Ako je to s výkonom PS5 oproti Xbox Series X? Ako mu pomôže SSD? |
Na internete sa posledné dni objavujú rôzne informácie ako by PS5 pomocou rýchlejšieho SSD bolo rýchlejšie ako Xbox Series X. Samotné Digital Foundry a aj vývojári sa snažia vysvetľovať, že výkon tak nefunguje. Rýchlejší disk nespraví rýchlejší systém:
I’m more surprised by lack of reading comprehension. Faster SSD doesn’t mean faster system overall (it’s not) but that’s how some folks choose to read it. 😑
— John Linneman (@dark1x) March 22, 2020
K tomu sa pridali aj technický riaditeľ Remedy a rovno v PS Magazíne dodal, že rýchlejšie SSD sa nemusí výrazne prejaviť v rýchlejšom nahrávaní.
"Ak by hry zostali rovnaké z hľadiska rozsahu a vizuálnej kvality, časy načítania by boli takmer nepostrehnuteľné a opätovné spustenie úrovne by mohlo byť takmer okamžité v PS5 hrách.
Keďže však teraz možno použiť viac dát, môžu sa vyskytnúť aj prípady, keď sa produkcia
môže byť lacnejšia a rýchlejšia pri neoptimalizácii obsahu, čo povedie k tomu, že budete musieť načítať oveľa viac údajov, čo povedie k situácii, keď budete mať približne rovnaké časy načítania ako dnes."
To platí aj pre CPU a GPU, kde viac výkonu v novej generácii nemusí znamenať 60 fps, ale môže to stále ostať na 30 fps s tým, že autori pridajú iné veci, ktoré uberú výkon.
Alexander Battaglia z Digital Foundry v tejto téme vysvetľoval aj ďalšie veci:
"...ľudia hovoria veci, ako napríklad to, že SSD umožní úplne inak vyzerajúce hry otvoreného sveta, ale to nedáva veľký zmysel na základe toho, čo skutočne vieme o vývoji hier v otvorenom svete. Všetky údaje vytiahnuté zo SSD by boli statické údaje, úplne nemenné. To by znamenalo dokonale predpripravené levelové údaje, čo je presná opačná metodika toho, ako moderné hry otvoreného sveta zvyšujú ich detail a rozmanitosť - je na to procedurálna metóda, ktorá nefunguje na základe disku. Procedurálne metódy sú na zvýšenie efektívnosti umelcov a rozmanitosti herného sveta a dokonca aj zväčšovanie detailov nad statické textúry."
Dodal aj odpoveď na to, že podľa Cerneho sú CU dôležitejšie ako teraflopy, čo by malo za následok rýchlejšie GPU a teda rýchlejšie ako Xbox Series X.
"To sa nestane, pokiaľ Xbox Series X nezacieli na vyššie nastavenie a rozlíšenie, alebo ak vývojár nespraví chyby. GPU Xbox Series X je jednoducho lepšie, bodka. Rovnako ako je to v tejto generácii medzi PS4 Pro a Xbox One X. Ak hra má na Xbox One X horší výkon, myslím si, že vývojár má nesprávne priority, alebo bol nejaký softvérový problém, ktorý potrebuje obísť.
Chcem tiež ukončiť akúkoľvek diskusiu o „hrubej sile“ týkajúcej sa akéhokoľvek hardvéru. Veci sú niekedy jednoducho lepšie. Rovnako ako RTX 2080 je lepšia ako 2060S."
Pridal sa aj bývalý vývojár Killzone 2, ktorý už hovorí aj o výkone, kde je podľa toho, čo počul od vývojárov, výkon Xboxu oveľa vyšší, ale neznamená to, že PS5 nebude mať dobré hry.
I’ve chatted to a few devs and they have confirmed the power difference is quite staggering. However they have said it doesn’t mean you can’t make good games on the PS5. These fanboys clearly don’t care about that and are massively rattled.
— Chris Grannell (@CJGrannell) March 22, 2020
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 323
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >