Oznámenie pokračovania bojovej série Soul Calibur sprevádzalo niekoľko otázok. Zostane Soul Calibur III exkluzívnym titulom pre platformu PS2? Bude podporovať online multiplayer? A čo Quest postavy? Hiroaki Yotoriyama, producent SCIII na niektoré z týchto otázok odpovedal v nedávnom rozhovore. V prvom rade vypadnú z hry tzv. Quest postavy (Spawn), kvôli politike producenta, ktorý sa do rovnakých vecí nepúšťa dvakrát. Obsah herných módov a sústredenie sa na postavy uprednostnili autori pred online podporou. Yotoriyama san použil rovnakú formulku ako Kazunori Yamauchi pri obhajovaní absencie online podpory v Gran Turisme 4. V mnohých regiónoch nie je online infraštruktúra v takom stave, aby uspokojila vývojárov a hráčov zároveň. Soul Calibur III je vyvíjaný exkluzívne pre platformu PS2 a v budúcnosti sa neplánujú vôbec žiadne porty, z dôvodu náročného vývoja a množstva noviniek. Dokonca nie je naplánovaná ani automatová verzia. Na vývoji Soul Calibur III momentálne pracuje cez 150 ľudí a na trh by sa mal dostať koncom tohto roka ešte pred premiérou v Japonsku. Viacej informácií, ako aj prvé poriadne videoukážky očakávame s príchodom výstavy E3.