Čo ukázala beta Bleeding Edge? |
Beta nám bližšie ukazuje štýl a spracovanie Bleeding Edge, nového titulu od Ninja Theory.
Beta nám bližšie ukazuje štýl a spracovanie Bleeding Edge, nového titulu od Ninja Theory. Tí sa snažili spraviť niečo nové ako zo svojho pohľadu, tak aj z pohľadu multiplayeroviek, do ktorých so svojou hrou chcú zasiahnuť. Pritom samotná hra nie je ani štandardná tímová multiplayerovka. Síce sa zdá, že by sa svojim spracovaním a rozmanitosťou postáv mohla podobať Overwatchu, štýl je tam iný, hra je totiž akčná MOBA hra. Musíte si zložiť tím, využívať schopnosti jednotlivých postáv a následne takticky bojovať, podporovať sa navzájom, liečiť...
Tak ako v MOBA hrách je dôležité zvládnuť jednotlivé postavy, ich sily a špeciálne útoky. Niektoré postavy sú na útoky zblízka, iné na diaľku, pritom sú určené na Damage, Support a Tank. Teda Damage a Tank sú bojové, Tank primárne ako podpora z diaľky s možnosťou liečenia. Všetky majú rýchly prepravný prostriedok, či už skateboard, alebo nejaké gule, vznášadlá a svoje tri špeciálne sily s jednou hlavnou silou. Hlavná sila je väčšinou základná, ako guľomet alebo meč a následne sú rôzne špeciálne, ako obranné veže, neviditeľnosť a podobné doplnky, ktoré sa musíte naučiť takticky využívať. Každá postava ich má iné a podobne ako pri ostatných MOBA hrách si môžete vybrať tú, ktorá vám najlepšie sadne. Pritom postavy majú rôznu náročnosť ovládania a hra rovno naznačuje, ktoré sú vhodné na váš začiatočnícky skill.
Na samotných bojiskách hrajú dva tímy po štyroch hráčov, je na nich, aby sa dobre zladili a vybrali rôzne classy bojovníkov, aby boli v bojoch efektívni a mohli bojovať o kontrolné body na bojiskách. Tie sú tri a postupne ich obsadzujete. Pričom za ne získavate body a kto prvý získa potrebný počet bodov, vyhráva.
Mapy sú väčšie arény napríklad v podobe budovy alebo garáže, rozdelené na niekoľko častí s kontrolnými bodmi. Vždy sú tam dva respawn body oddelené od bojiska, kde sa vždy respawnujete, ak vás zabijú. Pričom respawn je dosť dlhý a počkáte si asi 20 sekúnd, kým sa znovu objaví a ešte ďalší čas vám bude trvať dostať sa späť na miesto bojiska. Možno toto by mohli autori do finálnej verzie skrátiť a hru spraviť viac dynamickou a rýchlejšou.
Samotné zabíjanie nie je rýchle, ale máte svoju relatívne slušnú energiu, z diaľky znesiete niekoľko desiatok zásahov, ale pri boji zblízka môže kombo znamenať veľmi rýchly koniec. Často sa to strhne na chaos, v ktorom neviete ani kde ste. To nevyhnutne nie je zlé, ale je potrebný tréning a skill, aby ste sa v chaotických situáciách vedeli brániť a dostať sa z nich.
Vizuálne je hra v príjemnom jemne komiksovo štýle, nie príliš vzdialenom od Overwatchu, aj keď mierne temnejšom, ale farieb bude dostatok, rovnako ako explózií a rôznych efektov, keď začnú boje. Možno miestami až príliš veľa efektov a boje začnú byť neprehľadné. Najvýraznejšou vizuálnou stránkou sú rozmanité postavy, kde vidieť na každej špecifický štýl, sú jedinečné a zvláštne. To ich zároveň robí zaujímavými.
Samotné ovládanie je dobre nastavené aj na PC, aj keď vadil mi tam pohyb do strán na klávesnici, ktorý je použitý na 45 stupňový pohyb postavy. Na skateboarde je príliš seknuté a neprirodzené. Lepší by bol štandardný strafe pohyb.
Celkovo Bleeding Edge môže ponúknuť zaujímavý doplnok do MOBA hier, aj keď všetko záleží na tom, ako sadne hráčom a aká komunita sa okolo hry vytvorí. Má tam šancu zaujať. Je výrazná a má svojský štýl, len osobne sa mi zdala niekedy príliš chaotická, hlavne čo sa týka počtu efektov v bojoch, ale to bude otázkou zvyku.
Plná hra vyjde 24. marca na PC a Xbox One a hneď bude dostupná aj v Game Passe.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 296
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox One Vývoj: Microsoft / Ninja Theory Štýl: Bojovka
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|