Dizajnér Wolfensteina 2 vysvetľuje, prečo singleplayer FPS umierajú |
Láska hráčov k poctivým singleplayer FPS stále existuje, no v konečnom dôsledku je jednoduché hru dokončiť a predať v bazároch. Z toho vydavatelia nevidia žiaden zisk, preto ich tvorba podobných hier odrádza.
Ako iste viete, Wolfenstein II: The New Colossus vychádza už tento mesiac, konkrétne 27. októbra. Značka je zárukou poctivej FPS zo starej školy, ktorá ponúka kvalitnú hrateľnosť a dlhú hernú dobu. To je dôvod, prečo ju hráči milujú a dokázala si vybudovať dostatočne veľkú základňu fanúšikov. Dávnejšie sme tu podobných hier mali desiatky, no teraz sú naozaj zriedkavé. Dalo by sa povedať, že umierajú a svoj názor na tento nepriaznivý trend prezradil Arcade Berg, dizajnér druhého Wolfensteina.
Berg na otázku, prečo v týchto dňoch už na trhu nie je toľko fps pre jedného hráča odpovedal slovami:
„Môj osobný postoj? Veľký podiel na tom majú pravdepodobne peniaze. Dobrá multiplayerová hra prinesie firme skvelé zisky a ľudia o nej povedia svojim priateľom, ktorí ju budú chcieť tiež, aby si ju spolu potom mohli zahrať. Konzolová multiplayerovka vyžaduje, aby si ľudia nechali jej disk, zatiaľ čo hru pre jedného hráča mnohí medzi sebou predávajú alebo vymieňajú akonáhle ju prejdu. Z toho samozrejme vývojár ani vydavateľ nevidia žiadne peniaze, pretože 1 hra sa predáva viackrát. Nie je to chyba spotrebiteľa, no je tu mnoho aspektov ako je tento, ktoré prispievajú k ústupu podobných hier.“
Aby sme to zhrnuli, láska hráčov k poctivým singleplayer FPS stále existuje, no v konečnom dôsledku je jednoduché hru prejsť a predať. Oproti tomu multiplayerovú hru si väčšina ľudí necháva, pretože do nej postupne pribúda nový obsah, funkcie, prípadne questy, či platený obsah, do ktorého keď hráči investujú svoje peniaze, núti ich, aby si hru podržali dlhšie.
Podľa Berga je hlavným faktorom tiež technológia. Za skutočný rozbeh konzolového internetového hrania môže stará generácia konzol PS3 a Xbox 360. To prispelo k tomu, že teraz, v ére PS4 a Xbox One musíte mať skutočne rýchle internetové pripojenie, pretože inak ste sotva schopný čo to spustiť. Máme tu rôzne aktualizácie, bez ktorých sa ďalej nepohnete, či najnovší nie príliš priaznivý always online trend. To všetko vedie k tomu, že bez lepšieho internetu je konzolové hranie dosť ťažké.
Berg však uisťuje, že napriek týmto problémom existuje stále mnoho vývojárov, ktorí majú záujem robiť podobné hry:
„Veľa vývojárov stále miluje tvorbu singleplayer kampaní rovnako ako kedykoľvek predtým. Pretože to je dôvod, ako môžete rozprávať svoj príbeh. Na druhej strane však chápu aj lásku k multiplayerovým hrám. Multiplayer je rovnako zábavný a vzrušujúci.“
Téma hier pre jedného vs. hier pre viacerých hráčov je v posledných dňoch naozaj horúca. Prispelo k nej zatvorenie štúdia Visceral, ktoré pracovalo na singleplayer Star Wars hre. Dôvodom bolo, že bola lineárna. EA tak presúva vývoj a chce hru urobiť viac otvorenejšou. Na druhej strane také PlayerUnknown's Battlegrounds stále rastie a hrá ho stále viac hráčov.
Je smutné vidieť, že príbehové hry pre jedného hráča strácajú u vydavateľov na popularite. Preto je dnes dôležitejšie ako kedykoľvek predtým ceniť poctivé singleplayer hry, medzi ktoré patrí aj prichádzajúci Wolfenstein II: The New Colosus, ktorý nemá vôbec žiadne online funkcie. Na jeho úspech sa pozrieme už 27. októbra, kedy vyjde na PC, PS4 a Xbox One. Za nás dúfame, že sa mu bude dariť.
Čo si myslíte o singleplayerovkách? Chceli by ste ich viac? Tiež ich predáte keď ich prejdete?
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 96
- Všetky tri Warcraft hry vychádzajú remastrované vo Warcraft Remastered Battle Ches 112
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- GTA Trilogy dostalo pekný grafický update 40
- RECENZIA: Horizon: Zero Dawn Remastered 72
- Stalker 2 dostal svoje finálne požiadavky na PC, na Xboxe už začal pre-load 103
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Samsung Galaxy S25 Ultra zmení dizajn 22
- Sľubovaný nárast výkonu v PS5 Pro zrejme brzdí priepustnosť pamäte 186 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Bethesda / Machine Games Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|