Aké vývojové štúdia má Sony v PlayStation Studios? Na čom pracujú? |
Sony má celkovo 13 štúdií má na konte desiatky PlayStation hier. Pozrime sa na to, čo ich preslávilo a na čom aktuálne pracujú.
Konzoly novej generácie ovládnu túto jeseň a mnoho hráčov pozerá hlavne na first party obsah, ktorý bude k dispozícii a čo nové prinesie oproti súčasnej generácii. Microsoft do boja o exkluzívny obsah zbrojil dlhší čas a napokon vyskladal tím veľmi zaujímavých štúdií, z ktorých najviac prekvapila kúpa Bethesdy, resp. ZeniMaxu.
Sony si svoju sieť first party developerov buduje už roky a dnes je známa označením PlayStation Studios. Má 13 štúdií, ktoré konkurujú Microsoft Game Studios s celkovým počtom 23 štúdií. V tomto prehľade sa pozrieme na konkrétne mená, hry, ktoré majú za sebou a čo pre nás momentálne pripravujú.
Japan Studio (1993)
Ide o jedno z najstarších štúdií, ktoré sa podieľalo na vývoji stoviek titulov pre konzoly PlayStation. Počas aktuálnej éry PS4 pracovali na hrách Bloodborne či The Last Guardian. Zároveň spolupracovali na sérii Gravity Rush a remaku Shadow of the Colossus.
Japan Studio aktuálne pracuje na Astro’s Playroom, ktorý bude predinštalovaný na každej PS5 a predstaví možnosti konzoly. Zároveň pripravujú aj remake Demon’s Souls, s ktorým pomáhajú Bluepoint Games. Hra je naplánovaná ako launch titul PS5.
Polyphony Digital (založené v roku 1998)
Už viac ako dve desaťročia stojí Polyphony Digital na čele pretekárskych hier od Sony. Sú známi sériou Gran Turismo, ktorá je zameraná na simuláciu. Posledným prírastkom bolo Gran Turismo Sport, ktoré vyšlo v roku 2017 na PS4.
Vzhľadom na úspešnosť tejto série nie je prekvapením, že Polyphony Digital pracujú na ďalšom pokračovaní, ktoré sa bude volať Gran Turismo 7 a prenesie simulačné preteky do novej generácie na PS5.
San Mateo Studio (založené v roku 1998)
Od svojho založenia mali v rukách množstvo projektov. Štúdio San Mateo slúži však skôr ako výpomoc ďalším developerom pod krídlami Sony. Ruku k dielu pridali napríklad v tituloch Syphon Filter, Jak & Daxter, Sly Cooper či Ratchet & Clank.
Ich zatiaľ poslednou prácou bola výpomoc s Marvel’s Spider-Man, kde spolupracovali s Insomniac Games a tiež figurovali ako co-developer pri VR titule Farpoint. Zatiaľ nevieme, na čom sa momentálne v San Mateo robí, ale pravdepodobne pomáhajú inému štúdiu s nejakým PS5 titulom.
Santa Monica Studio (založené v roku 1999)
Len málo hier je tak silno spätých s PlayStation ako God of War. Domovom tejto série je práve Santa Monica Studio, ktoré naposledy prinieslo veľmi úspešný reštart v roku 2018. Pôvodná trilógia bola známa ešte na PS2 a PS3.
Po vydaní reštartu God of War pred dvoma rokmi sa režisér Cory Barlog netajil tým, že by rád priniesol pokračovanie. Posledný PS5 event už potvrdil, že Kratos a Atreus prídu znova na naše obrazovky s podtitulom Ragnarok. Zatiaľ išlo len o prvý teasing a o hre ako takej nevieme vôbec nič.
Bend Studio (kúpené v roku 2000)
Sídli v Oregone a má za sebou dlhú históriu vývoja, hlavne série Syphon Filter naprieč niekoľkými konzolami PlayStation. Popri spin-off projektoch značiek ako Resistance a Uncharted (PS Vita) dostalo Bend Studio na PS4 priestor pre úplne novú značku, z ktorej napokon vyšlo Days Gone.
To vyšlo minulý rok a zatiaľ nebolo oficiálne konkretizované, na čom Bend Studio robí teraz. Posledné leaky však naznačujú, že ich nový projekt je v predprodukčnej fáze a má záujem preskúmať viac univerzum Days Gone, takže by malo ísť o pokračovanie.
Naughty Dog (kúpené v roku 2001)
Azda najznámejšie štúdio, ktoré kedysi definovalo PlayStation zábavu s Crashom. Momentálne je hybnou silou niektorých z najikonickejších značiek a síce Crasha už vo svojich rukách nemajú, no preslávili sa aj akčnými adventúrami zameranými na príbeh, ako séria Uncharted či The Last of Us.
Najnovšie Naughty Dog rozdelilo hráčov posledným titulom The Last of Us Part II. Čakal ho obrovský komerčný úspech a úspech u kritikov, aj keď nie každý z hráčov bol úplne spokojný, čo je prirodzené. Momentálne zrejme pracujú na multiplayerovej časti The Last of Us Part II, po ktorej by sa mali vrhnúť na ďalší projekt na PS5, kam ešte prenesú aj TLOU Part II. Neil Druckmann po dokončení dvojky vyhlásil, že ich ďalšou hrou bude buď tretie pokračovanie, alebo úplne nová značka.
San Diego Studio (založené v roku 2001)
Kalifornské štúdio, v ktorom našiel domov titul MLB The Show. Podobne ako San Mateo nevyvíja svoje vlastné veľké projekty, ale skôr na nich spolupracuje s ďalšími develipermi pod strechou PlayStation Studios.
Naposledy vydali MLB The Show 20, čo bolo vítaným návratom k športu počas pandémie COVID-19. Do budúcna očakávame MLB The Show 21, ktoré by malo byť prekvapivo prvým multiplatformovým titulom.
London Studio (založené v roku 2002)
Vzniklo zlúčením Camden Studio a Team Soho. V poslednej dobe pracovalo na veľmi rôznych projektoch a preslávilo sa najmä hrami ako EyeToy či SingStar. Aktuálne sa viac orientujú na VR vývoj, kde prinieslo PlayStation VR Worlds a veľmi chválené Blood & Truth.
Zatiaľ nie je jasné, na čom by London Studio mohlo robiť teraz. Očakáva sa, že by malo ísť o ďalší VR titul, keďže sa v tomto segmente uchytili.
Guerrilla Games (založené v roku 2005)
Ako tvorcovia série Killzone majú za sebou dlhú a bohatú PlayStation históriu, ktorá siaha až k PS2. Uspieť sa im podarilo aj teraz, keď priniesli úplne novú značku Horizon: Zero Dawn, ktorá má za sebou nedávne vydanie na PC.
Holandské štúdio Guerilla Games aktuálne pracuje na pokračovaní, ktoré nesie podtitul Forbidden West. Hra vyjde na PS4 aj na PS5 a čakáme ju niekedy budúci rok.
MediaMolecule (kúpené v roku 2010)
Ich hry sa vyznačujú kreativitou a experimentovaním s technológiami. Medzi najznámejšie patria LittleBigPlanet a Tearaway. Najnovšie uspeli úplne novou značkou Dreams, ktorá zrejme úplne vystihuje filozofiu MediaMolecule.
Zatiaľ nie je známe, na čom ďalšom by mohli pracovať. Dreams sa však stane dlho podporovaná záležitosť, takže minimálne časť štúdia sa tejto hre bude venovať roky. Očakáva sa aj nextgen verzia na PS5.
Sucker Punch Productions (kúpené v roku 2011)
Jedno z ikonických štúdií, ktoré má na konte dlhé roky vývoja na PlayStation. Preslávili sa najmä sériami Sly Cooper a inFamous a aj keď boli nezávislí, pracovali takmer výlučne na hrách pre Sony.
Posledným projektom Sucker Punch bolo zatiaľ Ghost of Tsushima, ktoré sa stretlo s veľmi dobrým prijatím u hráčov. Momentálne zabezpečujú ešte prechod hry na PS5 a pripravujú aj multiplayerový doplnok. Čo sa týka novej hry, zatiaľ nevieme, čo by to mohlo byť, aj keď viacerí špekulujú o pokračovaní dobrodružstiev z Tsushimy.
Pixelopus (založené v roku 2014)
Jedno z najnovších Sony štúdií má na konte len 2 projekty, ktoré zapôsobili najmä kreativitou. Debutovali rytmickou záležitosťou Entwined, ktorá vyšla na PS4, PS3 a PS Vita. Naposledy sa ukázali novinkou Concrete Genie, ktorá uspela u hráčov aj kritikov.
Zatiaľ nevieme, na čom by mohli Pixelopus pracovať, aby nadviazali na svoje doterajšie úspechy. Zrejme však od tohto malého tímu môžeme čakať ešte veľa zaujímavých vecí.
Insomniac Games (kúpené v roku 2019)
Insomniaci sú výsledkom posledného nákupu v Sony. Tento krok sa dal očakávať, pretože tieto firmy majú dlhodobý a úspešný vzťah už viac ako dve desaťročia. Od Spyro the Dragon cez Ratchet & Clank až po Resistance, stáli pri zrode niektorých z najväčších PlayStation značiek. V roku 2014 (keď boli nezávislé štúdio) dokonca vydali hru aj novú značku Sunset Overdrive pre konkurenčný Microsoft.
Aktuálne zožali veľký úspech titulom Marvel’s Spider-Man, ktorý bol popri God of War jedným z najúspešnejších titulov generácie. Aktuálne pracujú na remastri hry pre PS5, ktorý bude sprevádzať rozšírenie Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, zhruba v dĺžke Uncharted: The Lost Legacy. Zároveň pre PS5 vyvíjajú aj novinku Ratchet & Clank: Rift Apart a zrejme sa pozrú aj na ďalšie pokračovanie Spider-Mana.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 225
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 43
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 101
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Novembrové hry 27
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 185 zobraziť viac článkov >