Vývojári Dead Space 2 vysvetľujú, prečo je hra pre EA a aj Visceral sklamaním |
Hry ako Dead Space 2 či Battlefield Hardline však predali milióny kópií. V konečnom dôsledku tak môže byť ťažké pochopiť, prečo boli považované za sklamanie.
Správa o tom, že EA zatvára svoje štúdio Visceral bola pre mnohých sklamaním, ktoré sa však možno dalo očakávať. V priebehu rokov toto štúdio získalo povesť kvôli ambicióznym projektom, ktoré boli síce aj kriticky uznávané, no v konečnom dôsledku zlyhali v obchodnom oddelení a nezarobili toľko, koľko by sa od nich malo čakať. Hry ako Dead Space 2 či Battlefield Hardline však predali milióny kópií. V konečnom dôsledku tak môže byť ťažké pochopiť, prečo boli považované za sklamanie.
Bývalý dizajnér Visceral Studios Zach Wilson sa nedávno vyjadril na svojom Twitteri, aby vniesol trochu svetla do problémov s jeho bývalým zamestnávateľom. Wilson bol vo Visceral počas vývoja Dead Space 2 a uvádza, že k tomu, aby titul označovali za úbohý, prispelo niekoľko faktorov.
„Dead Space 2 stálo 60 miliónov dolárov. Tržby k nemu však vzhľadom na začiatočný budget neboli milosrdné. Predalo sa len 4 milióny kópií, čo nestačilo. Keďže ďalších 60 miliónov bolo vynaložených na marketing a svoj podiel z predaja chceli aj maloobchodníci. Neviem, či sa podarilo premeniť náklady na profit. Viem len, že Dead Space 2 nesplnilo očakávania EA, čo je rovnako dôležité ako kvalita hry.
Podiel maloobchodníkov a obchodníkov tretích strán je tiež dôvod, prečo by mal každý vydavateľ rád svoj vlastný digitálny obchod. Neznášate uPlay? Nuž, vydavateľ z neho získava 90% tržieb z predaja,“ tvrdí Wilson v sérii Tweetov.
Ide o zaujímavú úvahu. Hráči ani médiá často nevenujú pozornosť veciam okolo vývoja, medzi ktoré patrí marketing, poplatky pre držiteľov platformy či ostatné skryté náklady, ktoré vedú k úspechu AAA hry. Uznanie hry u kritikov a hráčov tak nemusí rozhodnúť o jej úspechu. Dôkazom je napríklad The Saboteur, Dead Space 2 či mnohé iné projekty, ktoré nedostali pokračovanie, alebo boli zrušené počas vývoja. Dead Space 2 ho síce dostalo, no trojka už nebola taká úspešná ani u hráčov či kritikov.
Za nás musíme uznať, že dvojka bola fakt skvelá a je škoda, že napokon nenaplnila očakávania. V prípade štúdia Visceral by možno bolo lepšie, keby sa jeho ľudia presunuli k menším, nízkorozpočtovým projektom. Bohužiaľ, pokúšali sa robiť veľké veci s vysokým rozpočtom, čo ich nakoniec stálo všetko. Po zavretí Visceral sa pripravovaný titul Star Wars drasticky zmení a presúva do EA Vancouver. Čo sa týka Zacha Wilsona, ten v súčasnosti pracuje v Bethesde na zatiaľ neoznámenom projekte.
Čo si myslíte o Dead Space 2 a zavretí štúdia Visceral vy? Existoval spôsob, akým ho EA mohlo zachrániť alebo bolo odsúdené na zánik?
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 45
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 27
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 Xbox 360 Vývoj: EA / Visceral Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|