Vývojári Dead Space 2 vysvetľujú, prečo je hra pre EA a aj Visceral sklamaním

Hry ako Dead Space 2 či Battlefield Hardline však predali milióny kópií. V konečnom dôsledku tak môže byť ťažké pochopiť, prečo boli považované za sklamanie.

pridal Gam_er 19.10.2017 o 18:47 pod hry
Vývojári Dead Space 2 vysvetľujú, prečo je hra pre EA a aj Visceral sklamaním

HRY > NOVINKY >

Správa o tom, že EA zatvára svoje štúdio Visceral bola pre mnohých sklamaním, ktoré sa však možno dalo očakávať. V priebehu rokov toto štúdio získalo povesť kvôli ambicióznym projektom, ktoré boli síce aj kriticky uznávané, no v konečnom dôsledku zlyhali v obchodnom oddelení a nezarobili toľko, koľko by sa od nich malo čakať. Hry ako Dead Space 2 či Battlefield Hardline však predali milióny kópií. V konečnom dôsledku tak môže byť ťažké pochopiť, prečo boli považované za sklamanie.

Bývalý dizajnér Visceral Studios Zach Wilson sa nedávno vyjadril na svojom Twitteri, aby vniesol trochu svetla do problémov s jeho bývalým zamestnávateľom. Wilson bol vo Visceral počas vývoja Dead Space 2 a uvádza, že k tomu, aby titul označovali za úbohý, prispelo niekoľko faktorov. 

„Dead Space 2 stálo 60 miliónov dolárov. Tržby k nemu však vzhľadom na začiatočný budget neboli milosrdné. Predalo sa len 4 milióny kópií, čo nestačilo. Keďže ďalších 60 miliónov bolo vynaložených na marketing a svoj podiel z predaja chceli aj maloobchodníci. Neviem, či sa podarilo premeniť náklady na profit. Viem len, že Dead Space 2 nesplnilo očakávania EA, čo je rovnako dôležité ako kvalita hry.

Podiel maloobchodníkov a obchodníkov tretích strán je tiež dôvod, prečo by mal každý vydavateľ rád svoj vlastný digitálny obchod. Neznášate uPlay? Nuž, vydavateľ z neho získava 90% tržieb z predaja,“ tvrdí Wilson v sérii Tweetov. 

Ide o zaujímavú úvahu. Hráči ani médiá často nevenujú pozornosť veciam okolo vývoja, medzi ktoré patrí marketing, poplatky pre držiteľov platformy či ostatné skryté náklady, ktoré vedú k úspechu AAA hry. Uznanie hry u kritikov a hráčov tak nemusí rozhodnúť o jej úspechu. Dôkazom je napríklad The Saboteur, Dead Space 2 či mnohé iné projekty, ktoré nedostali pokračovanie, alebo boli zrušené počas vývoja. Dead Space 2 ho síce dostalo, no trojka už nebola taká úspešná ani u hráčov či kritikov.

Za nás musíme uznať, že dvojka bola fakt skvelá a je škoda, že napokon nenaplnila očakávania. V prípade štúdia Visceral by možno bolo lepšie, keby sa jeho ľudia presunuli k menším, nízkorozpočtovým projektom. Bohužiaľ, pokúšali sa robiť veľké veci s vysokým rozpočtom, čo ich nakoniec stálo všetko. Po zavretí Visceral sa pripravovaný titul Star Wars drasticky zmení a presúva do EA Vancouver. Čo sa týka Zacha Wilsona, ten v súčasnosti pracuje v Bethesde na zatiaľ neoznámenom projekte. 

Čo si myslíte o Dead Space 2 a zavretí štúdia Visceral vy? Existoval spôsob, akým ho EA mohlo zachrániť alebo bolo odsúdené na zánik? 





Páči sa mi!






PC
PS3
Xbox 360

Vývoj: EA / Visceral Games
Štýl: Akcia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 28. január 2011
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|P : i5 13600kf, 32gb ram, z690... (0)
Ahojte, predávam PC komponenty, robím upgrade na 9...
|Oled monitor (6)
chystam sa kupit novy monitor a neviem sa rozhodnu...
|Intel i5 10400f + rtx 4070 + 3... (19)
Čavte, viete mi poradiť, čo by bolo potrebné vymen...
|Webová stránka key-wrld (9)
Ahojte, máte niekto skúsenosti s webovou stránkou ...
|Predám 7800x3d (1)
Používané dva mesiace kým som čakal na 9800ku, le...
|Screenshots (61719)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Testy,benchmarky,3dmarky,atď..... (17)
všetko ohľadne vašich testov a grafov...
|Svet, ukrajina, vojny ... (35785)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
|Sector hraje ... (124315)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Skor ako vyhodis oprav sam ;-) (34)
Ahoj zacala mi blbnut myska presnejsie logitech g ...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk