Čo vlastné ponúka survivalovka Vigor? Aký má štýl hrateľnosti? |
Bohemia Interactive na E3 ohlásila survivalovku Vigor pre Xbox One a pozrime sa bližšie, aký štýl hry vlastne ponúka. K tomu tu máme aj niekoľko beta kódov na rozdanie.
Bohemia Interactive na E3 ohlásili online survivalovku Vigor pre Xbox One a pozrime sa bližšie, aký štýl hry vlastne ponúka. Ohlásenie bolo prekvapivé a skôr sme od nich čakali finálnu verziu DayZ, pokračovanie ARMA série, ale nie nový survival titul, navyše nie na Unreal engine. Možno však práve vďaka tomuto všetkému Vigor prekvapuje po každej stránke.
Samotná hra na prvý pohľad ponúka kvalitný vizuál a to už teraz v stave bety. Pred game preview ponúka dotiahnutú hrateľnosť, žiadne výrazné chyby a celkovo drsnú survival hrateľnosť. Samotný štýl hrateľnosti však nie je ako v bežných multiplayerovkách, nie je to Rust, Ark alebo prichádzajúci Fallout 76. Je to hra na štýl Escape from Tarkov. Teda na prežitie zameraná akcia, v ktorej máte svoj hlavný stan bezpečne mimo bojísk a z neho sa vydávate na jednotlivé územia zbierať zásoby. Tam už vždy hráte online proti ostatným hráčom.
Konkrétne tu sa dostaneme do alternatívnej minulosti 90-tych rokov, kedy planétu zasiahla atómová vojna a ľudia sa sťahujú do neožiarených oblastí. Vy ste jedným z nich a nachádzate sa v Nórskych vrchoch. Tie budete prechádzať, zbierať zásoby a likvidovať ostatných hráčov, ktorí tiež chcú len prežiť.
Presnejšie momentálne je mapa rozdelená na sériu siedmich území, z ktorých je jedno územie vášho domu, ďalšie dve sú teraz aktívne, a to upršaný ostrov osadený vojenskou technikou a pustejšia, lesná zasnežená oblasť. Podľa obrázkov pri ďalších lokalitách pribudne aj továreň na ryby pri pobreží, dedinka, prírodná oblasť s kostolíkom a železničná stanica. Mapy sú veľkosťou okolo kilometra, teda nie veľké, ale akurátne, aby sa na nich roztratilo 8 hráčov, hľadalo v prostredí zásoby, čakalo na zhodenie balíka z lietadla a prípade poľovalo na ostatných.
Zabíjanie ostatných nie je síce potrebné ani nutné, ale ak niekoho zabijete, máte istotu, že nezabije vás. Plus ak zoberiete výbavu z airdropu, všetci vás vidia na mape a pravdepodobne pôjdu po vás, keďže aj oni chcú zásoby. Tu si treba dávať pozor, keďže ten, kto v boji zomrie, prichádza o svoje vybavenie (príde o všetky zbrane a náboje, zostáva časť zozbieraných zásob). Preto, ak máte dosť zozbieraných zásob alebo airdrop, je dobré ísť späť k niektorému východu z mapy a presunúť sa späť domov. Rovnako, ak sa nad prostredím postupne rozširuje rádioaktívny mrak, je dôležité odísť preč (aby boje netrvali dlho). Nakoniec váš detektor radiácie vám to bude postupne stále výraznejšie pripomínať. Ak nestihnete odísť, zomriete.
Následne doma môžete zo získaných zásob vyrábať nové veci, opravovať a vylepšovať svoj dom, svoje možnosti, dozásobiť sa zbraňami a je tu aj malá tréningová oblasť na streľbu. Je to podobné ako v State of Decay, ale bez pomocníkov. Keď zadáte úlohy na výrobu alebo upgrade, môžete znovu vyraziť do terénu. Len sa nezabudnite vždy pred misiou vyzbrojiť. Ak teda ak máte čím. Totiž ak viackrát na bojisku zomriete, postupne prídete o všetky zbrane, vtedy si musíte dávať pozor na ostatných, prechádzať prostrediami a hľadať zásoby, zbrane a náboje. Je to síce viac stresujúce, ale dá sa z toho postupne dostať.
Hra bude free-2-play a náležite tomu tu budú debny, ktoré sa budú zrejme dať kupovať s bonusovými vecami. Prvá debna, ktorú som dostal ako bonus pri vstupe, ponúkla zbrane a vybavenie, teda to, čo môžete nájsť na bojisku. Bola do drevená debna, zrejme budú aj iné typy so vzácnejšími vecami.
Vizuálne je hra prekvapivo dobre spracovaná a Unreal engine sa tu našiel. Síce vidieť miestami prepínanie LOD, a teda preskakovanie vyššej kvality stromov, skál atď., ale stále je to pekné. Zdá sa mi to na Xbox One X aj plynulé, bez vizuálnych chýb alebo problémov. Celkovo vidieť, že je to už pokročilejšia fáza vývoja. Stále však je čo doťahovať a hlavne vo vyvážení súbojov a zbraní. Napríklad som si všimol, že veľa hráčov behá len s nožíkmi a keď okolo vás poskakujú a útočia, tak so strelnou zbraňou nemáte šancu zamerať a zasiahnuť a často ani odbehnúť preč. Samotná streľba je taká neohrabaná, možno si však len treba zvyknúť.
Čo sa týka porovnania s Escape from Tarkov, je to menej hardcore a jednoduchšie, ale stále dostatočne drsné a ponúkajúce výzvu. Hrateľnosť sa zdá veľmi dobre dotiahnutá a ak vás baví lúpenie, zakrádanie sa alebo lovenie nepriateľov, možno sa v tom nájdete. Ak nepoznáte Tarkov, tak je to ako PUBG len s vlastnou základňou, menšími bojmi a odnášaním zásob a zbraní z bojiska ale aj ich strácaním, ak vás zabijú.
Hra sa dostane do game preview na Xbox One v priebehu leta, zatiaľ nevieme, kedy sa prehupne do finálnej verzie, ani to, či vyjde aj na iných platformách. Je však pravdepodobné, že sa tam postupne dostane.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze pokračuje 118
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 435
- V GTA V je aj slovenský obchod zo Žiliny 34
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 89
- Matrix AI bude generovať nekonečné hry 52
- LEGO predstavilo novú sériu LEGO F1 formúl 30
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 24
- RECENZIA: Metro Awakening 35
- RTX 5090 bude mať najväčší čip od Nvidie od roku 2018 147 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch PS5 Free2play Vývoj: Bohemia Interactive Štýl: Akcia / Survival
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|