Nvidia Ansel funkcia sa rozrástla o ďalší titul, ako vlastne funguje? |
Ak vás už nebaví robiť štandardné zábery z pohľadu, ktorý vám ponúka hra, Nvidia Ansel vám pomôže. Najnovšie už aj v Dark and Light survival hre.
Ak vás už nebaví robiť štandardné zábery z pohľadu, ktorý vám ponúka, Nvidia Ansel vám pomôže. Funkcia sa práve dostala do Dark and Light. Je to pekná fantasy sandboxová survival RPG, aj keď je ešte v Early Access. Síce podľa Steam recenzií ešte hra nie je technicky dotiahnutá, ale tým hráčom, ktorým funguje, sa celkom páči.
Nvidia ponúkla rovno ukážku zapracovania:
Ak neviete, čo je Ansel, je to funkcia, ktorá výrazne rozšíri možnosti screenshotov v danej hre. Funkcia je podobná ako fotomody hier, ale funguje priamo na hardvéri a umožní ako voľný pohyb kamery a zachytávanie štandardných záberov, tak aj zábery v megarozlíšeniach, tak aj plne 360 stupňové zábery a nakoniec nechýbajú ani filtre na úpravu obrazu.
Ansel musí byť do hry zapracovaný, a teda nie je automaticky v každej hre. Momentálne je ich okrem Dark and Light ešte 13 a sú nimi:
Mass Effect: Andromeda
ARK: Survival Evolved
Dishonored 2
Conan Exiles
For Honor
Ghost Recon: Wildlands
Mirror’s Edge Catalyst
Obduction
Paragon
The Witcher 3: Wild Hunt
The Witness
War Thunder
Watch Dogs 2
Z prichádzajúcich hier má podporu ohlásenú Destiny 2. Samozrejme, ak funkciu chcete použiť, musíte mať Nvidia kartu a to od GTX950 vyššie, alebo pri notebookoch od 850m vyššie.
V hre si Ansel zapnete cez Alt+F2, kde by sa hra mala zapauzovať a nahrať Ansel menu. Následne sa už cez WSAD môžete pohybovať po prostredí, Z,X meniť výšku kamery, myšou ovládať smer a Shift umožní rýchlejší pohyb. Pohybujete sa vždy len do vzdialenosti, akú vám dovolí hra. Niekedy je to veľká vzdialenosť, napríklad v Zaklínačovi (dole je aj obrázok), ale oproti tomu vo Watch Dogs 2 a Mass Effect Andromeda je to len pár metrov. Môžete aj rotovať kameru alebo zvyšovať uhol kamery.
Následne môžete ešte vybrať základné filtre, upraviť jas, kontrast, farebnosť. Je škoda, že tu toho nie je viac. Pokojne by mohlo byť pixelovanie, blurovanie a rôzne štandardné efekty z grafických editorov
Nakoniec obrázok môžete exportovať ako štandardný záber v aktuálnom rozlíšení, super rozlíšení (systém si postupne vyrenderuje celú scénu po menších obrazovkách a spojí do jedného záberu), alebo aj 360 stupňový záber, stereo záber, prípadne 360 stupňový stereo záber pre VR (dva zábery pre každé oko vlastný).
Ukážka superrozlíšenia na Zaklínačovi 3:
Celkovo je to pekná utilita a komunita screenshoterov sa jej už pri podporovaných tituloch chytila a aj Nvidia pravidelne robí súťaže (teraz tiež jedna beží o GTX1080ti grafiku, ale žiaľ nie je pre Slovensko). Uvidíme ako to bude Nvidia rozvíjať, za posledný rok síce pekne popridávali tituly, ale chcelo by ich to viac a rovnako sa zamerať aj na rozširovanie filtrov, tie sú zatiaľ len základné.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 426
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 89
- V GTA V je aj slovenský obchod zo Žiliny 21
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 24
- LEGO predstavilo novú sériu LEGO F1 formúl 30
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Analýza grafiky a výkonu Stalkera 2 na PC a Xbox Series X a S 129 zobraziť viac článkov >