Čo zatiaľ vieme o PlayStation 5 a Xbox Two? |
Informácie o nových konzolách sa postupne zbierajú. Môžeme si zhrnúť, čo zatiaľ vieme.
Obe nové konzoly sú približne rok od vydania a postupne sa nám začínajú približovať. Zatiaľ nevieme presné detaily, ale v zásade obe budú veľmi podobné a obe budú na AMD architektúre. Z toho, čo sa dostáva von sa zdá, že jediný rozdiel bude vo výkone grafiky a eventuálne jej možnostiach. Čo sa týka názvov, Playstation sa bude volať Playstation 5, to Sony práve potvrdilo. Microsoft zatiaľ nepotvrdil názov, volá konzolu Project Scarlett a my ju zatiaľ nazývame Xbox Two.
Prejdime si jednotlivé parametre konzol:
Procesor
Obe konzoly budú mať znovu AMD APU procesor s pridaným GPU, kde obe budú 8 jadrá so 16 threadmi celé postavené na Zen 2 technológii. Budú to nové výrazne rýchlejšie jadrá ako na starých konzolách, kde boli staré Jaguar procesory s lenivými jadrami. Znamená to, že svety budú môcť byť väčšie, živšie, procesory budú lepšie zvládať AI alebo fyziku, ale stále treba rátať s tým, že to bude viac konzervatívny výkon, nie plný desktopový ako majú desktopové Ryzeny.
Grafika
Okolo grafiky to však nie je také jasné. Pri PS5 AMD označuje GPU ako RDNA technológiu, pri Xbox Two nextgen RDNA technológiu. Je možné, že Xbox bude bude mať hlbšie raytracingové funkcie. Podľa nedávneho leaku má Xbox mierne väčší procesor, 350mm2 oproti 300 mm2 v PS5. Eventuálne môže byť rýchlejší.
Čo sa týka výkonu, spomínajú sa čísla od 9 do 12Tflops, ale sú to čísla devkitov, kde finálna verzia konzoly nemusí byť taká rýchla. Môžeme odhadovať, že dajú výkon okolo RTX2070 alebo RTX2080. To nám ešte firmy potvrdia.
Bude to znovu vyšší výkon, ktorý bude stačiť na 4K rozlíšenie, aj keď nie na čistých 60 fps aj v náročnejších hrách a dynamické rozlíšenia budú znovu bežné. Znovu môžeme čakať štandardné 30 fps hry, možno však už bude viac 60 fps hier, ale tentoraz už môžu ísť napríklad aj 120 fps.
TV výstup
Obe konzoly budú totiž mať HDMI 2.1 výstup a teda s maximálnym 8K 60Hz výstupom, aj keď v 8K veľmi väčšie hry nečakajte, možno menu, videá a nejaké menšie jednoduché hry. Prioritou bude 4K a novou možnosťou bude používanie 120Hz výstupu na 120fps hry. K tomu zrejme tentoraz aj PS5 bude mať rovno zapracované VRR, teda variable refresh rate, obdobu freesyncu (Xbox to už má). Na podporovaných TV budú tak mať hry eliminované trhanie aj bez vsyncu.
Určite, ak budete chcieť plnú podporu pre nové konzoly, kúpte si TV, ktorý už má HDMI 2.1 vstup aj s podporou 120Hz zobrazovania a s VRR (niektoré Samsungy a LG OLED, budúci rok toho bude viac).
SSD
Obe konzoly budú mať SSD disky a rovno rýchle NvME, na ktoré sa vývojári veľmi tešia a hovoria, že konečne budú môcť dáta načítavať veľmi rýchlo aj počas hrania. Sony hovorí, že chcú úplne odstrániť loading obrazovky, čo však nie je také jednoduché, vidíme to na PC, ktoré už dlho má rýchle SSD disky.
Zrejme obe konzoly budú mať 1TB veľkosť. Vzhľadom na to, že už teraz majú niektoré hry takmer 200GB, externé disky budú určite vhodné.
Optické mechaniky
Obe konzoly budú mať 4K Bluray mechaniky, a teda hry na diskoch budú môcť mať 100GB. Vzhľadom na veľkosť hier to bude pre niektoré hry málo už pri vydaní. Na druhej strane, pevné médiá pomaly končia a digitál nastupuje a média možno už na konci tejto generácie budú skôr ojedinelé.
Pamäť
Pamäť zatiaľ nie je úplne jasná, ale môžeme čakať okolo 16GB pri oboch konzolách. Pri Xboxe je rovno potvrdená GDDR6. Pri PS5 to nie je potvrdené, ale hovorilo sa o aj o DDR4 kombinácii s HBM pamäťami, ale uvidíme, ako to bude nakoniec.
Cloud
Obe konzoly budú mať cloudové streamovacie služby, kde Sony má PS Now a Microsoft práve rozbieha xCloud.
Spätná kompatibilita
Obe konzoly budú mať spätnú kompatibilitu s aktuálnou generáciou, Microsoft potvrdil aj kompatibilitu so všetkými generáciami a teda všetky tituly z Xbox 360 a Xboxu, ktoré už idú na Xbox One, pôjdu aj na Xbox Two. Sony potvrdilo spätnú kompatibilitu s PS4.
Gamepady
Gamepady čakajte viac menej zachované dizajny, tam firmy nebudú chcieť robiť prekvapenia, skôr znovu popridávajú alebo poupravujú funkcie. Microsoft zatiaľ potvrdil plnú spätnú kompatibilitu so všetkými Xbox One gamepadmi a Xbox One volantmi. Zatiaľ nevieme, čo nové do gamepadov pridá. Sony už potvrdilo aj prídavok haptic feedbacku, ktorý nahradí vibrácie a aj regulovanie odporu triggerov.
VR
Zatiaľ vieme, že PS5 bude mať VR, kde pôjde pôvodné PS VR z PS4 a neskôr príde nové wireless PS VR zariadenie. Microsoft zatiaľ nehovoril o VR, ale už niekoľko rokov sa tam pripravuje a hovorí, že chce priniesť rovno wireless VR systém. Na PC priniesol svoj Mixed Reality VR systém a uvidíme, či ho v novej generácii prenesie aj na Xbox. Zatiaľ má patent na VR podložku, ktorá by registrovala polohu hráča
Dizajn
Samotný dizajn konzol zatiaľ nepoznáme, jedine vieme, že PS5 už má dizajn devkitu a dokonca patentovaný dizajn devkitu, čo je neobvyklé. Či bude z tohto štýlu dizajnu vychádzať aj finálna konzola je zatiaľ otázne. Letsgodigital z nej spravilo nové rendery.
Vydanie
Obe konzoly vyjdú na jeseň 2020. Cenu čakáme okolo 400-500 eur.
Launch tituly
Z launch titulov máme zatiaľ potvrdené Halo Infinite pre nový Xbox. PS5 zatiaľ nemá naznačené tituly, ale vieme, že vývojári majú na testovanie nového gamepadu GT Sport PS5 verziu, možno rovno pri vydaní dostane port. Je možné, že obe firmy si spravia samostatné remastre alebo 4K updaty pre svoje staršie tituly.
Launch tituly oboch konzol bude určite dopĺňať Call of Duty Black Ops, eventuálne aj Assasin's Creed Legion. Možno príde aj nový Battlefield. Nebudú chýbať FIFA, NBA a ďalšie športové klasiky.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 33
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 63
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16 zobraziť viac článkov >