Čo ukázal Minecraft with RTX? Ako ho zvládajú RTX karty? |
Nvidia a Mojang tento týždeň ponúkli raytracingovú verziu Minecraftu a ukázali v nej, ako dokáže raytracing zvládnuť takýto svet a ako ho svetlom dokáže oživiť.
Nvidia a Mojang tento týždeň ponúkli raytracingovú verziu Minecraftu a ukázali v nej, ako dokáže raytracing zvládnuť takýto svet a ako ho svetlom dokáže oživiť. Zatiaľ je v beta verzii a jednotlivé prvky sa ešte budú vylepšovať, ale už teraz ukazuje veľmi pekný upgrade.
Autori tak v hre vytvorili úplne nový engine, ktorý vytvára celý obraz raytracingom. Je to veľká záťaž na výpočty a preto je potrebná RTX grafická karta, aby to zvládala v rozumnom framerate. Už od RTX 2060 viete ísť na dobrom framerate, keďže okrem RTX Nvidia zdokonaľuje aj svoj DLSS upscaling a tu sa veľmi hodí.
Ja som to skúšal na RTX 2080 Super v 4K, pri ňom pri zapnutom raytracingu naplno ide hra okolo 20 fps, ak sa zapne DLSS, tak aj 40-60 fps. Vždy záleží, koľko efektov je v scéne a koľko odrazov musí systém na danej scéne počítať.
Samotné nastavenia ponúkajú hlavne zapnutie raytracingu, vypnutie raytracingu a nastavenie vzdialenosti. Renderovanie vzdialenosti je obmedzené na 24 chunks, teda je to vzdialenosť dohľadnosti. Možno je to až príliš obmedzené, keďže grafiky by zvládli aj viac. Zrejme sa to bude dať v konfigoch zeditovať. Momentálne za úrovňou dohľadnosti vidíte hmlu.
Čo je dôležité, raytracing ukazuje, ako môže svet vyzerať, keď sa svetlo správa reálnejšie. Teda vidíte odlesky, tiene, ale aj odrazy svetla od objektov. Rovnako zafarbenie svetla, ak prejde farebným sklom, a veľa podobných efektov. Nechýbajú ani tiene.
Aby to však mohli docieliť, musela Nvidia a aj autori povytvárať fyzikálne postavené textúry pre kocky, aby tie vedeli, ako majú odrážať svetlo. Náležite tomu ide raytracing len na podporovaných mapách, kde skutočne aj vyznie tak ako má.
Škoda je, že väčšina textúr ostala v pôvodnom rozlíšení aj po update. Teda nespravili rovno kvalitné hi-res textúry, aby to celé vyzeralo realistickejšie. Aj keď v tomto ohľade už má Windows 10 verzia široké možnosti importovania textúr aj s vyšším rozlíšením a Nvidia k tomu pripravila pre autorov máp aj nástroje na ich vytváranie. Bude zaujímavé sledovať, čo postupne prinesú.
Obrázky už ukazujú rozdiely obrazu a framerate s DLSS, bez DLSS a aj bez raytracingu.
Bez DLSS sa to prakticky neoplatí hrať, výrazne totiž zvyšuje framerate a len minimálne ovplyvňuje obraz. Kvalitou prakticky vôbec, keďže túto oblasť už má Nvidia v DLSS 2.0 zvládnutú veľmi dobre. Všetky rozlíšenia sa vždy prepočítavajú zo štvrtinového rozlíšenia a teda pri 1080p je to 720p a pri 4K sa zväčšuje 1080p obraz a ide to veľmi verne.
Textúry DLSS zväčši prakticky bez viditeľnej degradácie, ale pri odleskoch a svetlách vidieť miernu úpravu rozptylu svetla a mierne zníženie ostrosti odleskov. Ťažko povedať, či je tam ešte na DLSS naviazaná interná kvalita prepočítavania odleskov, ale vyzerá to inak ako čisté zväčšenie.
Zatiaľ sa k tomu v beta verzii nedá nastaviť kvalita DLSS. Tá má totiž Quality, Balanced, Performace nastavenia, ale tie sú tu previazané na rozlíšenia. Teda, keď ja idem v 4K, je tam automaticky nastavený Performance režim, pri 1440p je to Balanced a pri 1080p je Quality. Tieto režimy mierne upravujú kvalitu upscalingu, nie však výrazne.
Celkovo vyzerá Minecraft v raytracingovom prevedení veľmi dobre a bude zaujímavé sledovať, ako sa bude táto možnosť Minecraftu rozvíjať ďalej. Ide totiž o Windows 10 verziu, ktorú zatiaľ mody obchádzali a uvidíme, či prídu aj kvalitné textúry a či sa moderská sféra viac rozbehne aj tu. Java verzia má síce kvalitné mody, ale raytracing je tam len dolepený a nemôže byť taký kvalitný ako tu, na druhej strane sú tam viac otvorené možnosti ďalších úprav enginu.
Ak chcete Minecraft s RTX vyskúšať, musíte si betu vyžiadať cez Xbox Insider Hub aplikáciu (získate na Windows Store). Tam si kliknete na Minecraftu pre Windows 10 a pod ňou zaškrtnete RTX verziu. Keď bude odsúhlasená, hra sa vám updatne.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 33
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 63
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One WiiU 3DS PC Mobil Android iOS Windows Switch Vývoj: Mojang AB / Mojang Štýl: Simulácia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|