Začiatkom tohto týždňa sa začali objavovať prvé recencie na očakávaný titul Thief: Deadly Shadows, ktoré obohatilo piatkové hrateľné demo. Ako sa vôbec Thief hrá? Po splnení niekoľkých misií môžem prehlásiť, že báječne! Jednou z najväčších predností je ponurá atmosféra, zvuky a tiene, bez ktorých by Garrett v Meste neprežil ani jednu minútu. Grafická stránka hry je na veľmi vysokej úrovni a stvárnenie tieňov je o chlp lepšie ako v Splinter Cell. Každý jeden zdroj svetla má inú intenzitu a teda vrhá aj iné tiene. Fakle, svietniky alebo sviečky môžete zhasínať a pripravovať si pôdu pre nerušenú prácu zlodeja. Hra je otvorená aj pre začiatočníkov, ktorí nikdy nemali tú česť zoznámiť sa s majstrom Garrettom. Po krátkom tutoriali však už ide do tuhého a pri najvyššej obtiažnosti môže rozhodovať o úspechu misie každý váš krok. Jednotlivé zadania úloh sú na samom začiatku veľmi strohé a všetky potrebné informácie si budete musieť nájsť sami. Dôležitý je prieskum a ak nevynecháte ani jeden kút, dostanete sa k naozaj zaujímavým artefaktom. Svoj lup môžete predať u miestnych priekupníkov, ale tie najvzácnejšie predmety neodkúpi každý. Misie sú rozsiahle a k cieľu vedie niekoľko alternatívnych ciest. Popri hlavnej dejovej línii obsahuje Thief aj postranné úlohy, ktorými si môžete vylepšiť finančnú situáciu. Peniaze hrajú veľkú rolu pri nákupe rôznych šípov, bômb alebo liečivých lektvarov. Pri hraní sa však objavuje množstvo malých chýb, ktoré kazia výsledný dojem (chyby technického rázu alebo chyby v skriptoch a AI). Nedostatkom sa budeme podrobnejšie venovať v recenzii. Ponurú atmosféru tieňov doplňujú veľmi verné zvuky a temná hudba. Mnohých isto zaujíma používanie toľko proklamovaného 3rd person pohľadu. Jeho začlenenie nie je vôbec násilné a Thief sa vynikajúco hrá aj z pohľadu tretej osoby. Ortodoxní hráči Thiefa budú isto voliť 1st person pohľad. Hodnotiť Thief: Deadly Shadows sa po niekoľkohodinovom hraní neodvážim, dojmy však zanechal na mne veľmi silné.