ASPHALT: URBAN GT |
ASPHALT: URBAN GT |
Spálenú gumu na asfalte zanecháva prvý racing na handhelde Nintendo DS, Asphalt Urban GT a nemohol chýbať ani medzi pilotnými titulmi. Na rýchlych kolesách licencovaných áut ho prináša Ubisoft a mobilná divízia Gameloft. Zaistili si rýchly vstup na túto platformu, bude však aj bezpečný?
Pilierom Asphaltu je kampaň Evolution rozdelená do 35 súťaží podľa kategórií áut, ktoré sa môžu pretekov zúčastniť. Každá jedna súťaž pozostáva ďalej z minimálne troch závodov, po absolvovaní ktorých sa odomyká ďalší obsah. Tu si hneď spomenieme jeden nedostatok a tým je nutnosť dohrať súťaž do konca, aby sa uložil priebeh hry. Ak ukončíte hru po druhej jazde, tak si ich pri ďalšom spustení zopakujete, čo je v prípade malého počtu tratí veľmi frustrujúce. Stavba všetkých súťaží je prakticky totožná. Nezávisle od typu preteku je dôležité dôjsť do cieľa na bodovavom mieste, najlepšie prvý. Tradične sa zúčastníte závodu so siedmimi ďalšími protivníkmi (štartujete vždy na chvoste, tj. posledný), zajazdíte si Golden Race, čo je tradičný KO systém (posledný zostáva) alebo prijmete výzvu do Duelu a ukážete protivníkovi, kto má lepšiu káru.
Do súťaže vstupujete na bežných autách (VW, Audi) a s pribúdajúcim obnosom peňazí sa dostávate k čoraz silnejším a drahším vozom (Aston Martin, Lamborghini). Peniaze si je nutné zarobiť a tak musíte postupne povyhrávať odomknuté súťaže a neskôr navštíviť dílera, zbytočne autá predať a iné kúpiť. Autá v garáži je možné tunovať dokupovaním nových (odomknutých) súčiastok a upravovať tlmiče, prevodovku, výkon motora, farbu alebo za poriadne tučný balík odľahčíte šasi alebo auto ospojlerujete a premeníte tak sériovo vyrábaný voz na špeciál. Vozový park je zameraný výhradne na luxusné a športové značky, čo sa odrazilo na skoro identickom jazdnom modely. Je však veľký rozdiel jazdiť na rýchlom Lotuse a potom sadnúť do nemotorného Hummera.
|
|
|
Súťaže a obtiažnosť protivníkov sú zostavené tak, aby bol hráč nútený investovať do nových súčiastok a svoj vozový park neustále inovoval. S prechádzaním vyšších súťaží sa stávajú protivníci agresívnejší a obtiažnosť tak narastie na vyzývavejšiu. Upravené auto má oveľa väčšiu šancu dostať sa na bodované miesto bez trýznenia sa čistou jazdou. Jazdí sa na frekventovaných cestách v premávke a niekedy protiidúce auto vie natoľko pokaziť jazdu, že je nutný reštart. Pri tunovanom voze je aká taká príležitosť chybu napraviť a stratené sekundy získať rýchlou a agresívnou jazdou, kde hrá veľkú úlohu plná nádrž nitra. Nitro sa svojvoľne (pomaly) dopĺňa a ukladá sa do dielikov, počet ktorých udáva, koľkokrát ho môžete použiť. Najúčinnejšie je jazdiť blízko popri okoloidúcim autách, využiť pojazdnú plošinu na nákladnom aute na pôsobivý skok, alebo naraziť do rafinovane situovaných objektov v okolí trate, ktoré rýchlosť neovplyvnia.
Stavba tratí je prispôsobená rýchlej jazde, sú dostatočne široké s dlhými rovinkami a prekvapia niekoľkými nepríjemnými zákrutami. Celkovo ponúka Asphalt 9 prostredí, čo je rovnaký počet základných tratí, ktoré je možné jazdiť aj zrkadlovo. V šampionáte sa stavba súťaží s neustále sa opakujúcimi identickými traťami stáva značne stereotypnou. Prakticky sa menia iba autá, ale jazdíte po tých istých tratiach.
Do Ashaltu sme nevkladali veľké nádeje. Pocit z rýchlosti sme už okúsili na N-Gage a NDS verzia na prvý pohľad neponúkala prevratné novinky. Po založení kartridgu sme boli milo prekvapený po druhýkrát. Hra sa poučila z niektorých chýb a v niektorých aspektoch prepadla. Recyklácia titulu prebehla bez jediného problému, nedostatky však treba hľadať v ovládaní, využívaní potenciálu dvoch displejov a predovšetkým podpore multiplayeru.
Ubisoft sa so svojimi prvými hrami pre NDS snaží tvrdohlavo ignorovať podporu touchscreenu. Rayman DS sa prakticky nedá pohodlne ovládať thumbstickom a Asphalt pre istotu položky v menu natlačil na seba tak, že je nutné siahnuť po styluse (počas hrania ho nevyužijete). Ideálnym riešením nakoniec zostávajú tlačítka a D-pad. Na touchscreene však nájdete mapu trate (chýbala v N-Gage verzii) so zaznačenými pozíciami protivníkov, informácie o časoch jednotlivých kôl a zobrazujú sa tu aj pochvalné hlášky pri riskantných kúskoch.
|
|
|
Autori si boli vedomí vyššieho výkonového potenciálu NDS, čo sa okamžite premietlo aj do kvalitnejšieho technického spracovania. Hra je aj pri vysokých rýchlostiach veľmi plynulá a na väčšom displeji sú badateľné rozdiely hlavne čo sa týka práce so svetlami, odrazmi a detailnejšími modelmi áut. Vylepšený bol aj kolízny systém. Už sa vám nestane, že preletíte cez protiidúce auto bez straty rýchlosti a drahocenných sekúnd. Naopak palmy a iné pevné objekty sa chovajú ako vzduch a môžete cez ne kľudne prefrčať na plný plyn.
Asphalt uspokojí aj hráčov, ktorým je tunovanie áut ukradnuté sériou singleplayer a multiplayer režimov, kde môžu jazdiť na čas alebo sa zúčastniť naháňačky s policajtmi (Cop Chase). Asphalt však nepodporuje distribúciu multiplayer obsahu cez Wi-Fi a tak pri hre viacerých hráčov musí mať každý z nich založený kartridge s hrou. Navyše pri výbere preteku neviete s akými autami budú jazdiť súperi a pri naháňačke Cop Chase, neviete či budete ovládať polišov alebo pred nimi unikať. Multiplayeru sa môžu zúčastniť štyria hráči, módu Cop Chase iba dvaja.
Asphalt: Urban GT svoje prvenstvo už čoskoro stratí vydaním NFS U2 a Ridge Racera. Ignorovanie touchscreenu nebol krok správnym smerom. Gameloft by si rovnako mali dávať pozor aj pri navrhovaní interfacu a nezabúdať na multiplayer. Kto chce jazdiť na NDS, nemá inú voľbu a musí siahnuť po Ashalte.
RECENZIE HRÁČOV |
Mobil
Vývoj: Gameloft / LOGUS / Gameloft Štýl: racing Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|