Prezident Square Enix hovorí o vývoji Avengers, pohľade na nové značky a obhajuje konzoly s PC |
Yosuke Matsudu hovorí viac o budúcnosti Square Enix, ktorí sú otvorení novým značkám a spoluprácam. Nie je si istý streamom a obhajuje skôr klasické konzoly a PC.
Square Enix čaká významný rok a podľa prezidenta Yosuke Matsudu chcú, aby to bol naozaj veľký rok. Postará sa o to Final Fantasy VII: Remake, ktoré dorazí takmer 5 rokov odvtedy, čo sme o ňom počuli prvýkrát. Doplní ho tiež veľký projekt Marvel's Avengers, na ktorom už nejaký piatok pracujú Crystal Dynamics, autori úspešného rebootu série Tomb Raider. V súvislosti s pripravovanými hrami Matsuda načrtol blízku budúcnosť.
O Avengers hovorí ako o najväčšom projekte, na ktorom kedy pracovali. Na hre pracuje celkovo 5 štúdií, no Matsuda odmieta, že by hra bola vo výsledku príliš nákladná. Tvrdí, že pôjde o ukážku toho, ako vznikajú moderné AAA hry:
„Vedúcimi štúdiami sú Crystal Dynamics a Eidos Montreal. Okrem toho je tu podpora holandského štúdia Nixxes a ďalších vývojárov, ktorí medzi sebou aktívne komunikujú. Keď však v dnešných dňoch hovoríte o veľkej AAA hre, vo všeobecnosti zistíte, že vaše zdroje sú obmedzené, pokiaľ ju vyvíjate v jednom štúdiu. Z toho dôvodu spolupracujú na Avengers rôzne štúdiá navzájom.
Aj keď sa pozriete na naše Final Fantasy hry, nie je to len náš japonský tím, ktorý na tom pracuje, ale spolupracujú aj s mnohými externými firmami. Avengers je blockbuster AAA hra, takže naša investícia do nej vôbec nie je v rozpore s týmto typom hry. Spider-Man od Insomniac Games bol obrovským titulom, ktorý zožal veľký úspech. S našou Marvel hrou chceme dopadnúť podobne. Nechceme sa však priblížiť ich hrateľnosti. Pracujeme veľmi tvrdo na tom, aby sme hráčom poskytli nový druh zážitkov a skúseností.
Veľkou výzvou je pre nás aj fakt, že sme sa s Marvelom dohodli na tom, že Avengers nebudú spätí s filmami. Pôjde o nový druh zážitkov, ktoré budú úplne odlišné od filmového sveta. Aj to je jedna z vecí, ktorá nám pomôže nabrať ďalšie skúsenosti, ktoré môžeme neskôr využiť v ďalších tituloch.”
Matsuda ďalej vysvetľuje, že Square Enix je otvorené príležitostiam. Aj napriek tomu, že sú známi sériou Final Fantasy, ktorá dostala už mnoho hier, stále sa obzerajú po nových značkách:
„Stále sa pozeráme po nových značkách. Pri Outriders sme sa rozprávali s producentmi a rozhodli sme sa, že by to mohlo byť zaujímavé a mali by sme sa pokúsiť urobiť túto novú strieľačku s People Can Fly. Existuje množstvo rôznych spôsobov, ako pracovať s externými tímami, vrátane akvizícií. Pri vytváraní niečoho nového je však veľmi dôležité to, s kým a ako pracujete.
Okrem toho do nových tímov môžete investovať. Napríklad na západe sme investovali do Bulkhead Interactive, ktorí realizovali Battalion 1944. Hry, ako ich poznáme, sú stále dôležité. Pre ľudí, ktorí už hrajú na konzolách alebo počítačoch, si myslím, že je nepravdepodobné, aby sa náhle presunuli do cloudoveho prostredia pre streamovanie. Technológia síce má potenciál, ale je závislá na infraštruktúre.
Konzoly a počítače práve teraz ponúkajú veľmi stabilné a skvelé prostredie, v ktorom sa hrajú hry. Z toho dôvodu je tu pri momentálne spúšťaných službách nejasnosť, aký zážitok z hrania dokážu ponúknuť. Zároveň si však myslím, že na svete je veľa ľudí, ktorí nemusia vlastniť konzolu ani PC, ale o hry sa zaujímajú. Je tu veľa ľudí, ktorí sledujú hry na Twitchi či YouTube.
Keď sa nad ich počtom zamyslíte, zistíte, že množstvo z nich nebolo ochotných investovať do konzoly, no napriek tomu by radi hrali tieto hry. Ak nájdete spôsob, ako naložiť s týmito ľuďmi, dostanete sa k novej zákazníckej základni, pretože nemajú vlastné herné zariadenia a nedokázali sme ich doteraz zasiahnuť. S technológiami, ako Stadia či xCloud to bude možné."
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 312
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >