Post-E3 dojmy: Hey! Pikmin preniesol známe prvky zo stratégie do skákačky |
Nintendo zobralo populárnu strategickú sériu a prepracovalo ju do skákačkovej podoby. Ako im to vyšlo?
Hey! Pikmin možno nie je hra, na ktorú fanúšikovia čakajú, no rozhodne to je hra, ktorú sa oplatí sledovať. Nintendo totiž zobralo milovanú RTS sériu, ktorá sa preslávila najmä na GameCube, a dala ju do rúk inému tímu. A ten následne zmenil žáner. Kým sa tak dočkáme štvorky pre Switch si môžeme skrátiť čakanie hraním s Pikminmi v novej podobe. A musím sa priznať, že funguje až nečakane dobre. Pred vami je herný svet, v ktorom postupne prechádzate jeden level za druhým, aby ste si odomkli posun vpred, pričom nechýbajú ani súboje s obrovskými bossmi (nezabudnite ale, že sa pohybujete vo svete, kde je aj plechovka obrovská).
Hra pôsobí ako relatívne tradičná skákačky, z ktorej je badať Nintendo štýl. Vyskúšali sme si hneď niekoľko levelov a ponúkli rôzne výzvy. Hlavnou postavou je opäť kapitán Olimar. Ten má vo výbave jetpack, ktorý mu pomôže preskočiť niektoré prekážky, a tiež píšťalku. Zvlášť tá je veľmi dôležitá, lebo mu umožňuje privolávať Pikminov. Tých je tu 5 druhov a môžete ich použiť na rôzne účely. Napríklad na stavanie mostov, na zbieranie vecí, no hlavne na súboje, kedže fungujú ako vaša zbraň a Olimar ch dokáže po nepriateľoch hádzať.
Hra zaujímavo využíva 3DS/2DS možnosti. hra sa spodnom dotykovom displeji a hádzanie Pikminov ovládate dotykom. Vrchný displej vertikálne rozširuje herný svet a vidíte na ňom časti, kam sa síce nedostanete, no môžete tam dohodiť svojich Pikminov. Vaša cesta sa tak neraz oddelí od tej ich a musíte dávať pozor na to, aby ste ich nepostrácali. Ak si ale odmyslíme to, že na hru nazeráme zboku a je to skákačky, koncept aj levely sú vlastne v pôvodnom štýle. V leveloch navyše nechýbajú skryté miesta, kde narazíte na bonusy.
Hra navyše vyhodnocuje vašu úspešnosť tým, koľko z Pikminov sa vám podarilo dopraviť do cieľa na vašej vesmírnej lodi, ktorá na vás čaká na konci. Okrem levelov tu nájdete aj Pikmin Park a hre nebude chýbať amiibo podpora. Graficky to na 3DS pomery mohlo byť aj lepšie, no hra nevyzerá zle. Hlavne ale veľmi príjemne kombinuje známe prvky so žánrom skákačky, pričom jej nie sú cudzie ani drobné prekážky a hádanky, ktoré prekonáte tým správnym typom Pikminov. Vychádza už 28. júla a dokonca má na 3DS dostupné demo. To síce nie je také veľké ako to, ktoré sme mali k dispozícii my, no malo by bohato postačiť na to, aby ste si o hre vytvorili obraz.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- História Call of Duty série 417
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 70
- Novembrové hry 30
- Stalker 2 už má PC požiadavky, sú však podozrivo nízke 86
- Ako je to s výkonom grafiky v PS5 Pro verzii konzoly? Má 33TFlops? 277
- Red Dead Redemption má niektoré veci lepšie ako dvojka 33
- PS5 Pro už bola rozobraná 215
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 192
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Novembrové filmy a seriály 12 zobraziť viac článkov >