Dojmy: Aké je nové Nintendo 2DS XL? |
Tento týždeň sme mali tú možnosť siahnuť si na najnovší handheld od Nintenda, ktorým je vylepšená verzia pôvodného 2DSka. Ako dopadol v našich očiach?
Nintendo môže byť s predajmi svojho handheldu radu 3DS rozhodne spokojné. Tempo v predaji konzol totiž vôbec nepoľavuje, práve naopak, a túto pozíciu sa snažia permanentne vylepšovať príchodom nových, kvalitných, herných titulov, ktoré obohacujú už tak skvelú knižnicu hier. Pred pár rokmi sa Nintendo navyše rozhodlo prísť s lacnejšou verziou 3DS v podobe Nintendo 2DS. To v prvom rade prišlo o hlavnú technickú výhodu tejto konzoly, a to o hry v trojrozmernom režime, no taktiež sa firma rozhodla pre celkom značnú zmenu dizajnu. Zo sklápacieho 3DSka totiž spravili placku, ktorá síce parametrami išla ruka v ruke so svojim starším bratom, no nie každý bol s takýmto riešením dizajnu spokojný. Len pred mesiacom sa však Nintendo podelilo so svetom s ďalším redizajnom, ktoré tentokrát nadväzuje na 2DS verziu handheldu, no v dizajne podobnom 3DS.
Nintendo 2DS XL sa dostane u nás do predaja až 28. júla tohto roka, no my sme mali tú možnosť vyskúšať si ich novú konzolu osobne, spolu so štvoricou pripravovaných titulov. Oproti pôvodnej 2DS verzii je tá najväčšia zmena jasná na prvý pohľad. Nintendo sa vrátilo späť ku klasickému sklápaciemu dizajnu, čo je určite krok správnym smerom. Konzola je tak prenosnejšia a najmä sa lepšie drží v rukách. A to aj napriek väčšiemu displeju oproti pôvodnej 2DS konzole, o čom hovorí už samotný prívlastok XL. Spracovanie je pritom obstojné, všetko na milimetre presne lícuje a nevŕzga. Čo si však požičiava z 2DS a neprenáša od 3DS je menšia váha, a to so sebou nesie isté výhody, no tiež nevýhody. Výhoda nižšej hmotnosti je jasná, no kvôli pár gramom dole môže pôsobiť na prvý dotyk až príliš lacno.
Vďaka zmene dizajnu späť k tradičnému už dizajnéri nemuseli prísť s osekávaním niektorých ovládacích, ale aj dizajnových prvkov. Keď to vezmeme odzadu, tak narozdiel od 2DSka, 2DS XL už je vybavené ZL a ZR tlačidlami. Na prednej strane zase nechýba C-stick pre ovládanie kamery v podporovaných hrách. Pozitívnou zmenou je tiež skrytie slotu pre pamäťovú kartu a cartridge s hrou pod kryt na dolnej strane, kde taktiež nájdete tlačidlo pre zapnutie/vypnutie, indikačné diody, 3,5mm jack pre slúchadlá a stylus, ktorý sa sem presunul z boku. Čo sa týka výdrže na batériu, tak tá by mala byť približne zhodná s posledným modelom, teda do šiestich hodín, v závislosti od jasu, konektivity a podobne.
V predstihu sme si mohli na krátkych demách skúsiť tiež štvoricu pripravovaných titulov - úplne novú značku Ever Oasis, čo je v podstate akčné RPG, v ktorom získavate nové postavy, vylepšujete ich vlastnosti, dobýjate dungeony a lákate nových obyvateľov do vášho mesta. Ďalšou novou značkou je Miitopia, RPG, v ktorom sa pustíte do boja s Mii avatarmi, ktoré majú svoje vlastné charakterové črty a svojim správaním ovplyvňujú hru. Treťou hrou bola nová verzia Dr Kawashima's Devilish Brain Training, ktorá precvičí vaše mozgové závity a nakoniec nechýbal nový diel z Pikmin série - Hey! Pikmin, ktorý ju prenáša do 2D side-scrolling štýlu. Trojica posledne menovaných titulov pritom vyjde v deň vydania Nintendo 2DS XL, teda 28. júla.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 344
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75 zobraziť viac článkov >