Produkcia filmového Metro 2033 zrušená, na vine je amerikanizovaný scenár |
Pridelený scenárista sa nechcel držať knižnej predlohy a príbeh prepisoval po svojom
Už niekoľko rokov sa to s filmovou adaptáciou knižného románu od Glukhovskeho, Metro 2033, ťahá z jednej strany na druhú. Ku skutočnej realizácii stále neprichádzalo, aj keď práva pre filmovú adaptáciu držalo v rukách MGM už do roku 2012. Napokon sa dokopali aspoň k nejakému pokroku - film dostal scenáristu, ktorý začal pracovať na adaptácii knižnej predlohy. Ako sa však teraz dostalo na povrch, v rukách F. Scotta Fraziera film nezostal dlho. Pôvodnému autorovi knihy sa jeho práca na scenári nepáčila, nakoľko sa rozhodol pre viacero zásadných zmien, s ktorými Glukhovsky nebol stotožnený.
S prácou MGM však nebol spokojný až natoľko, že sa celá produkcia filmu zastavila a práva na film sa vrátili späť do jeho rúk: "Práca MGM na scenári nás nikam neposunula a práva sa vrátili späť ku mne. Momentálne diskutujeme s novou zostavou producentov o možnej adaptácii, no je to veľmi dlhý a náročný proces. Som ale stále optimistický. Uvidíme, či vydanie Metro Exodus dokáže potlačiť značku trochu cez oceán a uvidíme, čo sa s tým bude dať robiť.", hovorí Glukhovsky. Podľa jeho slov bol scenár priveľmi amerikanizovaný. Frazier príbeh premiestnil z Moskvy do Washingtonu D.C.
Takáto rázna zmena prostredia je pochopiteľne viac škodlivá ako prospešná, nakoľko celá atmosféra Metro série čerpá práve z ruského prostredia: "Veľa vecí vo Washingtone D.C. nefungovalo. Nefungovali tu nacisti, nefungovali tu komunisti, nefungujú tu ani Dark Ones."
Tých podľa autora museli nahradiť len generickými monštrami. Keď však tie nevyzerajú ako ľudia, celý príbeh o xenofóbii nefunguje. Sám Glukhovsky sa označuje ako zarytý internacionalista a práve toto je podľa neho veľmi dôležitý aspekt.
Glukhovsky ďalej dodáva, že v Amerike sa boja niečo zasadiť do Moskvy, keďže majú radi príbehy o Amerike. Sám by sa nebál film umiestniť presne tam, kde je zasadená aj kniha či hry. Keď to totiž fungovalo pri týchto dvoch médiách, prečo by to nemohlo fungovať aj pri filmovom spracovaní.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox 360 Vývoj: THQ / 4A Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|