The Lord of the Rings: Gollum bude stealth hrou, ktorú autori prirovnávajú k sérii Prince of Persia |
Hra je verná Tolkienovej predlohe a na svojej ceste za Gollumovim šťastím stretneme aj známe postavy.
The Lord of the Rings: Gollum sľubuje stealth akciu, ktorú prirovnáva k sérii Prince of Persia a rozvetvujúci príbeh rozširujúci to, čo priniesol J.R.R. Tolkien. Bude sa samozrejme týkať kreatúry, známej ako Sméagol. Na hre robia Daedalic Entertainment, ktorí zatiaľ stále neukázali gameplay. Titul je naplánovaný na budúci rok a vývojári sa s IGN podelili o viacero nových informácií.
The Lord of the Rings: Gollum bude hrou, ktorá sa točí okolo dvoch základných pilierov. Prvým z nich je stealth, ktorý vám umožní prekonávať rôzne hrozby v Mordore a druhým sú naratívne rozhodnutia, kde o kontrolu hlavnej postavy budú bojovať osobnosti Sméagola a Glocha:
"Hra kombinuje stealth a vertikálny parkúr, resp. lezenie. Ak by sme ju mali s niečim porovnať, tak by to bola séria Prince of Persia. Väčšinu času pôjde o hru bez súbojov, no Gloch bude schopný odstraňovať svojich nepriateľov pomocou stealth prístupu. Každopádne, nebude to jednoduché a stále pôjde o veľký risk. Chceme, aby hráči každý stret s nepriateľom starostlivo zvážili. Koniec koncov, Glochove silné stránky spočívajú v prefíkanosti, nie v priamom boji."
Zameranie na prefíkanosť znamená, že nebudete čeliť nepriateľom v priamom boji. Namiesto toho sa budeme spoliehať na rôzne predmety okolo nás, výhody prostredia a dokonca aj priateľov, ktorých na vašej ceste objavíte:
"Gloch nepoužíva zbrane, no môže rozptýliť nepriateľov hádzaním predmetov, ktoré ich odlákajú. V niektorých častiach hry budete profitovať aj zo schopností nových spojencov a môžete využívať prostredie vo svoj prospech. Počas hry totiž stretnete známe postavy.
Na ich konkretizovanie je ešte príliš skoro, no nemôžeme sa dočkať, keď ich predstavíme. Keď zoberieme do úvahy rozsah a časový rámec nášho rozprávania, musíme dôkladne zvážiť kde, kedy a s kým sa Gloch stretne počas hry. Známe postavy budú hrať väčšinu času menšie úlohy. Budú tu však aj časti, kde ich úloha bude významná. "
Popri stealth sekciách bude Gloch musieť robiť aj rozhodnutia a dialógové voľby, kde sa bude vyberať z vopred navrhnutých odpovedí. Budú mať vplyv na osobnosť Sméagola aj Glocha, ktorá sa objavila po tom, čo táto postava bola ovplyvnená prsteňom. Môžeme teda čakať aj akési vetvenie príbehu:
"Rozhodnutia, ktoré urobíte ovplyvňujú aj spôsob hrania. Vždy, keď hráte ako Sméagol alebo ako Gloch, dominantná osobnosť ovplyvňuje animácie, zvuky, situácie a in-game dialógy."
Vývojári však nebudú meniť zdrojový materiál, teda to, čo raz zadefinoval Tolkien a pôjde o prequel ku knihám Pán prsteňov. To znamená, že Gloch bude musieť dosiahnuť stanované miesto do konca hry, no jeho cesta sa môže rôzne meniť:
"Prirodzene zostávame v určitých medziach. Nebude to o tom, že hra skončí zničením Stredozeme, pretože ste nikdy neurobili rozhodnutie za charakter Sméagola. Nakoniec, osud Glocha je tak trochu definovaný v knihách. Vaše rozhodnutia však môžu a budú mať vplyv na iné NPC postavy v hre. Niektoré ich ovplyvnia veľmi, iné menej, rovnako ako rozhodnutia v reálnom živote."
V hre bude teda akýsi druh systému morálky, aký sme videli v iných tituloch zameraných na rozprávanie. Nebudú tu však žiadne fyzické zmeny postavy ako napríklad vo Fable. Rozhodnutia budú tak trochu popreplietané a nepôjde o priamočiaru cestu typu, rozhodnite sa ako Sméagol a buďte dobrí, alebo páchajte zlo ako Gloch. Prvým pravidlom autorov je zostať verní charakteru, ktorý v sebe ukrýva dvojicu osobností. Tým, že vyberáte rozhodnutia, ktoré sa týkajú dvoch osobností získavate určitý stupeň kontroly. Podľa autorov je to ako manévrovať autom s dvoma defektami na kraji priepasti a snažiť sa nespadnúť z útesu.
Stredozem je pomerne rozľahlé miesto, no hra nebude open worldom a možnosti, kam sa môžete vydať z miesta, kam prídete, budú obmedzené. Autori však spomínajú aj niektoré úrovne, ktoré budete môcť preskúmavať a ponúknu otvorenú štruktúru:
"Niektoré úrovne sú úplne otvorené vo všetkých troch dimenziách a môžete ich voľne skúmať. Iné sú lineárne, ale často s alternatívnymi trasami, na ktorých sa hráči môžu napríklad rozhodnúť, či sa radšej prešmyknú okolo niektorých strážcov alebo zvolia riskantný presun lozením vo výškach.
Dizajn sveta je inšpirovaný knihami, pretože práve na knihy sa viaže licencia, ktorú vývojári majú. Cieľom bolo vytvoriť osobitý štýl, ktorý sa však úplne neodchyľuje od ikonických filmových vecí. Spomínajú napríklad Sauronovu vežu, ktorá bude vyzerať stále rovnako. Príbeh hry začína paralelne s prvou knihou, kedy je Frodo stále v Grófstve a nevie nič o tom, čo na neho čaká. Gloch sa v tom čase vydáva do Mordoru a zúfalo hľadá Bilba s prsteňom. Bohužiaľ ho chytia Sauronovi služobníci a toto je moment, kde začína príbeh:
"Glochov cieľ je trochu komplikovaný. Samozrejme chce uniknúť z rúk Sauronovich prívržencov a znova si nasadiť prsteň. Po istom čase mu však strana Sméagola spôsobí problémy a rozptýlenie. To otvára nové protichodné ciele postavy, o ktorých zatiaľ nemôžeme hovoriť."
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 292
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 97
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Daedalic Entertainment / Daedalic Entertainment Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|