Šéf Xboxu nechápe prístup k crossplatform hraniu zo strany Sony, vyjadril sa k marketingovým zmluvám |
Jim Ryan argumentoval nesúhlas s crossplatform hraním narušením bezpečnosti. Phila Spencera to pobúrilo a obáva sa, že marketingové zmluvy so Sony by mohli obmedzovať technické spracovanie hier na Xbox One X.
E3 2017 prinieslo prekvapivý krok zo strany Microsoftu, ktorý oznámil, že sa fanúšikovia Minecraftu nielenže môžu tešiť na 4K vizuál prostredníctvom patchu, ale tiež na cross-platform hranie naprieč mobilmi, PC a konzolami. Sony však odmietlo požiadavku možno umožňujúcu online hranie naprieč ich platformami. Odmietnutie Minecraft crossplatform multiplayeru odôvodnil marketingový riaditeľ Sony, Jim Ryan, ktorý tvrdí, že musia dbať na ochranu svojich hráčov.
Toto tvrdenie nenechalo chladného šéfa Xboxu, Phila Spencera, ktorý k nemu hneď zaujal nasledujúce stanovisko:
„Bol by som rád, keby mohli všetci hráči na všetkých platformách zostať v spojení. S týmto vyjadrením asi skočím na granát, ale tvrdenie, že niekto vyrukoval s tým, že sa dostatočne nepostaráme o bezpečnosť hráčov Minecraftu, nie len z hľadiska spoločnosti Microsoft, ale z hľadiska celého herného priemyslu, ma nenecháva chladným. Nechápem, prečo sa z tejto témy museli stať dlhé dialógy, ako keby jej zmysel chcel niekomu poškodiť. Mám pocit, že všetko čo robíme, vždy dokážeme lepšie.
Našiel som jednu diskusiu ohľadne bezpečnosti našich hier z ktorej vyplynulo, že tento fakt nepovažujeme za prioritu a že drvivú časť našej bezpečnosti tvorí len rodičovská kontrola Xbox Live. Skutočnosť je však taká, že bezpečnosť je pre nás neuveriteľne dôležitá. Nikdy by sme Minecraft neuviedli na miesto, kde by sme cítili, že naši hráči nie sú v bezpečí.“
Aj napriek tomu, že sa Spencer pokúsil zachovať profesionalitu a pokoj bolo zjavné, že ho komentár Sony urazil. Zdôraznil, že bezpečnosť hráčov bola pre Microsoft vždy najvyššou prioritou, no komentár Jima Ryana naznačoval niečo iné, čo bolo pre šéfa Xboxu zrejme urážlivé. Obáva sa tiež, že marketingové zmluvy môžu sťahovať potenciál Xboxu One X. Nakoľko je konzola výkonnejšia než PS4 Pro, nastala situácia, že sa spoločnosti teraz musia rozhodovať, ako pristúpiť k vylepšeniam, ktoré ponúka Xbox One X v porovnaní s PS4 Pro.
Tento týždeň sme sa totiž dozvedeli, že Destiny 2 pôjde na Xbox One X pri 30fps, teda rovnako ako na menej výkonnej PS4 Pro. Preto sa môže zdať, že udávaný framerate na Xbox One X nie je výsledkom hardvérových obmedzení, ale toho, že partnerstvo Sony a Activisionu neumožnilo, aby sa hra stala lepšou na konkurenčnom hardvéri. Nič také však zatiaľ nebolo potvrdené a je to len v rovinách domnienky, ktorá vzniká vzhľadom na hardvér PS4 Pro a Xbox One X.
„Budem sa snažiť, aby som sa týmto vyjadrením nedostal do problémov. Jediné čo poviem je, že neviem nič o iných vývojárskych partnerstvách či dohodách. Ak by však niekto s niekým chcel uzavrieť zmluvu o tom, že zadrží technické inovácie na konkrétnu hru kvôli konkurencii, asi by to podľa mňa nebolo dobré pre pokrok v hernom priemysle,“ dodáva Spencer.
Spencer, dodáva, že nie je ani fanúšikom exkluzívnych DLC pre jednu platformu, ktoré iné platformy nedostanú. Preto nič také nebude ani v Assassin's Creed ani v Shadows of War. Nechcú ostatných hráčov ukracovať o obsah (na rozdiel od Destiny, ktoré bude mať PS4 exkluzívny obsah)
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 27
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >