Age of Empires III interview |
IGN zverejnilo interview o Age of Empires III, presnejšie sa porozprávali s Dave Pottingerom o engine v hre. Totiž engine okrem efektov, aké doteraz poskytovali len 3D hry, pridá aj fyziku, ktorá bola doteraz úplne mimo realtime strategického štýlu. Engine AOE3 začali stavať na staršom AOM engine, ktorý však za roky vývoja prakticky úplne zmodifikovali a je z neho niečo úplne iné. Zmenili renderovací systém, animačný systém, model systém, pathing, pohyby a aj kompletný multiplayer. Engine teraz nielen, že dokáže veľmi pekne zobraziť rozsiahle plochy s veľmi vysokými detailami, ale dá sa prispôsobiť aj na pomalšie stroje, kde síce grafika nebude maximálna, ale rýchlosť ostane veľmi dobrá. V bojoch sa teraz využíva aj fyzika a deštrukcia budov, kvalitne budú spracované aj animácie, zvyky a správanie sa jednotiek v skupinách. Animácií teraz bude niekoľko stoviek na jednu jednotku, čím hra bude pôsobiť veľmi živo, totiž nikto nechce vidieť stále sa opakujúcu jednu animáciu streľby. Rovnako sa pohrali aj s formáciami, kde sú jednotky viac koordinované a napríklad mušketieri vždy strieľajú všetci naraz. Tu pri skupinách autori pridali aj možnosť definovania, či budete ovládať jednotlivých vojakov, alebo sa budú držať vo formácii a správať ako jedna skupina. Teda záleží na hráčovi na čo si bude trúfať a ako sa mu bude lepšie hrať. Z efektov pri engine spomenuli novinky, ako tonemapping, hemi-lighting a zakrivené textúrové koordináty. Hlavne sa vyzabávali s tonemapingom, vďaka ktorému vyzerá obraz veľmi zaujímavo. Rovnako pôsobí aj hemi-lignting, kde pridávajú do scény nové svetlo len umiestnené z druhej strany, ako normálne svetlo. Jednoduché a dokáže vytvoriť pôsobivé vefekty. Rieky budú používať textúrové koordinády rovnaké ako pohyb rieky, čím bude tok vody vyzerať oveľa realistickejšie. Z ďalších efektov samozrejme neobišli ani HD rendering a HD reflekcie. Celkovo je engine už skoro dokončený a už sa len doťahujú niektoré posledné funkcie. Engine stíha renderovať 45 fps a vyššie v high-end móde (ešte keby napísali aj konfiguáciu, pravdepodobne high-end karta a high-end procesor :). Zatiaľ na hru neurčili ani optimálne ani minimálne požiadavky. AOE3 očakávame na jeseň.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 292
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Microsoft / Ensemble studios Štýl: stratégia / realtime
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|