Bývalý šéf Bioware chváli EA, nechávali im voľnosť |
Na vývojárskej konferencii GDC sa Aaryn Flynn, bývalý šéf Bioware, vyjadril k EA a jeho spolupráci so svojimi štúdiami.
Bývalý šéf Bioware sa vyjadril k EA a jeho spolupráci so svojimi štúdiami. Aaryn Flynn bol vedúcim ešte minulý rok, ale po problémoch s Mass Effectom odišiel, pričom vo firme bol 17 rokov a na GDC ozrejmil, ako funguje ich komunikácia s materskou EA.
Hovorí, že EA do ich vecí nezasahuje, Bioware nenútilo zapracovávať DLC ani mikrotransakcie:
"Nie, podľa mojej skúsenosti, nie. Majú ambiciózny obchodný plán a chcú robiť určité veci - všetko od rastúceho podielu na trhu až po vstup na nové trhy, ale to sú veľmi dobré ciele, na ich cieľoch nie je nič kontroverzné. Majú veľmi solídny podnikateľský plán, o ktorom všetci vedia a všetci tvrdo pracujú.
Myslím, že sú skvelou spoločnosťou, pretože sa veľmi zaujímajú o tvorivý proces a chcú, aby ste boli úspešní a urobia všetko pre to, aby vám pomohli byť úspešní. Každá spoločnosť má obmedzenia a veci, ktoré musíš urobiť a ktoré musia byť spravené, ale sú veľmi dobrí v poskytovaní kreatívnej slobody a istoty."
Vyvrátil aj to, že ich EA donútilo prejsť na Frosbite engine:
"Nie, vôbec nie. Bolo to naše rozhodnutie. Dokončili sme Mass Effect 3 a začali predávať Dragon Age II a vedeli sme, že náš Eclipse enigne, by už nezvládol ďalšie časti Dragon Age.
Nedokázal vytvoriť otvorený svet, renderer nebol dostatočne silný, to boli dva veľké mínusy. Mysleli sme aj na multiplayer, ale Eclipse bol navrhnutý iba pre jedného hráča.
Hovorili sme interne o troch možnostiach. Mohli sme zrušiť Eclipse a začať niečo nové interne, mohli by sme ísť s Unreal Engine, alebo sme mohli použiť Frostbite, ktorý ukázal niekoľko naozaj sľubných výsledkov na strane renderingu a vedel spracovať aj multiplayer.
Keď sa to stalo, hovorili sme s ľuďmi a naozaj sa im páčila možnosť Frostbite a rovnako stále viac a viac tímov v EA, ktoré zvažovalo Frostbite. Bolo to rozhodnutie, ktoré som urobil po všetkých technických hlbokých analýzach koncom roka 2011."
Verí, že to bola správna voľba:
"Áno, myslím, že áno. Byť súčasťou tejto komunity, v ktorej je už každý v EA, je veľmi silné. Je to aj uznanie pre tím Frostbite, ktorý dokáže rozbehnúť toľko rozmanitých titulov na jednom engine, všetko od FIFA po Anthem. Je to podľa mňa úžasné."
EA nevyznieva zle ani z úst autora A Way Out, ktorý nedávno hovoril, že EA im nechalo plné zisky z hry a nechcelo od nich nič. Pritom prebrali celú distribúciu a aj reklamu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 352
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Filmová recenzia: Gladiátor II 46 zobraziť viac článkov >