Produkcia filmového Metro 2033 zrušená, na vine je amerikanizovaný scenár |
Pridelený scenárista sa nechcel držať knižnej predlohy a príbeh prepisoval po svojom
Už niekoľko rokov sa to s filmovou adaptáciou knižného románu od Glukhovskeho, Metro 2033, ťahá z jednej strany na druhú. Ku skutočnej realizácii stále neprichádzalo, aj keď práva pre filmovú adaptáciu držalo v rukách MGM už do roku 2012. Napokon sa dokopali aspoň k nejakému pokroku - film dostal scenáristu, ktorý začal pracovať na adaptácii knižnej predlohy. Ako sa však teraz dostalo na povrch, v rukách F. Scotta Fraziera film nezostal dlho. Pôvodnému autorovi knihy sa jeho práca na scenári nepáčila, nakoľko sa rozhodol pre viacero zásadných zmien, s ktorými Glukhovsky nebol stotožnený.
S prácou MGM však nebol spokojný až natoľko, že sa celá produkcia filmu zastavila a práva na film sa vrátili späť do jeho rúk: "Práca MGM na scenári nás nikam neposunula a práva sa vrátili späť ku mne. Momentálne diskutujeme s novou zostavou producentov o možnej adaptácii, no je to veľmi dlhý a náročný proces. Som ale stále optimistický. Uvidíme, či vydanie Metro Exodus dokáže potlačiť značku trochu cez oceán a uvidíme, čo sa s tým bude dať robiť.", hovorí Glukhovsky. Podľa jeho slov bol scenár priveľmi amerikanizovaný. Frazier príbeh premiestnil z Moskvy do Washingtonu D.C.
Takáto rázna zmena prostredia je pochopiteľne viac škodlivá ako prospešná, nakoľko celá atmosféra Metro série čerpá práve z ruského prostredia: "Veľa vecí vo Washingtone D.C. nefungovalo. Nefungovali tu nacisti, nefungovali tu komunisti, nefungujú tu ani Dark Ones."
Tých podľa autora museli nahradiť len generickými monštrami. Keď však tie nevyzerajú ako ľudia, celý príbeh o xenofóbii nefunguje. Sám Glukhovsky sa označuje ako zarytý internacionalista a práve toto je podľa neho veľmi dôležitý aspekt.
Glukhovsky ďalej dodáva, že v Amerike sa boja niečo zasadiť do Moskvy, keďže majú radi príbehy o Amerike. Sám by sa nebál film umiestniť presne tam, kde je zasadená aj kniha či hry. Keď to totiž fungovalo pri týchto dvoch médiách, prečo by to nemohlo fungovať aj pri filmovom spracovaní.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 292
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox 360 Vývoj: THQ / 4A Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|