Nvidia zdvojnásobila svoje tržby, očakáva silný herný polrok |
Nvidia sa vezie na cloude, ten prekonal už aj grafiky. Nové grafiky však prichádzajú a Jensen očakáva vysoké tržby.
Nvidia mala za posledný štvrťrok takmer o 50% vyššie tržby ako minulý rok, presne je to $3.866 miliardy dolárov (čisté zisky mali 622 miliónov dolárov). Pričom síce stúpli grafiky, ale najviac išli hore dátové centrá. Nvidii sa podarilo naskočiť na cloudový vlak a už sa vezie. Dodávajú hlavne čipy do serverov, kde majú svoje čipy v 8 z 10 najväčších serverov, ale vytvárajú aj svoj cloud. Tržby cloudu stúpil oproti minulému roku o 165 percent a to znamená $1.75 miliardy dolárov. Prekonali tak grafiky, ktoré išli hore o 25%, ale na cloud už nestíhajú a mali $1.65 miliardy dolárov.
Ostatné, menšie časti biznisu Nvidie klesali a dole išli autá o 28% na 111 miliónov dolárov a aj profesionálne vizualizácie na 203 miliónov o 34%.
Do druhého polroka svojho finančného roka očakávajú masívny nárast v hernej divízii, keďže im počas nasledujúcich dvoch štvrťrokov budú vychádzať nové grafiky. Tie ohlásia už začiatkom septembra.
Šéf Nvidie Jensen Huang konkrétne povedal:
"Očakávame skutočne silnú druhú polovicu roka. Myslím si, že to môže byť jedno z najlepších herných období a dôvodom je skutočnosť, že počítačové hry sa stali takým veľkým formátom. Kombinácia úžasných hier, ako je Fortnite a Minecraft, ako aj to, akým spôsobom teraz ľudia hrajú, ich hranie a ich hranie esportov, dokonca aj F1 je e-šport, tam sa totiž teraz stretávajú s priateľmi.
Hry používajú na vytváranie iného obsahu. Používajú snímky z hier na tvorbu umenia. Zdieľajú to s komunitou. Je to teraz vysielacie médium. Počet rôznych spôsobov, ako si môžete zahrať, skutočne explodoval. Funguje to na PC, pretože všetky veci, ktoré som opísal, vyžadujú kamery alebo klávesnice alebo streamingové systémy - ale vyžaduje otvorený systém, ktorý ponúka aj multitasking. PC sa tak stalo veľkou platformou pre hranie hier. A druhá vec je, že RTX je ako homerun. Skutočne sme zvýšili latku pomocou počítačovej grafiky, hry sú také krásne a je to naozaj ďalšia úroveň.
Nebolo to také také úžasné od čias, keď sme pred 15 rokmi predstavili programovateľné shadery. A tak za posledných 15 rokov vytvárame programovateľné shadery lepšie a lepšie a lepšie a stále sa to zlepšuje. Ale nikdy nebol taký obrovský skok ako teraz. RTX karty priniesli do hrania ako umelú inteligenciu, tak aj raytracing. A potom tretím faktorom je vydanie konzol. Vývojári hier sa skutočne pripravujú na veľký skok. Vzhľadom na to, aký silný je aktuálny herný trh a koľko ľudí na celom svete závisí od hier doma, si myslím, že to bude najúžasnejšia sezóna vôbec.
Vidíme úžasné čísla od nášho konzolového partnera Nintendo. Switch sa chystá predať viac ako Super Nintendo, viac ako Famicom, ktorý bol jednou z najlepších herných konzol všetkých čias. Myslím, že sú na ceste, aby sa Switch stal najúspešnejšou hernou platformou všetkých čias. A som za nich nadšený. A tak si myslím, že to bude veľký druhý polrok."
Nvidia popritom pripravuje odkúpenie ARM, to by malo byť do konca leta uzatvorené, ak sa niečo nevyskytne a obchod nepadne.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 295
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >