Tvorca Plants vs Zombies bol vyhodený z EA, keďže nechcel do svojej hry dať mikrotransakcie |
Autor hry odmietol speňažovať hráčov a tak dostal padáka.
Na všetok humbuk okolo mikrotransakcií, loot boxov a podobného speňažovania hráčov v AAA tituloch najviac dopláca EA, ktorá má toho na rováši už naozaj dosť. Momentálne sa však zdá, že si na jej zoznam môžeme pridať ďalší príbeh.
V rámci YouTube podcastu BaerTaffy: Round Table Live! sme sa dozvedeli zaujímavé informácie o tom, že EA prepustila tvorcu Plants vs Zombies, Georga Fana preto, že odmietol do hry implementovať pay2win systém, ktorým by speňažovali hráčov. Informácie pochádzajú z úst jeho kamaráta, herného dizajnéra Edmunda McMillena (Super Meat Boy, The Binding of Isaac), ktorý bol požiadaný, aby sa vyjadril k horúcej téme loot boxov a všetkého okolo.
McMillen do svojej reči pohotovo zahrnul príbeh svojho kamaráta, ktorý je podľa jeho slov pomerne neznámy, no má veľa čo dočinenia s chovaním EA:
„Chcete počuť príbeh z herného priemyslu, v ktorom hrá hlavnú úlohu EA a jeden nezávislý vývojár? Ide o niečo, čo je verejnosti známe možno len z polovice. Dúfal som, že s ním nebudem musieť ísť von, no teraz viem, že to dokážem a že o ňom môžem hovoriť, aj keď mám v pamäti už mierne rozmazané detaily.
Príbeh zahŕňa môjho priateľa Georga Fana. George urobil hru nazývanú Insaniquarium. Vytvoril ju už pomerne dávno, získal za ňu veľa ocenení a dostal sa do popredia štúdia PopCap, ktoré si ho najalo. Posadilo ho do kancelárie s dvoma ďalšími ľuďmi a vedenie mu povedalo, že si môže vytvoriť hocijakú hru. On súhlasil a začal pracovať na Plants vs. Zombies. Dokončil ju a bola naozaj veľmi úspešná. PopCap neskôr odkúpilo Electronic Arts, ktoré sa zaslúžilo o to, že bolo Plants vs. Zombies ešte úspešnejšie a rozšírenejšie.
Neskôr však začali vývojárom diktovať čo majú robiť a ich požiadavky boli rôzne, chceli pokračovanie, spin-offy, rozšírenia, toto a tamto. George sa vtedy tomu potešil, pretože mal výborný nápad na pokračovanie. Vyvinul toto pokračovanie nezávisle od požiadaviek EA, s nezávislým prístupom a malým tímom. Bolo to osobné. Poznám toho chlapa a keď sa pozriem na hru vidím, že jej postavy sú osobné a každý kúsok, ktorý v hre vidím je od neho. Bolo to jeho dieťa.
Vedenie EA vtedy reagovalo slovami typu "hej vieš, urobme toto pokračovanie takto, posuňme ho aj na mobilné telefóny a budeme ho robiť s integrovaným systémom pay-to-win. George na to ragoval "Aha, ja neviem. Nie je to dobrý nápad a ide o veci, ktoré s mojou hrou vlastne nechcem robiť." A oni na to "máte padáka." A on odišiel.“
Ak by vás zaujímal celý podcast, môžete ho sledovať tu:
Fanov príbeh začína niekde okolo času 40:55. Je dôležité poznamenať, že George Fan bol z PopCap prepustený v roku 2012 a nie je to žiadna novinka. Novinkou je iba odhalenie toho, čo za jeho prepustením stálo, keďže skutočný dôvod pretým nebol nikdy známy. McMillen tiež poznamenal, že nepodpísal žiadnu dohodu o mlčanlivosti, takže o tom môže hovoriť. Fan v súčasnosti pracuje na hre o zmutovanej chobotnici s názvom Octogeddon.
Na druhej strane, aby sme to upresnili, Georg Fan to trochu celé upravil k aktuálnej situácii, ale v Plants vs Zombies 2 nejde o pay2win ako sa skloňuje teraz v multiplayerovkách, ale o free2play mobilný systém s mikrotransakciami, keďže hra je singleplayerová. Oproti jednotke tak bola hra zadarmo ale s mikrotransakciami, podobnou zmenou vtedy prechádzali aj ďalšie pôvodne platené mobilné hry. Autorovi hry to však bolo proti srsti a chcel radšej jednu sumu za celú hru.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
Mobil
Vývoj: EA / PopCap Štýl: Stratégia / Realtime Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|