Gamescom 2018: Z hororu Silver Chains cítiť silný závan P.T. |
Na Gamescome sme si mohli vyskúšať pripravovaný psychologický horor
Tento rok sme si na Gamescome mohli vyskúšať hneď niekoľko hororov (bohužiaľ sa mne ušli len dva), no problém tohto žánru na výstave je, že si ho nemôžete užiť v tej správnej atmosfére. Všade je svetlo, niekedy nemáte ani headset na ušiach, lebo sa musíte baviť s vývojárom. Ak vás aj napriek tomu dokáže demo vtiahnuť a možno aj vydesiť, robí hra niečo veľmi dobre. To bol aj príklad Silver Chains, čo je first person horor, ktorý vás zavedie do tajomného sídla niekedy začiatkom 20. storočia.
Atmosféra srší už z menu a to aj vďaka takým drobnostiam, ako je napríklad fakt, že keď som sa bavil so zástupcami Headup Games a menu sme nechali len tak bežať, po chvíľke v jeho obraze spadol obesenec. To sa často nevidí. Do hrania ma následne hodili bez bližších inštrukcií. So svojou postavou sa ocitám v podivnej chátrajúcej izbe a znej sa treba dostať von. Postupne hra dávkuje indície, že sa postava volá Petera vracia sa domov, kde má čeliť temnému tajomstvu.
Demo bolo relatívne krátke, takže o väčšej porcii príbehu sa hovoriť nedá, no vyzerá to tak, že vám ho hra bude práve takto dávkovať – cez listy, poznámky, spomienky. Aj napriek tom sme sa ale veľmi skoro dozvedeli, že nám niekto ide po krku a musíme pred ňou utiecť. Kto je ale ona? To sme sa nedozvedeli. Dom sa však mení, riešite v ňom drobné hádanky a to vás posúva vpred, do ďalších miestností, k ďalším tajomstvám.
Hrateľnosť hry je pekne pomalá, no sú tu momenty, kedy razom rapídne poskočí tempo. Dlho neviete, či sú to len preludy, alebo sú to naozaj duchovia a niečo vám tu hrozí. Neskôr v deme sme ale naozaj museli utekať o život. Možnosti boja tu nie sú žiadne, takže vám pomôže len nájsť si miesto, kam sa pred hrozbou môžete skryť. Môže to byť napríklad skriňa, ale musí to byť hlavne rýchlo. Priestor na chyby tu nie je. Ak nejakú spravíte, čaká vás posledný checkpoint.
Pozitívom je, že v tom dobrom zmysle slova zo Silver Chains smrdí P.T., teda zrušený Silent Hills. V inom prostredí, samozrejme, ale atmosférou nám demo dáva tušiť veľmi nádejný psychologický hororový titul. Ten je v príprave pre PC a konzoly, pobeží na Unreal Engine 4, no zatiaľ nepoznáme dátum vydania.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 294
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Headup Games / Cracked Heads Games Štýl: Adventúra Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|