Microsoft včera na GDC oficiálne ohlásil ich prevratný produkt XNA (cross plaform next generation architecture), čo je niečo, ako nová generácia vývojárskych nástrojov pre Windows, Windows mobile a X-box platformy. Nie je to len sprístupnenie funkcií, ako v DirectX, ale plne vývojová platforma zameraná na hry. XNA má jednak znížiť náklady firem na vývoj hier a na druhej strane aj jednoducho sprístupniť všetky možnosti aktuálneho hardwaru. Ponúka napríklad plnú podporu X-box Live, poskytuje unifikované API multiplatformové štandarty, nechýbajú ani grafické a audio nástroje, ktoré boli doteraz prístupné len na X-boxe. Pozitívne vyjadrenia mnohých firiem o tomto produkte nájdete tu, nechýbajú tam hlasy Cryteku, ATI, Epicu, Nvidie, alebo Valve. IGN má aj detailnejšie interview, podľa ktorého sa môžu s týmto produktom aj niekoľko násobne znížiť investície a skrátiť čas vývoja, plus kopu rečí okolo. Ak vás to zaujíma prečítajte si. Tipujem, že tak za dva roky tu už určite budeme mať prvú hru fungujúcu na XNA.