Vyskúšali sme si Cities: Skylines pre Nintendo Switch |
Populárna budovateľská stratégia sa dočká Switch verzie a my sme mali možnosť si ju sami vyskúšať. Ako na nás zapôsobila a ako beží?
Niekedy môžete mať oznámenie hry naozaj dobre naplánované, no príde jedna nečakaná udalosť a všetko je v háji. To sa stalo hneď niekoľkým veľkým aj menším štúdiám, ktoré si naplánovali ohlásenia svojich hier na nový Nintendo Direct, no ten bol nakoniec kvôli zemetraseniu odložený. Niektoré veci unikli, iné sa rozhodli ohlásiť aj tak, no Paradox poctivo držal bobríka mlčanlivosti. Až doteraz.
Cities: Skylines patrí medzi ich hity Paradoxu a tak sa nemôžeme čudovať, že hru chcú priniesť čo najširšiemu publiku. Hra debutovala na PC neskôr prišla na veľké konzoly a teraz mieri aj na Nintendo Switch, pričom my sme si túto verziu mohli vyskúšať už na Gamescome a autori nám o nej niečo viac prezradili. Ich ambíciou je vlastne priniesť svoje budovanie miesta kamkoľvek. Môžete si tak mestá stavať na cestách, v lietadle, alebo aj doma v posteli. V handheldovom režime pritom hra pobeží v 720p, no zatiaľ nechceli prezradiť, ako to bude s rozlíšením v TV režime.
Vedia však, že pre množstvo hráčov bude toto prvý kontakt s hrou a aj preto do Switch verzie prinesú rozšírený tutoriál, aby do nej aj nováčikovia dokázali pohodlne vkĺznuť. Taktiež chcú hráčom umožniť prispôsobiť si nastavenia a ovládanie podľa seba, takže nebude chýbať možnosť upraviť si to. Podporovať budú aj ovládanie Pro controllerom, no už nie ovládanie dotykom a pohybom. Kým pri pohybe to je pochopiteľné, aspoň nejaké dotykové ovládanie by tu podľa mňa malo byť. Bránili sa však tým, že na malej obrazovke už aj tak niektoré prvky zanikajú, čo by mohlo byť ešte horšie pri dotykovom ovládaní.
Naopak, príjemne bude do hry zakomponovaná HD Rumble funkcia, nad ktorou sa občas vývojári ani neunúvajú premýšľať, no tu bude mať aj naozaj svoj zmysel a to rovno pri stavbe miest. Čím výraznejšiu spätnú väzbu totiž v ovládačoch dostávate, tým vhodnejšie a efektívnejšie je dané miesto na umiestnenie vami zvolenej budovy. Naozaj príjemne to sedí už aj pri naozaj veľkom meste. Z drobných možností hry autori potvrdili, že už pri vydaní tu bude možnosť nahrávať vlastné videá.
Čo sa týka obsahu, pri portovaní na Switch z neho absolútne nič neubudlo a to je fakt, na ktorý sú autori hrdý. Naozaj tu nájdete všetko, čo je na ďalších konzolách. Čo sa týka rozšírení, táto verzia v základe bude obsahovať dve a to After Dark a Snowfall. Cena hry bude 39,99€, no oproti PC jej bude jedna relatívne zásadná vec chýbať – mody. To je vec, do ktorej nemôžu ísť bez Nintenda a to sa zatiaľ k tejto téme na Switchi nevyjadruje.
Hru som mal v rukách niekoľko desiatok minút. Vyskúšal som si stavanie mesta od úplných základov, kedy to beží hladko ako po masle. Ako asi aj čakáte, spomalenie hry prichádza neskôr, keď sú už mestá plné a veľké. Ak sa kamerou len tak presúvate po mape, už to znateľne laguje a aj preto tu je možnosť použiť fixnú kameru, ktorá hlavne v late game zlepšuje celkový chod a takéto trhanie eliminuje. Kamera je však limitovaná, takže s ňou nemôžete ľubovoľne rotovať a podobne.
Aj tak to ale považujem za poctivý kus roboty, že sa im takúto hru podarilo preniesť na Switch v naozaj dobrom stave a s možnosťami, ktoré oproti iným konzolám nie sú nijak obmedzené. Naopak tu nájdete ešte aj niečo navyše. Navyše sa zdá, že na hru ani nebudeme musieť dlho čakať, takže ak radi staviate, no hnevalo vás, že sa svojim mestám môžete venovať len doma, túto verziu môžete hrať kedykoľvek a kdekoľvek.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 413
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 87
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 24
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Paradox Interactive / Colossal Order Štýl: Stratégia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|