Ready At Dawn v najnovšom rozhovore spomínajú na The Order: 1886 |
Poďme sa pozrieť na to, ako vývojári s odstupom času hodnotia ich prvú originálnu a veľmi ambicióznu značku.
The Order: 1886 bolo na chvíľu veľkou vecou. Išlo o prvú originálnu značku nezávislého štúdia Ready At Dawn, ktoré sme predtým mohli poznať z menších platforiem a hier God of War: Chains of Olympus či Daxter. Sony sa rozhodlo vybrať toto štúdio na prípravu novej IP pre PS4. Išlo o hru, ktorá mala vyjadriť pripravenosť štúdia na veľké projekty a položiť základy pre pokračovania či hlbší vesmír.
Keď vyšla, komerčný a kritický úspech nevyzeral podľa predstáv. Aj napriek tomu, že vývojári prišli s niečim sviežim a podarilo sa im navrhnúť výborný svet či zaujímavé postavy, hra doplácala na mnohé, možno nechcenné chyby. Mnohým kritikom sa nepáčila dĺžka vzhľadom na cenu hry, prílišná filmovosť či niektoré herné mechaniky, z ktorých sa najčastejšie spomínali nie u každého obľúbené QTE momenty. Od vydania hry sa Ready At Dawn posunuli k iným projektom. Teraz sa však za The Order 1886 obzerajú späť a hovoria o ponaučení z mnohých vecí, o tom, čo sa naučili, spravodlivej kritike a pocite, aké je vybudovať tak ambicióznu značku.
Autori v prvom rade začali tým, že sú na hru hrdí. Bola to pre nich obrovská vec a sú si vedomí toho, čo urobili. Za silné stránky celého projektu považujú snahu prelomiť hranicu medzi érou PS3 a PS4, samozrejme po technickej stránke. Uvedomujú si však aj nedostatky.
Tie v The Order 1886 okomentoval kreatívny riaditeľ Ru Weerasuriya nasledovne:
„Myslím, že nedostatky pochádzajú z prílišnej koncentrácie na budovanie značky v samých začiatkoch. Vyvinuli sme obrovskú snahu na to, aby sme sa uistili, že táto značka má základ, tak veľký základ, že jej príbehy môžu byť rozprávané rôznymi spôsobmi. V určitom okamihu budovanie značky a samotný príbeh riadili veľa práce, ktorú sme sa snažili urobiť. Je to prirodzené, keď začínate novú značku od základov. V minulosti ste to mohli vidieť u mnohých nových značiek, takže nie sme prví. V minulosti bolo veľa nových značiek a ak sa pozriete na ich úroveň hrateľnosti a komplexnosť, často sú oveľa menšie než by mohli byť alebo sú ich pokračovania.
Značku musíte nastaviť. Nemáte však čas na to, aby ste urobili všetko, takže uberiete napríklad na mechanikách. Až pokračovanie vás potom prinesie do bodu, že sa vám hra skutočne páči a robíte s ňou presne to, čo chcete. Rozširujete skrátka všetko to, čo hráči chcú.”
Autori priznávajú, že do produkčnej hodnoty investovali naozaj veľa, no odmietajú tvrdenia, že by sa to malo diať na úkor hrateľnosti. Dopredu bola stanovená aj dĺžka hry, ktorá sa mnohým zdala krátka. Išlo vraj však o zámer a vývojári mali hotových 20 - 30 minút bojov naviac, ktoré do hry napokon nezaradili a zámerne tieto veci skracovali, čo je možno jedna z chýb.
Samotnú kritiku považujú za úplne spravodlivú, pretože je podľa nich súčasťou remesla. Myslia si, že každá kritika je názor, ktorý musí byť vypočutý preto, že môže obsahovať cenné rady. Reč prišla aj na predaje. Tie boli podľa štúdia dosť stabilné aj napriek tomu, že v prvých mesiacoch sú očakávania od novej značky naozaj obrovské. Stále tu vraj bola silná základňa ľudí, ktorí hru hrali, milovali a pýtali sa na pokračovanie.
V jeho prípade je odpoveď nasledovná:
„Na otázku pokračovania je pre mňa ťažké odpovedať. Odpoviem vám tak, ako by som odpovedal ešte predtým než The Order 1886 vyšlo. Značku sme postavili a bolo za tým množstvo práce. Už pred vydaním hry sme dali množstvo práce do toho, aby sme priniesli postavy s dobrým základom. Venovali sme veľa práce ich predstaveniu, kto sú, odkiaľ pochádzajú, čo je za ich príbehom. Pýtali sme sa sami seba, kde sa to všetko začalo, kam by to mohlo smerovať. Máme veľa napísaných príbehov, ale zatiaľ sme ich nevyrozprávali.”
Aj napriek menším projektom, ktoré sme od Ready At Dawn videli v poslednej dobe, by sa štúdio jednoznačne chcelo vrátiť k veľkej AAA tvorbe.
Chceli by ste vidieť pokračovanie The Order 1886 alebo radšej inú AAA hru od Ready At Dawn?
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 292
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 97
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PS4
Vývoj: SCEE / Ready at Dawn Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|