Podľa Reinharda Pollice je CPU a GPU u PS4 Pro stále problémom, pretože je 4K ťažko implemenovateľné v praxi |
Medzi natívnym 4K a upscalovaným 4K je totiž rozdiel.
PS4 Pro je v súčasnej dobe najvýkonnejšou konzolou na svete. Marketingové oddelenie Sony ju svetu prezentovalo ako 4K konzolu, ale pravda je taká, že väčšina hier nie je schopných vykresľovať natívne 4K obraz. Namiesto toho sa konzola uchyľuje iba k technike známej ako šachovnicový rendering. Najväčším skutočným problémom PS4 Pro teda podľa riaditeľa vývoja produktov THQ, Reinharda Pollice, bude nedostatočný výkon pre natívne renderovanie 4K.
„Najväčšou prekážkou PS4 Pro je CPU a GPU, ktorých výkon nemôže ponúknuť natívne 4K renderovanie, čo dnes už nie je problémom dobrých GPU u desktopov. Nedostatok výkonu pre natívny 4K rendering bude zrejmý aj pre bežných používateľov. Rozdiel je v tom, že 4K obraz vykresľovaný na výstupe bude vyzerať veľmi ostrý a hladký, zatiaľčo obraz pri šachovnicovom vykresľovaní, ktoré používa PS4 Pro, nebude vyzerať taký ostrý pri priamom porovnaní. To však závisí aj od veľkosti a kvality TV.
Keď sa na to pozrieme z hľadiska nás vývojárov a vývoja hier, realizácia šachovnicovej techniky je v praxi trochu ťažšia, kým natívne 4K je len vyššie rozlíšenie na výstupe. Našu situáciu so šachovnicovou technikou však rieši engine Unity,“ hovorí Reinhard Pollice.
Misky váh majú však aj druhú stranu, pretože aj napriek tomu, že je implementovanie 4K šachovnicovým vykresľovaním pre mnohých vývojárov ťažším orieškom, Sony tvrdí, že vytvoriť skutočnú 4K konzolu by bolo aktuálne neuskutočniteľné. Náklady na výrobu by boli totiž príliš vysoké a táto konzola by nemohla vstúpiť na trh za priaznivú cenu pre masy spotrebiteľov. PS4 Pro je teda pravdepodobne najlepším kompromisom medzi týmito dvoma problémami.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 32
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 62
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16 zobraziť viac článkov >