HUMANKIND |
HUMANKIND |
Aj keď sa nám články z Gamescomu pomaly míňajú, nejaké ešte máme v zálohe a jeden z nich sa týka aj čerstvo oznámenej hry od Segy. Tá sa na tohtoročný Gamescom pripravila pomerne slušne, nakoľko mala na pláne až dve predstavenia úplne nových titulov. Obidva sme si išli pozrieť pekne zblízka priamo do stánku Segy,. Naše dojmy z Total War Saga: Troy sme vám priniesli v septembri. Tentokrát sa pozrieme na celkom nový titul Humankind, o ktorom sme vás, samozrejme, informovali hneď po oficiálnom predstavení.
Humankind je historická stratégia, teda niečo ako Civilization, no predsa len v niečom iná. Každopádne, úplne očividnú spojitosť je možné nájsť už v samotnom názve. Ťažko povedať či je to zo strany vývojárov jasný úmysel, alebo len náhoda, no názov nie je strelený len tak od boku, aby úmyselne zasahoval do známej značky. Názov Humankind je viac ako správny, keďže hra chce dať možnosť zažiť takmer celú históriu ľudstva. Toto prežívanie ale nebude priamo nalinkované. Znamená to, že hra vás nebude nútiť do hrania v historicky presných bodoch a súvislostiach - práve naopak. Dá vám možnosť vytvoriť si vlastný pohľad na svet, vytvoriť si vlastnú civilizáciu.
Pred stretnutím s autormi som nemal veľa informácií o tom, čo mám očakávať. No hra ma počas prezentácie vývojárov celkom zaujala. Síce nejde o úplnú novinku po všetkých stránkach, a teda z nej pravdepodobne nepadneme na zadok, prináša však niekoľko zaujímavých drobností, ktoré vo výsledku môžu znamenať, že sa nám tu rysuje veľmi nájdený titul. Aby som ale nepredbiehal, autori svoju prezentáciu začali, ako inak, s nadšením a veľmi dôležitými informáciami. Teda ako sa dá odvodiť z názvu, hra je založená na histórii, rôznych väzbách a podobne. A aj napriek tomu, že o našej histórii vieme mnoho, sú tu momenty, o ktorých až tak veľa nevieme. Týka sa to aj neznalosti pôvodu rôznych kultúr, ktoré tak aj pre vývojárov boli o niečo tvrdším orieškom. Miešanie rôznych kultúr síce nie je nové, ale je aj témou Humankind.
Jedna z otázok, ktorá padla pri stretnutí, sa týkala konca hry - čo vlastne v závere hráčov čaká. Autori poňali odpoveď trochu inak a povedali, že Humankind nie je o konci, ale o ceste. Francúzske Amplitude Studios, ktoré na hre pracuje, existuje od roku 2011, no má za sebou niekoľko strategických 4X titulov. Väčšina z nich má v názve slovíčko Endless, čo tak trochu hovorí o tom, čo môžeme čakať od jeho titulu. Ako som už spomínal vyššie, v hre teda nebudete kráčať po vychodených cestičkách reality, tú si budete vytvárať po svojom. Hra bude mať zapracovaných až 60 rôznych civilizácii, každá z nich bude unikátna a zároveň odpovedať faktom. Všetky sú teda skutočné, existujú alebo existovali a práve s nimi budete musieť pri vytváraní vášho sveta pracovať. Počas alternatívnej histórie si budete musieť prejsť šiestimi rôznymi obdobiami, a to od doby bronzovej až po modernú.
Na začiatku vás čaká v podstate prázdna mapa, malé mesto, ktoré si postupne budete budovať. Budete sa posúvať v čase, skúmať svet, a tak odhaľovať nové civilizácie, s ktorými sa vaše mesto môže spájať. Autori nám celý postup veľmi neopisovali, ukázali nám len kľúčové prvky, a teda ako začiatok, tak aj to, ako môže vyzerať mapa po niekoľkých hodinách hry. Z malej civilizácie môže vzniknúť niekoľkonásobne väčšia komunita, ktorá je ale viditeľne premiešaná rôznymi inými civilizáciami.
Na jednej strane rieky môžu stáť egyptské pyramídy spolu so Sfingou, pričom na druhom brehu už môžu byť postavené budovy typickej gréckej architektúry. Pod kopcom môžete mať náznak Babylonu a na jeho vrchole sa môže pýšiť masívna Eiffelovka. Samozrejme, takýto kontrast nemusí byť po chuti každému, no rôzne kombinácie pôsobia minimálne vizuálne príťažlivo. Síce ide o klasickú strategickú hru z pohľadu zhora, no po grafickej stránke na mňa hra pôsobila celkom dobre. Svet je farebný, rôznorodý, aj keď miestami mu chýba viac detailov.
Humankind na mňa pôsobil dobre už na prvý pohľad a veľa sa nezmenilo ani pri tom druhom. Hra vyzerá zaujímavo na papieri a aj v pohybe, no ako to dokážu tvorcovia preniesť aj do plnohodnotnej verzie, je ešte otázne. Vydanie je zatiaľ naplánované na budúci rok na PC, a tak nám nezostáva nič iné, len čakať.
PC
Vývoj: Sega / Amplitude studios Štýl: Stratégia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|