Microsoft zhrnul ponuku Xbox Series X, potvrdil Hellblade II na Unreal Engine 5 |
Microsoft zhrnul doteraz potvrdené funkcie Xbox Series X konzole a pridal niekoľko nových detailov.
Microsoft zhrnul doteraz potvrdené funkcie Xbox Series X konzole a pridal niekoľko nových detailov k najrýchlejšej konzole.
Xbox Series X bola navrhnutá, vytvorená a optimalizovaná s nulovými kompromismi. Ponúka custom procesor s 8 jadrovým Zen 2 CPU a štvornásobne vyšším výkonom ako Xbox One. 12 Tflop GPU RDNA2 výkon, čo je viac ako 8 násobok výkonu v Xbox One. Celé je to prepojené s najrýchlejšou GDDR6 pamäťou a custom SSD diskom.
Konzola umožní vývojárom posunúť ich kreatívne vízie na maximum a to aj vďaka inováciám v grafike, ako DirectX hardvérovo akcelerovaný raytracing, variable refresh rate alebo ultra low latency vstup.
Microsoft dodáva, že čistý výkon je len začiatok a zdôrazňuje, že je to stabilný výkon, ktorý sa udrží stále, vďaka čomu je konzola najvýkonnejšia. Dokáže ponúknuť 4K 60 fps gaming s podporou až do 120 fps.
Pridávajú do nej Xbox Velocity architektúru, ktorá umožní využiť SSD disk naplno. Majú tam spojený nextgen custom SSD, hardvérovo akcelorovanú dekopresiu a hlboké zapracovanie softvéru na vytvorenie bohatších žijúcich svetov. Je to také rýchle, že prakticky eliminuje loadingy. K tomu pridávajú Quick Resume funkciu, ktorá umožní pokračovať v hre presne tam, kde hráči skončili, môžu vyskočiť a vrátiť sa koľkokrát chcú.
Zároveň vďaka HDMI 2.1, auto low latency režimu a dynamic latency input umožňujú eliminovať oneskorenie odozvy ovládania. Autori hier si tu môžu oneskorenie sledovať a optimalizovať. Už sa nebude stávať, že odozva ovládania bude 100-200ms.
K tomu spolu s konzolou prinášajú rovno tisíce hier pri vydaní, keďže konzola je spätne kompatibilná. Pričom staršie tituly dostanú lepšiu a rýchlejšiu grafiku, zrýchlené nahrávanie a ďalšie využitia novej architektúry konzole (napríklad automatické HDR). Zároveň bude na novej konzole aj Game Pass a môžete cez stovku titulov rovno hrať ďalej na novej konzole. Microsoft pritom autorom do nových titulov umožňuje zapracovať aj Smart Delivery funkciu, ktorá hráčov uistí, že titul pôjde na novej konzole a bude vylepšený.
Microsoft tentoraz sľubuje aj tituly, keďže 15 štúdií už pracuje na nových hrach do ich známych značiek a aj nových. Tie ukážu budúci mesiac. Bude to znamenať aj nepretržitú dodávku hier, ktoré budú využívať výhody novej konzole.
Priamo na novej konzole ukázali už Hellblade 2, pri ktorej už potvrdili, že bude bežať na Unreal 5 engine (tak ako všetky ich Unreal hry, ktoré prídu koncom roku 2021 alebo neskôr). Pridali aj ďalšie titul,y ako Scarlet Nexus, Chorus, Assassin's Creed Valhalla, Scorn, Medium, Dirt 5, Yakuza: Like a Dragon a potvrdený bol aj Cyberpunk 2077. Samozrejme, najväčší launch titul je Halo Infinity.
Rozdiely updatov na starších hrách predstavili na Gears 5, kde sa zrýchlia nahrávania, pridajú efekty, rozlíšenia textúr, SSAO, tiene, 4K prestrihové scény bežiace na 60 fps. Plus multiplayer testujú na 120 fps.
Zároveň je konzola dizajnovaná s myslením na cloud, kde spolu s príchodom xCloudu budú môcť hráči hrať hry priamo z internetu bez nutnosti inštalácie. Pritom môžu hrať aj na iných zariadeniach, keďže 80 percent konzolových hráčov hrá aj na PC a na mobiloch a práve preto Microsoft všade spája Game Pass, Xbox Live a xCloud.
Nakoniec Microsoft dáva hráčov do stredu pozornosti a zaväzujú sa ku kľúčovým oblastiam - konzola, obsah, komunita a cloud.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 323
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >