MORTAL KOMBAT 11: AFTERMATH |
MORTAL KOMBAT 11: AFTERMATH |
Všetko je raz prvýkrát a takúto premiéru má teraz za sebou aj séria Mortal Kombat. Dočkala sa totiž svojej prvej príbehovej expanzie za pomaly 30 rokov existencie. No neberte to ak, že predtým sa Mortal Kombat hry nerozširovali a nemyslím teraz DLC s postavami v posledných rokoch. Tí starší z vás si určite spomenú na Ultimate Mortal Kombat 3 a Mortal Kombat Trilogy, ktoré vyšli po pôvodných hrách a pridali nové postavy. Teraz je to však o niečo komplikovanejšie, vyšli vlastne tri veci naraz. Ťažko ich oddeliť, ťažko sa však o nich baviť spoločne. V recenzii vám priblížim všetky, no známka a hodnotenie sa týkajú len expanzie Mortal Kombat 11: Aftermath.
Takže máme tu expanziu – nový príbeh, nové postavy, nejaké nové skiny a žiadne nové achievementy. Za 40 eur je to od NetherRealm a Warner Bros. pomerne veľká odvaha, ale nevynášajme súdy predčasne. Potom je tu nový update, ktorý je zas úplne zadarmo pre všetkých hráčov hry a vyšiel spolu s expanziou. Jeho obsah nie je vôbec chudobný a zadarmo dostanete nielen 4 nové arény, ale aj nové Friendship zakončenia a Stage Fatality. Väčšina toho sú veci známe z minulosti série. Friendships sa do série vracajú po dlhej odmlke, keďže sme ich naposledy videli v trojke.
Sú to uletené animačky, kedy súpera nezabijete, ale oslávite svoje priateľstvo. Stage Fatality sa tiež vracajú a sú to unikátne Fatality typické pre nástrahy danej arény. Z nových arén sú to klasiky Dead Pool a Soul Chamber, ku ktorým pribudli dve nové. No a nakoniec je tu Mortal Kombat 11 Aftermath Kollection, ktorá vám za 60 eur dá úplne všetok obsah, čo je pre nových hráčov skvelá ponuka (veľa obsahu, veľa režimov, stále skvelá hrateľnosť a teraz až 34 postáv.
Poďme ale konkrétne na obsah Aftermath expanzie. Skiny dajme stranou, aj tak je to len kozmetický bonus, ale sú to tri balíčky. Dôležitejšie sú nové postavy, ktoré sú tiež tri. Je tu napríklad Sheeva, ktorá sa mihla v príbehu základnej hry, no hrať sme za ňu nemohli. Po rokoch sa vracia aj boh vetra Fujin, ktorý nebol v sérii hrateľný od Mortal Kombat Armageddon. No a tretím nováčikom je hosťujúca postava RoboCop. Síce to nie je Ash, ale v boji päsťami je prekvapivo efektný. A brutálny.
Každá z troch nových postáv so sebou prináša aj unikátny bojový štýl a super je, že sa nepodobajú na postavy, ktoré sú už v hre. Sheeva a Fujin už majú za sebou históriu v rámci série, aj tak ale ich bojový štýl v novej časti pôsobí sviežo a ani tu nechýbajú variácie, prípadne si ich neskôr môžete sami viac prispôsobiť. Nebudem klamať, keď poviem, že mi obe sadli veľmi dobre a aj ich Fatality a Fatal Blows sú naozaj nápadité. Všetky tri postavy navyše v boji využívajú rôzne zbrane, akurát RoboCop je ťažkopádnejší. Zároveň však za istých okolností aj odolnejší a nepriateľov si vie držať od tela. Fanúšikov postavy určite poteší nielen množstvo známych hlášok, ale aj to, že vychádzajú z úst Petra Wellera, ktorý postavu stvárnil v prvých dvoch filmoch.
Ospravedlňujem sa, ale nie je dosť dobre možné rozpísať príbeh Aftermath bez toho, aby som neprezradil koniec základnej hry. ak ste ju teda nehrali a chcete si jej príbeh užiť, preskočte najbližšie odseky. NetherRealm pokračujú vo svojom filmovom spôsobe rozprávania a nadväzujú na koniec pôvodnej hry, keď sa Liu Kang vo svojej novej forme stal ochrancom Zeme. Práve sa chystá začať odznova budovať čas, no zdá sa, že to nebude také ťažké. Za ním sa otvoril portál a v z neho vystupuje trojica, ktorá celé predchádzajúce udalosti sledovala z miesta mimo priestor a čas, kde ich za trest uväznila Kronika.
Trojica Shang Tsung, Fujin a Nightwolf jej nechceli pomôcť a toto bol ich trest. Vďaka tomu ale vedia, že nebude také jednoduché obnoviť čas. Musia totiž získať jej korunu, čo si vyžaduje cestu do minulosti. Vy ako skúsení hráči však veľmi dobre viete, že to Shang Tsung nerobí kvôli tomu, že má zlaté srdce, ale má svoju vlastnú agendu. Čakáte preto už len na to, kedy vás zradí. Je to však práve táto postava, ktorá vás bude najviac baviť. Stvárnil ju herec Cary-Hiroyuki Tagawa (Shang Tung v Mortal Kombat filme z 1995) a náramne si ju užíva. Je to jeden hnusný slizký had, ale takmer by ste mu aj fandili. Pomáha aj to, že dostal pravdepodobne najlepší motion capture tváre v hre.
Na základnom príbehu sa mi páčilo, že dal vlastne zmysel všetkým príbehom každej jednej postavy v sérii. Všetko, čo sa v nej kedy stalo, je teraz kánon. Aftermath robí parádnu vec z toho pohľadu, že prakticky otvára novú etapu, aj keď vám opäť ponúka viac koncov, asi si z jedného z nich budete vedieť domyslieť, ako by séria v ďalšej časti mohla pokračovať. Skvelé je tiež to, že využíva postavy, ktoré v pôvodnom príbehu hrali len druhé husle. Nie sú to len Nightwolf a Sheeva, ale aj ďalšie. Nemáte tak dojem, že opäť hráte to isté. No a nakoniec je tu spád. Príbeh pekne odsýpa, možno je tu v porovnaní so základným príbehom viac scén, ale užijete si ich.
Príbeh vám zaberie necelé 3 hodiny, väčšinu z toho tvoria práve prestihové scény a neviete to nejako natiahnuť. Samozrejme, niektoré kapitoly ponúkajú možnosť zahrať si tie isté súboje za dve rôzne postavy, takže sa môžete vrátiť späť a vyskúšať niekoho iného. Veľa času to ale nepridá. Tu sa dostávame k pomeru množstva obsahu a ceny, ktorý pre Aftermath nevyznieva práve najlepšie a to najmä pre tých hráčov, ktorí už pôvodnú hru kúpili a prípadne si k nej dokúpili aj nejaké to DLC.
Inak je tu všetko po starom a hrateľnosť sa nemení. Ak chcete detailnejší opis, určite si prečítajte našu recenziu pôvodnej hry. Ja teraz len stručne zhrniem, že je to krvavá 2D bojovka založená na kombách a špeciálnych útokoch, ktoré sú typické pre každú postavu a každá má unikátne. Taktiež je tu veľká variabilita grabov a hra si priam potrpí na interaktivite arén, kde je množstvo predmetov, ktoré vám pomôžu pri útoku aj obrane. X-Ray útoky sú nahradené Fatal Blow útokmi, ktoré sa vám sprístupnia, ak máte málo života. Na záver máte možnosť súpera doraziť, na čo slúžia Fatality, ktorými ho doslova roztrháte na kusy. Nechýbajú Brutality útoky, no a ako súčasť free updatu pribudli už uvedené Friendships. Väčšou zmenou v rámci hrateľnosti je zaradenie dvoch ukazovateľov energie – na obranu a útok.
Rovnako je všetko po starom aj v oblasti ďalšieho obsahu. Aftermath nijako nerozširuje ponuku Veží, Krypty a ani ďalších režimov, čo je tiež možno trochu škoda. Viem, že by možno ľudia zas nadávali, ak by expanzia priniesla niečo nové v tejto oblasti mimo základnej hry, ale úprimne nevidím dôvod na to, aby súčasťou expanzie nebol aj nejaký nový režim. Pokojne aj nejaký klasický z minulosti, napríklad Test Your Luck.
Ako som písal už vyššie, hodnotenie sa týka samotnej expanzie Mortal Kombat 11: Aftermath. Je to veľmi dobrá príbehová expanzia so zaujímavým dejom, ktorý si celý ukradne Shang Tsung. Len tých postáv je málo, prakticky len polovica Kombat Packu. A nenájdete tu už nič nové. Z tohto pohľadu je cena zlý vtip a to najmä pre stálych hráčov. Free update s niekoľkými príjemnými novinkami je len slabou náplasťou. Ak ale doteraz Mortal Kombat 11 nemáte, Aftermath Kollection je parádna edícia plná obsahu s príbehom, ktorý hravo prerástol konkurenciu v žánri. Vyzerá dobre, znie dobre, hrá sa dobre a teraz ponúka ešte o pár hodín zábavy viac, pričom nové postavy si určite nájdu svojich fanúšikov.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Warner Bros / NetherRealm Studios Štýl: Bojovka
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|