Gamescom 2019: Resident Evil to nakoniec nie je, no Daymare: 1998 vyzerá na solídny psychologický horor |
Neúspešný záver snahy skupinky nadšených vývojárov vyústil do nového projektu, ktorým sa snažia priniesť predovšetkým zábavnú hrateľnosť v retro štýle
Nepochybujem o tom, že o Daymare: 1998 máte aspoň základné informácie. Totiž, hra nezačala svoju cestu práve pod týmto názvom, ale s úplne inou identitou. V skutočnosti ani vývojársky tím pôvodne nebol v oficiálnom zložení pod názvom nejakého štúdia. Minimálne časť z aktuálneho tímu totiž odštartovala ako skupina nadšencov a fanúšikov veľmi obľúbenej hororovej série Resident Evil. Sami sa totiž postili do remaku druhého dielu, ktorý im ale pomerne rýchlo prekazil samotný Capcom. Keď už ale máte rozpracovaný projekt, predsa ho len tak nezahodíte do koša, no nie? To si povedali aj oni a výsledkom je práve na úvod spomínaná hra Daymare: 1998. Tento osud jej ale aj určite pomohol, nakoľko vďaka pozadiu si získala istú popularitu a dvere k hráčom mala v podstate otvorené.
Potenciál je však rovnako veľký, otázny je výsledok. Ten si síce už čoskoro budeme môcť vyskúšať v plnej verzii, no my sme na úvodné kroky v hre mohli čakať predsa len o niečo menej. Teda, verejné demo je dostupné už nejaký ten týždeň, my sme si ale vyskúšali úplne inú časť hry. Každopádne, hrateľnosť je možné poriadne preskúšať už na spomínanom verejnom deme, takže až tak exkluzívny pohľad sme nemali, no zato sme ho mohli prejsť spolu s vývojárom, s ktorým sme počas tohto času prehodili niekoľko slov. Celá ukážka sa točila okolo jednej oblasti - rodinného domu, kde sa dali vyskúšať základné herné mechaniky, vrátane nejakého puzzle prvku.
Ak máte radi moderné hry, Daymare: 1998 pre vás určite nebude. Titul sa drží po hernej stránke práve toho obdobia, kde začal. Hra je z tohto pohľadu značne klasická, no práve takéto hry vyhľadávajú celé komunity hráčov. Čo mi ale úplne do retro štýlu neladí boli animácie, respektíve predelové scény. Tie sú síce na menší tím solídne, no nepôsobia úplne vierohodne a cielená atmosféra môže unikať. Tohto sú si ale pravdepodobne vedomí aj samotní vývojári, ktorí sami tvrdia, že tú pravú atmosféru dostanete, ak hru hráte sami, na slúchadlách, v tme a v zavretej izbe. Z tohto je tak trochu jasné, že atmosféra bude do veľkej miery budovaná pomocou zvukov a hudby. Na druhú stranu, až na jednu či dve predeľové scény si hra atmosféru stavala pomerne dobrým tempom.
Celkovo som mal teda z hry skôr pozitívny pocit. Predsa len, takéto jednoduchšie tituly, ktoré sa ale hrajú dobre a tak aj pôsobia, nie sú zlé. Nie všetko musí trhať rekordy v hodnoteniach. Aj vyslovene slabšie hry vedia úplne bez problémov zabaviť. Autori sa ani na nič extra prepracované nehrajú a to sa určite cení. Majú svoju predstavu, za ktorou si šli a niekde tam sa aj dostali. Podľa slov vývojárov sa inšpirovali aj v ďalších hrách či filmoch, keď už teda dostali voľnosť, ktorá prišla so zrušením pôvodného remaku. Naše demo malo približne 20 minút, pričom plná hra by mala mať okolo šiestich až ôsmich hodín. K takémuto času sa podľa ich slov dostali v posledných testoch.
Daymare: 1998 vychádza už 17. septembra na PC. Neskôr sa dostane aj na konzoly, no kedy zatiaľ oficiálne neoznámili. Pravdepodobne by sa im to ale mohlo podariť ešte do konca tohto roka.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 321
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Destructive Creations / Invader Studios Štýl: Akčná Adventúra / Survival
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|