Dôsledky rozhodnutí v Cyberpunku 2077 nebudú mať okamžitý vplyv, môžu sa prejaviť o pár hodín neskôr a musíte s nimi žiť |
Vývojári prezradili nové informácie k mechanikám hry, ale aj k enginu, ktorý sa budú snažiť potlačiť ďalej než očakávame.
Séria Zaklínač dokázala priniesť skutočne kvalitné príbehy, ktoré sa odvíjali od rozhodnutí hráča. Išlo buď o správne, alebo nesprávne voľby, ktoré priniesli nečakané dôsledky, v nečakanom čase. To je niečo, čo sa samozrejme chystá aj v pripravovanom Cyberpunku 2077. Trochu viac o týchto možnostiach hry a mechanikách dôsledkov rozhodnutí prezradil hlavný dizajnér hry Philipp Weber:
„Jedna vec, ktorú do hry tiež chceme zahrnúť je, že každá voľba má buď jeden, alebo viacero dôsledkov. Takže všetko, čo urobíte v tomto jednom queste, môže mať vplyv v dvoch alebo troch ďalších questoch, ktoré budú nasledovať neskôr.”
Weber hovoril o voľbách aj o čosi hlbšie a potvrdil fakt, že správne a nesprávne rozhodnutia nebudú vždy jasné, pričom sa ich dôsledky nemusia niekedy na príbehu prejaviť v blízkej dobe, ale až o niekoľko hodín neskôr:
„Vec sa má tak, že vám chceme vyrozprávať príbeh, ktorý pôsobí realisticky. Takže vám nikdy nepovieme, či je jedno z vašich rozhodnutí dobré alebo zlé. Musíte o tom premýšľať a vybrať to, o čom si myslíte, že je správne. Je to presne ako v skutočnom živote. Niekedy, keď si myslíte, že ide o dobrú vec, tak to bude mať aj dobré následky. Inokedy sa však veci môžu úplne zvrtnúť.
Skrátka nechceme, aby ste očakávali čo sa stane ďalej, pretože je to nuda a hrali by ste hru ako: "hej, toto je tá správna voľba, ďalšia správna voľba, správna voľba, správna voľba...". Chceme vytvoriť zrelú hru. Súčasťou toho je násilie, sex, ale tiež to znamená, že chceme urobiť hru pre dospelých. Chceme, aby ste cítili emócie, no zároveň chceme, aby ste používali svoju hlavu a rozhodovali sa podľa seba, nie podľa toho, čo vám hra naznačí, že je správne alebo nie. Preto vám to neprezradíme.
Možno, že niekedy budete o niečom uvažovať a myslieť si, že je to dobrý nápad. Možno sa to neskôr vráti a bude to mať obrovské dôsledky, ktoré ste nečakali a budete s nimi musieť žiť. Pretože ďalšia vec, ktorú do hry tiež chceme urobiť je, že dôsledok sa niekedy prejaví aj o 5 hodín neskôr, rovnako, ako v skutočnom živote. Potom už skrátka nenahráte svoju uloženú pozíciu a nepoviete si, že sa teraz rozhodnete inak. Skrátka idete ďalej, žijete s dôsledkami vašich rozhodnutí, ale viete, že sú súčasťou vášho príbehu. Osobne si myslím, že práve takto môžeme vyrozprávať najlepší príbeh v hre pre dospelých.”
Cyberpunk 2077 ponúkne tiež nové animácie, ktoré potlačia engine na ďalšiu úroveň. Vývojári totiž do enginu investovali viac času, pričom dôveru v jeho schopnosti priniesol práve úspech tretieho Zaklínača:
„Dalo nám to pocit viery v naše vlastné schopnosti. Práve teraz sa naši umelci a level dizajnéri neboja testovať nové veci. To je presne to, čomu musíme zostať otvorení, pretože osobne verím, že Zaklínač sa ukázal v dobrom svetle. Prečo sa Cyberpunk ukáže ešte v lepšom? Lebo sa nebojíme zmien.
Máme úplne nový animačný systém a úplne sme zmenili prístup k ovládaniu animácií. Máme lepšie mocap štúdio, máme kompletne nový systém animácií tvárí založený na svaloch. Máme tiež novú generáciu synchronizácie pier, ktorú vidíte, keď ľudia hovoria. Okrem toho máme aj úplne nový prístup k vytváraniu prostredia, takže namiesto toho, aby sme pracovali naraz na obrovskom svete, vytvárame časti, ktoré sú potom upravené a umiestňované iným štýlom tak, že všetko je škálovateľné.
Ďalšia vec je jednoducho náš engine, ktorý sme sa rozhodli potlačiť za hranice, zatiaľ čo tvrdo pracujeme na optimalizácii, aby sme sa uistili, že hra bude fungovať na súčasných konzolách. Je to úplne nový spôsob. Povedal by som, že takmer každé jednotlivé oddelenie prešlo takýmto vývojom.”
Cyberpunk 2077 zatiaľ nemá dátum vydania. Na základe pripomienok vývojárov však rozhodne príde ešte na aktuálnu generáciu konzol PS4 a Xbox One. Okno vydania sa odhaduje niekedy na prelome rokov 2019 a 2020.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 33
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 69
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Xbox Series X|S PS5 Vývoj: CD Projekt / CD Projekt Red Štýl: Akcia / RPG Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|