Vrátia sa megatextúry do id Tech enginu? |
id Soft len nedávno zrušil megatextúry z id Tech enginu a teraz s príchodom SSD do konzol uvažuje, že by ich vrátil. Konkrétne šéf technológií v Splash Damage sa k tomu vyjadril v MCVUK magazíne:
"Niektoré techniky, ako napríklad megaftextúry z Quake Wars, sa môžu znovu objaviť. Megatextúry, tiež známe ako Partially Resident Textures, umožňujú každému objektu v hre mať svoj jedinečný balík textúr, čo vedie k bohatším, rozmanitejším a menej sa opakujúcim vizuálom. Na dosiahnutie tohto engine neustále načítava fragmenty textúry, ktoré potrebuje na dokreslenie objektov na obrazovke a cachuje to. Pri tomto systéme je veľmi dôležité, ako rýchlo sa dajú textúry načítavať.
V predchádzajúcich generáciách to vyžadovalo veľmi veľa optimalizácie, ale veci by sa mohli drasticky zjednodušiť pri rýchlych diskoch. Je zaujímavé vidieť, ako v tejto oblasti zapracovali ako NVIDIA a AMD, tak aj Unreal."
S megatextúrami id Soft začal už pred 15-timi rokmi a len v aktuálnej verzii id Tech 7 enginu ich zrušil, aby mohol zvýšiť kvalitu textúr. Čo bolo aj na Doom Eternal vidieť.
Uvidíme, či to v niektorej z ďalších hier použijú a ukážu, akú maximálnu kvalitu textúr dokážu ponúknuť. Aj keď problém s megatextúrami, ako aj problém všeobecne so zvyšovaním kvality textúr totiž teraz bude masívne množstvo dát. 500 gigové hry sa ľuďom veľmi nebude chcieť sťahovať.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 315
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >