Cyberpunk 2077 približuje nové susedské oblasti, naznačuje politické a morálne témy príbehu |
V hre máme čakať veľké susedské oblasti, v ktorých si budeme môcť vypočuť rôzne klebety či príbehy ľudí okolo. Okrem toho príde rad aj na politické a morálne témy, v ktorých príbehu ukáže svoju silu.
Cyberpunk 2077 sa po dlhom tichu ukázal na tohtoročnom E3 za zatvorenými dverami. Konečne sme videli nový, plnohodnotný trailer a so všetkým prišli aj toľko očakávané informácie k samotnej hre. Svoje novinky priniesol aj Mike Pondsmith, tvorca pôvodnej stolnej hry Cyberpunk 2020 RPG, podľa ktorej je pripravovaný titul inšpirovaný.
Pondsmith mal a stále má možnosti hru vidieť v rôznych fázach, pričom samozrejme nechýbajú rôzne detaily, ktoré neboli ukázané nikomu, alebo o ktorých sa vôbec nehovorilo. V najnovšom rozhovore opísal okolie, ktoré je plné NPC postáv, a to, ako ovplyvňujú hranie hry:
„Prešiel som si v hre oveľa väčšou časťou než bola tá, ktorá sa ukázala na E3. Sekvencie, v ktorých sa vydávate dole do Ripperdoc a všetko, čo vás okolo toho sprevádza. Je tu celá oblasť štvrte, kde sa môžete prechádzať a počúvať rôzne klebety rôznych ľudí. Pretože je to v prvej osobe, čo mám mimochodom veľmi rád z dôvodu, že vidíte veci periférne. Môžete prejsť cez ulicu, aby ste niečo získali alebo počuli niekoho, koho máte za sebou. Musíte sa obrátiť a zistiť, kto v dave ľudí niečo povedal. Nemáte tu úplné situačné povedomie, čo z hry robí oveľa silnejší zážitok.”
Pondsmith tiež komentoval boj a perspektívu:
„Hrateľnosť zastavíte na strategickej úrovni. Musíte to urobiť takticky a okamžite, pretože neviete všetko, čo sa môže stať a čo sa deje okolo. Keď sa nachádzate v pohľade tretej osoby, musíte sa dobre rozhliadnuť okolo seba, aby ste mali prehľad o celom bojisku. Keď ste v prvej osobe, vidíte viac. Veci, ktoré sa okolo mňa počas súbojov diali, boli rýchle a ich priebeh bol prirodzený.”
Okrem toho prišla reč aj na politiku, ktorú v Cyberpunku 2077 samozrejme tiež uvidíme, čo sám Pondsmith naozaj víta. Zdôrazňuje, že hra je o morálke ako o celku a o tom, ako technológia prináša povstanie a zmeny:
„Technológie umožňujú povstanie. Umožňujú zmenu. Umožňujú ľuďom, ktorí sa nachádzajú v spodnej vrstve obyvateľstva, skutočne ísť proti bohatým a veľmi vplyvným ľuďom na vrchole. Od dôb starého Egypta tu boli ľudia na vrchole a ľudia dolu, a vždy tu budeme mať tento príbeh. Je to presne to, čo ľudia robia. Vždy sú tu noví ľudia, ktorí bojujú a zvyčajne to celé končí v krvavej revolúcii každých 40 rokov.
Morálka je ´kyberpunk. Prináša do hry rovnaké usmernenie ako to, ktoré mi vlastne pomáha k písaniu kvalitného a vťahujúceho dobrodružstva. Je to pre mňa naozaj osobné. Každý má vnútornú morálku, ktorá mu umožňuje ísť buď s tým, alebo proti tomu, čomu verí. Každý dobrý kyberpunkový príbeh je o vnútornej morálke ľudí, ktorí sú v ňom zainteresovaní. Niekedy to skrátka nie je o záchrane sveta. Je to o záchrane seba samého, vecí a ľudí, na ktorých vám záleží. Tieto aspekty robia z celkového príbehu intenzívne politický a intenzívne osobný zážitok.”
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 323
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Xbox Series X|S PS5 Vývoj: CD Projekt / CD Projekt Red Štýl: Akcia / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|