Microsoft sa spojil so SpaceX, prepoja svoj Azure Cloud cez vesmír |
Budeme hrať Xbox hry cez stream rovno zo satelitov?
Microsoft tlačí svoj cloud kde sa dá a najnovšie sa spojil so SpaceX a teda Muskom, ktorý robí svoju vesmírnu internetovú sieť Starlink. Firmy túto sieť pripoja na novú službu Microsoftu Azure Orbital, ktorá priamo prepojí satelity do cloudu.
Používatelia internetu cez Starlink tak dostanú rýchlu odozvu z cloudu bez prepájania sa rôzne po planéte. Možno to bude znamenať aj rýchly streaming Xbox hier priamo cez vesmír.
Starlink má momentálne 10-20ms ping, čo je veľmi dobré na satelity a rýchlosť okolo 100 Megabitov. Rýchlosť bude stúpať podľa počtu satelitov, ktoré už budú vo vesmíre a rovnako spolu s tým bude klesať ping. Zatiaľ má SpaceX vo vesmíre 800 satelitov, ďalšie desiatky tisíc sú v príprave.
Microsoft to spája preto, aby mal konkurenčnú výhodu pred Amazonom, ktorý s Blue Origin plánuje tiež vlastný vesmírny internet s prepojením na svoj cloud. Ich plány sú však veľmi pozadu oproti SpaceX.
Popri Starlinku pripája Microsoft na Azure Orbital aj štandardné satelity a konkrétne luxemburského poskytovateľa SES s ich O3b satelitmi.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RTX 5080 karty sú už v obchodoch. Koľko stoja? 232
- Netflix naplánoval svoje seriály a filmy na rok 2025 27
- GTA VI cieli na 30 fps na konzolách a bude sa možno predávať samostatne bez GTA On 233
- DeepSeek klamal o nákladoch na tréning AI: Skutočné výdavky sú 400-krát vyššie 61
- Kemperi už čakajú na RTX 5090 karty 109
- Recenzie na prvé RTX 5080 karty sú už vonku 196
- Čínska umelá inteligencia DeepSeek zasiahla akcie Nvidie 70
- Nvidia predstavila špecifikácie RTX 5070 a RTX 5070 Ti 131
- Porovnania výkonu RTX 5080 grafiky 177
- Sony donútilo autora Bloodborne 60 fps patchu zrušiť ho 79 zobraziť viac článkov >