Vrátia sa megatextúry do id Tech enginu? |
id Soft len nedávno zrušil megatextúry z id Tech enginu a teraz s príchodom SSD do konzol uvažuje, že by ich vrátil. Konkrétne šéf technológií v Splash Damage sa k tomu vyjadril v MCVUK magazíne:
"Niektoré techniky, ako napríklad megaftextúry z Quake Wars, sa môžu znovu objaviť. Megatextúry, tiež známe ako Partially Resident Textures, umožňujú každému objektu v hre mať svoj jedinečný balík textúr, čo vedie k bohatším, rozmanitejším a menej sa opakujúcim vizuálom. Na dosiahnutie tohto engine neustále načítava fragmenty textúry, ktoré potrebuje na dokreslenie objektov na obrazovke a cachuje to. Pri tomto systéme je veľmi dôležité, ako rýchlo sa dajú textúry načítavať.
V predchádzajúcich generáciách to vyžadovalo veľmi veľa optimalizácie, ale veci by sa mohli drasticky zjednodušiť pri rýchlych diskoch. Je zaujímavé vidieť, ako v tejto oblasti zapracovali ako NVIDIA a AMD, tak aj Unreal."
S megatextúrami id Soft začal už pred 15-timi rokmi a len v aktuálnej verzii id Tech 7 enginu ich zrušil, aby mohol zvýšiť kvalitu textúr. Čo bolo aj na Doom Eternal vidieť.
Uvidíme, či to v niektorej z ďalších hier použijú a ukážu, akú maximálnu kvalitu textúr dokážu ponúknuť. Aj keď problém s megatextúrami, ako aj problém všeobecne so zvyšovaním kvality textúr totiž teraz bude masívne množstvo dát. 500 gigové hry sa ľuďom veľmi nebude chcieť sťahovať.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Alza spustila nové zľavy 29
- Elon Musk podvádzal v Path of Exile 2 hre, a keď ho Asmongold odhalil, reagoval ak 95
- Prvý pohľad na Nintendo Switch 2 153
- Aké sú vylepšenia výkonu RTX50 grafík oproti RTX40 generácii bez frame generation? 179
- Dizajn PS6 čipu je vraj už hotový 183
- TikTok bol v USA vypnutý 201
- RTX 5080 karty sa už objavujú v zoznamoch eshopov 107
- Článok: Najlepšie hry roka 2024 40
- AMD RX 9070 a RX 9070 XT karty sa objavili v ďalšom obchode aj s cenami 42
- Ako Crysis zadefinoval nároky na grafiku? 92 zobraziť viac článkov >