Dreams sa v Early Access opäť posunulo ďalej, kreativita hráčov nemá konca |
Ak v noci nesnívate, v Dreams to môžete skúsiť za plného vedomia. Hra postupuje cez Early Access a vo veľkom preveruje vlastné možnosti, no tiež kreativitu hráčov
Ak v noci nesnívate, v Dreams to môžete skúsiť za plného vedomia. O tom totiž Dreams je, alebo nie? Autori zo štúdia Media Molecule si po úspešných hrách LittleBigPlanet či Tearaway rozhodli zobrať oveľa väčšie sústo, ktoré však nevyzerá dobre len na papieri, ale aj v skutočnosti. Teda, toto je plán, ktorý sa tvorcovia snažia naplniť už niekoľko rokov. Predsa len, vytvoriť hru, ktorá by bola ultimátnym kreatívnym enginom aj pre bežných hráčov nie je vôbec jednoduché. Po skúsenostiach, ktoré získali s editorom úrovní najmä v LittleBigPlanet, sa zrodila vízia hry, ktorá by neumožňovala iba vytváranie úrovní, ale celých hier, príbehov alebo audio-vizuálnych zážitkov. Dreams má toto všetko hráčom umožniť a vlastne umožňuje už aj teraz, no kedy to sprístupní v plnej verzii zostáva stále záhadou.
My sme vám naše dojmy z tejto netradičnej hry priniesli už pred viac ako šiestimi mesiacmi. Do hry sme vtedy dostali špeciálny prístup ešte pred spustením fázy skorého prístupu a naše pocity boli prevažne pozitívne. Hra ako taká je skutočne zaujímavá, to, čo hráči dokázali s dostupnými nástrojmi už v tej chvíli vytvoriť bolo naozaj pozoruhodné. Zároveň sme však nemohli zamlčať pochybnosti, ktoré sú oprávnené. Tie však nie sú vinou hry, ale faktom, že je odkázaná na záujem a snahu komunity vytvárať niečo nové. Na základe predchádzajúcich hier Media Molecule a aktuálneho stavu Dreams je zrejmé, že štúdio prinesie aj vlastné hry, ktoré by mohli byť zabalené do jednej celistvej kampane. To sú ale len naše pocity a či sa tak naozaj stane je rovnako otázne. Napriek všetkému veríme, že hráči sa o hru budú starať minimálne rovnako ako jej autori.
Podobný názor máme aj teraz. Hra je už od apríla v Early Access a s niekoľkomesačným odstupom sme sa do hry pozreli opäť. Aj napriek tomu, že sme už hru hrali, bolo ju nutné stiahnuť odznova. Niektoré údaje, ktoré boli uložené na serveri, si však pamätala, a tak napríklad mnou upravený domov či už hrané hry zostali zachované. To, že som sa predral niekoľkými fázami tutoriálov už ale hra nevedela. Nejaké zásadné zmeny som si od verzie spred pol roka však nevšimol. Teda, pri hľadaní vytvorených snov pribudlo viac kategórií a môžete si zvoliť aj automatický režim, ktorý vám spustí náhodne vybraný sen. Mierne sa vylepšilo ovládanie a taktiež ďalšie drobnosti.
Čo sa ale samozrejme zmenilo najviac je množstvo vytvorených snov. Pribudli ďalšie zaujímavé projekty, z ktorých je ale väčšina len v rozpracovanom stave. Spomenúť môžem napríklad kópiu Plants vs Zombies, ktorá sa síce hrá dobre, no má iba jednu úroveň. Taktiež tu je možné naraziť na množstvo TPS či FPS akcií, ktoré už sú o niečo rozsiahlejšie, no stále nie dokončené. Veľakrát je ale až prekvapivé, čo hráči dokážu vytvoriť v podstate z ničoho. Vytvorené sny či modely je možné medzi sebou zdieľať a mixovať. Preto ak plánujete vytvoriť pretekársku hru, môžete si vyhľadať model auta a použiť už vytvorený. Ide o naozaj pekný ekosystém zdieľania. Čo ma taktiež príjemne prekvapuje je svižnosť, a to ako v menu, tak aj z pohľadu nahrávacích časov. Otváranie snov či prepínanie medzi nimi je pomerne rýchle a to aj pri rozsiahlejších hrách.
Za tak rozmanitými hrami pochopiteľne stojí aj komplexný editor. Už spomínané tutoriály vedia veľmi dobre previesť všetkými potrebnými funkciami, od základov ovládania až po zložitejšie úlohy. Navyše, ak máte pohybové ovládače PlayStation Move a chcete hrať s nimi, hra to umožňuje a presne pre ne sú aj prispôsobené jednotlivé tutoriály. V LittleBigPlanet som nepatril medzi tých kreatívnych a ani tu v Dreams sa nepúšťam do bujarej tvorby, ale skôr sa kochám tým, čo dokázali vytvoriť ostatní. Aj napriek tomu som editor samozrejme skúšal a napriek možnostiam sa autori doslova vyhrali s ovládaním väčšiny prvkov. Ani s DualShock 4 tak nie je náročné tvoriť a byť naozaj precízny, no nejaký čas bude trvať, kým sa vám všetko dostane takpovediac "do ruky".
Ako som už teda spomínal v riadkoch vyššie, hra má veľký potenciál, je skutočne jedinečná v mnohých aspektoch a už teraz má čo ponúknuť. Samotné gro však stále bude visieť na oddanej komunite a hráčoch. Uvidíme, kam sa hra posunie v blízkej budúcnosti a či nám samotní tvorcovia prezradia svoje ďalšie plány.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 27
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PS4
Vývoj: Sony / Media Molecule Štýl: Arkáda
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|