Phil Spencer hovorí, že začali Xbox konzoly vyrábať neskôr, keďže čakali na nové technológie od AMD |
Microsoft a Sony sa bavili o svojich predobjednávkach.
Phil Spencer, šéf Xboxu v Microsofte, v aktuálnom interview povedal viac o výrobe konzol a aj rozhodovaní sa pri Xbox Series X a Series S. Potvrdil, že začali svoje konzoly vyrábať neskôr ako Sony. Bolo to preto, lebo čakali na novú AMD RDNA2 technológiu pre grafiku v nových konzolách.
"Začali sme vyrábať neskoro v lete. Bolo to o niečo neskôr ako konkurencia, pretože sme v našom čipe čakali na konkrétnu technológiu AMD. Síce sme začali koncom leta, ale keďže po tom, ako kusy vyrobíte, musíte ich poslať všetkým maloobchodníkom a distribútorom, je tam určitý časový posun, kým sa dostanú na pulty predajní. Vytvára to nedostatky kusov.
Niekoľko mesiacov už vyrábame na plný výkon a pokračujeme v tom ďalej. Konzoly sa teraz dostávajú do regálov pravidelne. Dopyt je však práve neuveriteľne vysoký. Najväčším sklamaním pre toto uvedenie na trh - ale som s ním tiež spokojný - je, že ľudia tento produkt milujú. Nakoniec preto je dopyt vysoký. Takže keď sa objaví v regáloch, hneď odtiaľ zmizne.
V takejto situácii zrejme budeme do jari. Možno nie až takto natesno, ale teraz je dopyt skutočne vysoký. "
Zároveň Phil hovorí, že museli aj určiť, koľko Series S a Series X verzií sa bude vyrábať. Kde aj odhadovali, že Series X sa bude teraz zo začiatku predávať výrazne lepšie a to aj vidia. Odhadujú, že tieto prvé Vianoce a aj druhé Vianoce bude vyšší dopyt po Series X, ale medzitým okolo jari a leta, sa pomer bude viac vyrovnávať. Z dlhodobého hľadiska nakoniec väčšinou vyhrá cena. To videli aj v predchádzajúcej generácii.
Pre zaujímavosť dodáva, že vo firme často rozmýšľali, či robiť Xbox Series S, ktorým chcú ponúknuť vstup do generácie aj ľuďom, ktorí nemajú toľko peňazí. Najlepším argumentom proti tejto verzii bolo to, že Sony nebude robiť nižšiu verziu, vedeli, že pôjde len po hi-ende. Chcú však publikum rozširovať a hľadať nových zákazníkov aj týmto spôsobom.
Keď sme pri Sony, Phil spomenul, že sa o problémoch s naplnením predobjednávok sa bavili aj s Jimom Ryanom zo Sony a to o tom, ako im idú a aké problémy riešia. Obaja museli nahnevať veľa zákazníkov, keďže nemohli dostať ich konzoly. Phil si tu myslí, že pri príprave ďalších produktov to budú musieť lepšie zvážiť. Napríklad priamy kontakt so zákazníkmi, napríklad rezervácie a prehľadnejšie predobjednávky by mohli byť cesta vpred. Zároveň by chcel, aby pri takomto vydaní boli konzoly v obchodoch skutočne dostupné.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 32
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 63
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16 zobraziť viac článkov >