Ktoré sú podľa vývojárov najvýraznejšie novinky v Xbox Series X konzole? |
Windowscentral vyspovedal niekoľko vývojárov a pýtal sa ich, čo je najdôležitejším prídavkom do novej Xbox Series X konzoly. Väčšinou sa zhodovali na raytracingu a rýchlosti načítavania. Spomenutá bola aj možnosť 120 fps.
Kevin Floyer-Lea z Rebellionu hovorí, že hardvérovo akcelerovaný raytracing je veľmi vítaná funkcia do budúcnosti. Prostredia budú viac realistické a dynamické, ale dodáva aj to, že raytracing dokáže viac ako len to, dokáže zvýšiť realitu zvuku vďaka vypočítaným odrazom. Dokáže vymodelovať aj šírenie zvuku pre AI, čo bude veľmi dôležitá vec pre stealth hry. Rovnako nextgen zvládne aj realtimeové prepočítavanie balistiky na veľkú vzdialenosť s veľkou presnosťou. Všetko to bude dôležité pre ich novú Sniper Elite hru.
SSD umožní hrám vytvoriť nádherné realistické prostredia a to veľmi rýchlo. Hovorí, že hľadanie nových vecí na streamovanie bude dôležitou časťou tejto generácie. Rovnako aj streaming animácií bude veľká zmena. Detailné animácie teraz budú môcť mať postavy v pozadí a nebudú sa musieť pohybovať rovnako.
Vývojár Ori Gennadiy Korol sa pre zmenu teší na možnosť vysokých rozlíšení a 120Hz, čo konečne priblíži konzoly k možnostiam PC. Myslí si, že to je práve ten next-gen skok, na ktorý sa čakalo.
Pridalo sa aj Coalition, z ktorého Mike Rayner hovorí, že Xbox Series X výrazne prekonal očakávania. A to hlavne v I/O operáciách, čo umožní detailnejšie svety, väčšie svety pri množstve dát, ktoré sú dnes potrebné. Xbox bol presne navrhnutý, aby prekonal tieto problémy. Hovorí, že bez úprav sa rýchlosť načítavania zvýšila 4 krát, s novým DirectStorage API, novou hardvérovou dekompresiou môžu ešte viac zvýšiť výkon a znížiť zaťaženie CPU. K tomu Sampler Freedback (načítavanie textúr len vtedy, keď ich systém potrebuje) umožní zmeniť to, ako sa svety budú nahrávať, ako aj vizuálne detaily prostredí. Môžu byť detailnejšie a ísť aj za obmedzenia veľkosti pamäte.
Vývojár Long Dark sa rovnako teší na rýchlosť nahrávania, hardvérový raytracing a to hlavne pre možnosť simulovania fyzicky presného počasia, čo sa špeciálne v jeho hre zíde. Dokáže pomocou raytracingu meniť ako zvuk, tak aj fyziku podľa toho, kde je viac snehu, alebo kde sa sneh topí.
Alexandre Sabourin zo Snowed in Studios hovorí, že raytracing umožní realistickejší a flexibilnejší art, nebude potrebné všetko predpripravovať. Celé to bude znamenať pre grafiku veľmi veľa, vývojári budú ponúkať nové nápady, ktorými budú tlačiť túto technológiu a prinesie to veľké zmeny. Spolu s tým budú vďaka výkonu môcť byť svety väčšie, interaktívnejšie a zachytia aj viac obsahu. Umožní to vývojárom viac sa venovať samotnej hre ako tomu, ako obchádzať obmedzenia.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Novembrové hry 27
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >