Nvidia približuje DLSS funkciu antialiasingu v nových RTX kartách |
Ako vlastne funguje DLSS antialiasing? Nvidia to detailnejšie opísala.
Nvidia ponúkla kompletnú 80 stranovú dokumentáciu k novým RTX kartám, kde nájdete detaily ku každej funkcii. Pridala aj detaily k Neural Graphics Acceleration možnostiam, ktorá zahŕňajú AI funkcie a aj DLSS. Teda Deep Learning Super Samplingu, ktorý pomocou AI vylepšuje grafiku.
DLSS totiž vďaka deep learning algoritmom odstraňuje problémy, ktoré má TAA teda Temporal atinaliasing a ponúka vyššiu kvalitu obrazu a vyšší výkon, keďže ušetrí polovicu výkonu.
Napríklad pri 4K DLSS ponúkne dvakrát vyšší výkon ako TAA na ukázanom Infiltrator deme na Unreal Engine 4. Samozrejme tomu ešte predchádza proces, kde sa funkcia naučí, aký má byť výsledok. Presnejšie Nvidia spracuje tisíce obrázkov renderovaných so 64x supersamplingom, ktoré si systém porovná s neupravenými obrázkami a naučí sa ako ich dopracovať cez back propagation funkciu. Spraví tak približne rovnaký obrázok bez problémov s rozmazaním a inými problémami TAA.
DLSS má ešte aj 2X mod, ktorý je zameraný na vyššiu kvalitu, ako na výkon. Nvidia hovorí, že DLSS 2X vytvorí obraz takmer nerozoznateľný od 64x supersamplingu.
Bude zaujímavé sledovať ako to bude fungovať v samotných hrách. Už je ohlásených cez 25 titulov, ktoré ju zapracujú.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 424
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 89
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 24
- LEGO predstavilo novú sériu LEGO F1 formúl 30
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Analýza grafiky a výkonu Stalkera 2 na PC a Xbox Series X a S 129 zobraziť viac článkov >