Project Scorpio nebude mať ESRAM, nahradí ho rýchla pamäť |
Microsoft posunul vývojárom niekoľko aktuálnych odporúčaní ohľadom optimalizácie grafiky pre všetky Xbox konzoly a PC.
Microsoft posunul vývojárom niekoľko aktuálnych odporúčaní ohľadom Project Scorpio konzoly v článku nazvanom "Reaching 4K and GPU Scaling Across Multiple Xbox Devices". Pripravuje ním vývojárov na vývoj na všetkých zariadeniach a teda Xbox One, Xbox One S, Scorpio, PC a pridáva odporúčania na prácu s grafikou, ESRAM a rozlíšením.
Hlavne je dôležité to, že ESRAM už v Scorpiu nebude, nahradí ho rýchlejšia hlavná pamäť. Microsoft hovorí, že samotná pamäť v systéme, bude teraz rýchlejšia ako malá ESRAM v Xbox One (má mať 320GB/s). Malo by jej byť 12GB, ale to ešte Microsoft nepotvrdil, rovnako zatiaľ nepotvrdil GPU ani CPU technológie. Čo potvrdil je 4-krát zväčšená L2 Cache pamäť a kompresné technológie na presun dát v pamäti.
Zároveň upozorňuje, že používanie ESRAM bude stále potrebné na získanie vysokého výkonu na pôvodných Xbox One konzolách. Rovnako je vhodné používať tento systém renderingu aj na PC, kde je to dobré pre lowend karty s menšou pamäťou a na Scorpiu umožní jednoduchšie získanie vyššej vizuálnej kvality.
Výkon Scorpia ostáva 6TFLOPs a vývojári ho môžu použiť ako len chcú. Microsoft hovorí, že rozumie, že vývojári si nevyhnutne neželajú použiť výkon na rozlíšenie, a tak tam nie je určené žiadne obmedzenie. Z odporúčaní im ponúka napríklad na zváženie upscalovanie framerate a to napríklad tak, že v CPU pôjde hra na 30Hz, a grafika pôjde na 60Hz. Dopĺňa to aj možnosťou renderovania efektov v polovičnom rozlíšení ako SSAO, SSR, alebo tiene, Global Illumnation, alebo nedôležité lokálne svetlá. Ak sa tieto efekty na Scorpiu vyrenderujú v 1080p a následne upscalujú do 4K, budú vyzerať rovnako alebo lepšie ako v 900p rozlíšení na pôvodnom Xbox One. Z ďalších možností odporúča použiť aj sparse rendering, čo je v podstate checkerboarding, ktorý sa používa na PS4
V zásade teda, ak na PS4 používa veľa hier 1800p checkerboarding, tu by nemal byť problém s plným 4K checkerboardingom. Microsoft už má rozbehaný engine, ktorý funguje už v plnom 4K rozlíšení, zrejme to bude Forza Motorsport engine. Ten by mohol byť hlavným ťahákom, ktorým budú konzolu prezentovať.
Dodávajú, že vďaka funkciám DX12 môžu vývojári na všetkých platformách PC, Xbox One, Xbox One S, Project Scorpio použiť dynamické prisposobenie rozlíšenia. To samé vyhodnotí, ako GPU stíha a zníži alebo zvýši rozlíšenie.
Čo sa týka samotného GPU, Digital Foundry odhaduje, že to môže byť Vega s 40 CU jednotkami na 1.18GHz alebo 44 CU jednotkami taktovanými na 1.07GHz. Ak by bola Vega, mala by aj Tile-based rasterizer, vďaka ktorému Nvidia viedla výkonom s Maxwell grafikami, a ktoré by pomohli priniesť konzolu bližšie k 4K. Plus vzhľadom na to, že Microsoft upozornil na možnosť polovičného renderingu na CPU odhadujú, že procesor nemusí byť nový Ryzen.
Viac o konzole sa dozvieme priebežne s tým, že plné predstavenie bude na E3.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 409
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 87
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >