valve síce vyšiel, ale taký Crytek sa na ňom popálil. Epic si môže dovoliť viac chýb ako Crytek, keďže ich Unreal Engine sa stále vo veľkom licencuje, ale nemá toľko prostriedkov a také publikum ako Valve. Epic však verí, že sa rozhodol správne. Svoj odhad smerovania trhu podkladá trendom, ktorý už zaregistrovali televízie. Mladí ľudia vraj všeobecne kratšie udržia pozornosť a zvykli si často striedať aktivity.
"Mladí ľudia vyrastajú s mobilom v ruke. Hry hrajú rôznymi spôsobmi, ale obyčajne formou kratších posedení rozprestrených do rôznych častí dňa. Je to niečo iné ako sadnúť si na štyri hodiny k jednej hre. A hráči, ktorí to robia, sa čoraz viac prikláňajú k hraniu na PC. PC hranie je čoraz pohodlnejšie a primárne PC hry sú čoraz väčšie. Príkladom môžu byť League of Legends, Dota i Overwatch. Ďalším faktorom je, že notebooky už nie sú nanič, hrá sa na nich celkom dobre. Pritom sú oveľa prenosnejšie ako konzoly, ktoré musia byť pripojené k TV. A koľko percent ľudí má televízor iba pre seba? Ak máte rodinu, musíte o TV bojovať, zatiaľ čo PC je spravidla iba vaše."
Toto napríklad vidí aj Nintendo a práve preto pripravilo novej generácii hráčov tablet a konzolu v jednom - Switch.
Podkladom pre tvrdenie, že herný biznis sa musí zmeniť, sú aj predaje série Gears of War. Šéf Epicu povedal, že prvá hra série stála 12 miliónov dolárov a zarobila približne 100, ale do Gears of War: Judgment, posledného GoW od Epicu, šla päťkrát väčšia investícia, ale príjmy boli rovnaké. Pri nástupe novej konzolovej generácie, kde sú hry väčšie, sa Epic rozhodol z tohto vlaku radšej vystúpiť. Náklady môžu vzrásť dvojnásobne, ale hráčska základňa sa iste nezdvojnásobí.
Sweeney tiež predpovedá, že animované filmy sa raz prestanú robiť v predrenderovanej forme, bude jednoduchšie ich renderovať v reálnom čase. Potom si človek bude môcť nasadiť svoje VR zariadenie a vstúpiť do rozprávky. VR bude teraz možno tri roky slabé, ale potom porastie a v priebehu desaťročia bude podobne populárne ako smartfóny a internet. Vtedy to už ale nebudú veľké headsety, ale obyčajné okuliare.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 322
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >