COMMANDOS 2 - HD REMASTER |
COMMANDOS 2 - HD REMASTER |
Musím sa priznať, že som mal počas tohtoročného Gamescomu nutkanie občas pozrieť do kalendára. Predsa len sme sa boli pozrieť na Age of Empires 2, Final Fantasy VII, išli sme okolo predvádzačky Praetorians, no a vracajú sa napríklad značky Vampire: The Masquerade - Bloodlines, Comanche, Desperados, Port Royale, Stronghold alebo King’s Bounty. Jednoducho hry, ktoré určite mnohých z vás starších sprevádzali kedysi dávno, možno aj vo vašich hráčskych začiatkoch. A som si istý, že pre mnohých je takým menom aj séria Commandos, kde najmä prvé dve časti série sú dnes kultové a dvojka sa nám ešte tento rok pripomenie niekedy v ďalšom štvrťroku.
Najskôr ale taká menšia bomba. Viete o tom, že už je naplánovaná štvorka? Oficiálne oznámená zatiaľ nie je, ale keď za zatvorenými dverami jeden z vývojárov hovoril o tom, že remastrom dvojky chcú tiež otestovať nové publikum pred návratom značky v štvrtej časti, bola to pre mňa jedna z najzaujímavejších správ na výstave. A hovoril to len tak, akoby sa nič nedialo. Najskôr ale chcú priniesť naozaj kvalitný remaster, ktorým vzdajú poctu pôvodnej hre a pripravia si cestu pre ďalšiu hru - Commandos 2 - HD Remaster.
Ako sme sa však dozvedeli na Gamescome, nie je to tak jednoduché, ak by sa mohlo zdať. Neexistuje žiaden zázračný stroj, do ktorého dáte hru, stlačíte tlačidlo a remaster je na svete. Práve naopak, vyžaduje si aj nečakané množstvo práce. Napríklad modely postáv vývojári najskôr zobrali z pôvodnej hry a upscalovali ich, no vyzerali strašne, takže ich museli remodelovať. Takže teraz majú postavy zhruba trojnásobné množstvo polygónov oproti pôvodnej hre. Ako asi vidíte na obrázkoch či našom videu, prepracované je aj rozhranie, ktoré je však verné tomu pôvodnému.
V mnohých ohľadoch totiž autori nemôžu pracovať s pôvodným materiálom, lebo jednoducho nie je k dispozícii. Musia tak s mnohými vecami začať odznova a všetko to vzniká v novom Unity engine. Síce kvôli tomu hra nevyjde v úplne takej istej podobe, ako si ju pamätáte, bude jej napríklad chýbať multiplayer, no je až pozoruhodné, ako presne autori hry trafili to, ako sa hrala a ako vyzerala a znela. Dvojka tu síce stále je, môžete si ju pokojne kúpiť na Steame za necelých 5 eur, no z vlastnej skúsenosti viem, že už na nových strojoch nebeží úplne ideálne, keďže práve pred Gamescomom som si ju chcel po rokoch pripomenúť.
Aj keď už teda hra technicky nevyzerá najlepšie a možno ani nefunguje ideálne, po stránke hrateľnosti je Commandos 2 stále vynikajúca a nadčasová vec, ktorá bez ohľadu na svoj vek ponúka zábavnú taktickú hrateľnosť a výzvu. Preto je len výhodou, že sa ku právam na hru dostali vlastne fanúšikovia a je to na nich aj badať. Je tam odhodlanie, vášeň, no tak trochu aj strach, lebo vedia, že má séria stále obrovské množstvo fanúšikov a chcú im priniesť čo najlepšiu hru, ktorú rozhodne nechcú...pokaziť (nemôžem úplne citovať slová projektového manažéra). Tlak teda cítia, no zároveň chcú naplniť vysoké očakávania fanúšikov.
Vlastne ani úplne neviem, ako opísať zážitok z dema. No to najjednoduchšie a vlastne aj najlepšie, čo môžem napísať je, že sa remaster hrá rovnako ako Men of Courage. Na to som už narážal vyššie, ale naozaj to aj napriek novej technológii presne trafili a do rúk tak opäť dostanete realtime taktickú hru, ktorá vás zavedie do 2. svetovej vojny, kde preberiete velenie špeciálnej jednotky, ktorej úlohou je preniknúť hlboko do tyla nepriateľského územia a plniť tam misie, ktoré si vyžadujú opatrnosť, premyslený postup a od vás tak ha potrebuje, aby ste pohli hlavou. Krátku ukážku z hrania Gamescom dema si môžete pozrieť v našom videu nižšie, ktoré vám naznačí, ako sa Commandos 2 vlastne hrá. A aj keď ukážka z pre-alpha verzie naozaj nie je dlhá, na pomerne malom priestore vidíte zakrádanie sa, tiché eliminácie a tiež nenápadný a hlavne pomalý postup.
V hre síce nacistov likvidujete a plná verzia vás povodí po peknom kuse sveta, no rozhodne to nie je akčná hra. Ak sa rozhodnete zvoliť akčný postup, narobíte si problémy a bude vás to stáť životy vašich vojakov. Každý z nich má vlastné schopnosti, zbrane aj vybavenie, pričom ich vhodnou kombináciou viete levelmi prejsť naozaj pohodlne. Musíte však dávať pozor napríklad na pasce, ako napríklad míny. Hrozbou však môže byť aj divá zver, no našťastie si nemusíte vystačiť len s tým, čo máte po kapsách v úvode misie, ale viete prehľadávať interiéry a tiež telá nepriateľov, ktorým môžete brať zbrane a vybavenie. Stále však musíte zostať nespozorovaní, k čomu vám pomôže aj zobrazenie zorného poľa nepriateľov.
Hra je v príprave nielen pre PC, kam jej koncept prirodzene zapadá, ale aj pre konzoly Xbox One, PS4 a Nintendo Switch. To by síce mohlo vyvolávať trochu nedôveru kvôli možným kompromisom v ovládaní, no našťastie sa s tým vývojári slušne popasovali a vlastne ani pred sebou nemali veľkú výzvu, keďže kus práce v tejto oblasti odviedli už Pyro Studios, keďže pôvodná hra vyšla v roku 2002 Xbox a PS2. Gamepadu je však prispôsobené rozhranie, no tiež tam nie sú nejaké kompromisy smerujúce k zhoršeniu zážitku. Výzva však autorov čaká budúci rok, keď chcú hru priniesť na iPad a Android tablety.
S Commandos 2 - HD Remaster som na Gamescome, bohužiaľ, nemohol stráviť až toľko času. Určite nie toľko, koľko by som chcel. Aj z tých zhruba 15 minút s demom bola väčšina strávená rozhovorom o hre a tiež o našich spomienkach na originál. Pozitívom je, že tento remaster originálu rozhodne nerobí hanbu a stále sa hrá naozaj dobre. Čo sa týka tých spomienok, zážitok s demom im verne zodpovedá, takže neviem ako vy, ale ja sa už teším, keď oprášim zelený baret a svojich 9 jedinečných bojovníkov povediem do boja naprieč 10 klasickými príbehovými misiami, ktoré môžu zvrátiť priebeh vojny.
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: Kalypso media / Yippee Entertainment Štýl: Stratégia / Realtime
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|