SCARLET NEXUS |
SCARLET NEXUS |
Mám veľmi rád akciu Astral Chain od Platinum Games. Možno pôsobí nenápadne, no ponúka zaujímavá sci-fi príbeh, skvelú akciu a navyše aj príjemný audiovizuál. A rozhodne nie som sám, kto má túto hru rád. Hra má na konte viac ako milión predaných kusov a jeden z nich asi išiel aj niekam do Bandai Namco, kde sa niekomu hra zapáčila až tak, že sa rozhodli spraviť si vlastnú verziu. Je to ako v tom vtipe o odpisovaní domácej úlohy, no rozhodne to nemusí byť niečo nutné zlé. Stále je Scarlet Nexus dostatočne svojskou hrou, akurát sa dosť podobná na niečo kvalitné, čo sme tu už mali.
Hra vás zavedie do ďalekej budúcnosti a alternatívnej reality, kde sa ľudstvo posunulo o poriadny kus ďalej. V ľudskom mozgu sa totiž podarilo nájsť psionický hormón, ktorý niektorým ľuďom umožnil odomknúť mimozmyslové schopnosti rôzneho druhu, napríklad psychokinézu, telekinézu, pyrokinézu, no okrem rôznych ďalších „kinéz“ aj napríklad predvídanie budúcnosti a ďalšie schopnosti. Dali by sa tak robiť aj bežné úkony, no využívanie týchto schopností je veľkou záťažou na mozog, takže ich využívajú len špeciálne jednotky, ktoré sú na to vytrénované.
Mohli by ste si povedať, že idylka. Ľudstvo odomklo svoj potenciál a môže sa ďalej rozvíjať. Avšak zároveň začalo čeliť invázii nemysliacej hordy nepriateľov nazvaných Others. Hrozba je o to väčšia, že má zálusk na ľudské mozgy, pričom útoky sú čoraz silnejšie. Ľudstvo si síce vypracovalo systém varovania, no aj tak dokážu nepriatelia v tvare agresívnych kríkov ruží s nohami zaútočiť a napáchať škody v mestách, kam sa civilizácia uchýlila. V úvode hry sa stávate najnovším regrútom jednotky Other Suppression Force (OSF), ktorá proti tejto hrozbe bojuje, pričom máte na výber z dvoch príbehov.
Je na vás, ktorú postavu si v úvode vyberiete, ale čakajú vás tu dve trochu iné cesty. Yuito Sumeragi je z významnej rodiny a jeho meno v OSF niečo znamená. Je však len na ňom, či naplní to, čo sa od neho očakáva. Kasane Randall je z menej prominentného prostredia, ale má obrovský talent a ešte väčšie schopnosti. Každá z postáv bojuje trochu iným spôsobom, aj keď základ ich schopností je rovnaký. Majú svoje vlastne príbehy, no už v úvodných hodinách hry, ktoré sme si mohli vyskúšať, aj neraz prepletené. Obaja sa naraz stanú súčasťou ORF a zúčastňujú sa rovnakých misií, ale v rozdielnych pozíciách. Bolo zaujímavé si zahrať tú istú misiu z dvoch perspektív a hre to dáva zaujímavý náboj, že na každej postave záleží.
Takmer finálnu verziu Scarlet Nexus sme mali možnosť zahrať si od úplného začiatku, no autori nám obmedzili to, pokiaľ môžeme hrať. Ešte pred popisom hrateľnosti sa ale povenujem veciam, ktoré ma z príbehu zaujali, no behom tých spolu 6 hodín hrania nikam neviedli. Napríklad prepojenie oboch hlavných postáv bude určite hlboké. Koniec koncov poznajú sa už zo snov a je otázne, či tie sny nebudú znamenať aj niečo viac. Taktiež sa mi niečo nezdá na ospevovanom veľkom hrdinovi OSF, ktorý dokáže kopírovať schopnosti ostatných agentov, ale ten bol prakticky len spomenutý v jednom dialógu. Každopádne nemusíte čakať dlho na to, aby sa začali diať divné veci.
Obe hlavné postavy síce majú schopnosť psychokinézy, ale využívajú ju iným spôsobom, čo sa odráža aj na samotnej hrateľnosti. Zdalo sa mi, že on je silnejší a ona zase slabšia, no vyvažuje to rýchlosťou a dosahom zbraní. Ale je to len môj dojem, ktorý mi nikto iný nepotvrdil. Každopádne mi ale aj ľudia z Namco potvrdili, že aj podľa novinárov sa Kasane hrá ťažšie, tak odporúčali, aby bol Yuito prvou voľbou novinárov. Keď už si ale postavu vyberiete, nedá sa ísť späť. Len si hru rozohrať znova za druhú postavu. Pri vydaní si tak asi najskôr zahrajte za obe aspoň tutoriál (ktorý vás zoznámi so schopnosťami postáv a s mechanikami hernej akcie), aby ste sa rozhodli, ktorý herný štýl vám sedí viac
Hra sa vlastne skladá z dvoch častí. Prvoradá je akcia, kedy sekáte haldy nepriateľov, pomáhate si rôznymi útokmi a nakoniec sa dopracujete k nejakému obrovi, ktorého skolíte. Potom prichádzajú chvíle uvoľnenia, kedy sa posúva ďalej príbeh a vzťahy medzi vami a ďalšími postavami. Je to lineárne, minimálne v našej verzii sa nejako vzťahy nedali vetviť možnosťami dialógov. Je to naozaj len ako taká pauza v akcii a posúvanie príbehu pomocou prestrihových scén. Odklikáte si dialógy a idete na ďalšiu misiu.
Vaša postava sa dostane do tímu, pričom každá postava do iného s inými spolubojovníkmi. Každý z nich má nejaké vlastné schopnosti a ak chcete postavy levelovať, musíte s nimi zlepšovať vzťah. Napríklad mimo hlavnej misie zobrať nejakú vedľajšiu úlohu pre nich, odbijete si dialógy s nimi. To im zlepší schopnosti a vyzerá to tak, že maximálna úroveň spolubojovníkov v hre bude 6. Taktiež dokážete meniť taktiku svojho tímu a meniť aj členov tímu, ktorých so sebou na misiu zoberiete. A toto všetko má veľký vplyv...
...keďže si od spolubojovníkov dokážete prepožičať ich schopnosti. Boj je tu pomerne klasický a nesie sa v duchu obdobných akčných hier z Japonska. Sekáte, psychokinetickými útokmi hádžete autá na nepriateľov, tvoríte kombá a máte k dispozícii aj špeciálne útoky, či dokonca efektné popravy nepriateľov ľavým triggerom, keď si to situácia vyžaduje. Nechýbajú defenzívne manévre, napríklad perfektne načasovaný úskok, ktorý vám otvorí okno na útok. No okrem toho máte k dispozícii aj isté množstvo energie, ktorá slúži na to, aby ste získali útoky spolubojovníka. Ak ovláda pyrokinézu, zaútočíte ohňom a následne sú vaše útoky týmto elementom posilnené a dokážu vyvolať efekt požiaru, takže nepriateľ horí, čo mu uberá viac zo života. Podobné je to s ďalšími efektmi, ale môžete si prepožičať aj neviditeľnosť pre stealth postup a ďalšie schopnosti.
Na boje som si musel chvíľku zvykať, lebo je tu toho naozaj veľa, ale hrá sa to dobre. a rovnako dobre sa na to pozerá, keďže sekáte hordy, okolo vás je oheň, blesky a neviem čo všetko možné ešte. Do toho ich dokážete napríklad zasiahnuť vlakom na koľajniciach a elegantne tak zlikvidovať aj väčšiu skupinu. V boji si tiež pomáhate vybavením (časom môžete meniť aj zbrane) a tiež predmetmi, ktoré zvýšia vašu silu, zregenerujú časť života a podobne. Všetky si pomerne rýchlo osvojíte a už to len začleniť do vášho hrania.
Svoju postavu si môžete aj vylepšovať a to prostredníctvom mozgovej mapy, kde si sprístupňujete nové schopnosti a tiež vylepšujete tie, ktoré už ovládate. Je to pomerne jednoduché rozhranie a mapa rozdelená do niekoľkých sekcií, takže sa môžete sústrediť na veci, ktoré vylepšia váš štýl hrania. Rovnako je len na klik vzdialená aj mapa aktuálneho prostredia. Tie sú v hre pomerne členité a to aj do výšky, kedy majú niekoľko poschodí. Mesto, v ktorom sa pohybujete medzi misiami, je naopak pomerne jednoduché a nedá sa ísť všade. Ale čakajú vás tam ľudia dostupní aspoň na krátke dialógy. Ďalším klikom sa zase dostanete k správam od postáv, na ktoré môžete aj reagovať.
Keďže sme hrali už takmer finálnu verziu Scarlet Nexus, pochybujem, že sa ju autorom podarí graficky vylepšiť a teda nie je to žiadne terno. Ale má to svoj štýl, ktorý nie je zlý. Na druhej strane by takáto hra mohla snáď bežať aj na Switchi. Hudba je tiež fajn a k dispozícii sme mali japonský dabing, ktorý je veľmi dobrý a ku hre sa naozaj hodí. Tieot veci sú pre podobné japonské hry bežné, takže ak sa vám páčia Niery, Astral Chain a kopa ďalších vecí, kde proti monštrám bojujú postavy s veľkými mečmi, toto by vás ohlo osloviť. Hra sa nebude predávať na milióny, ale fanúšikov si určite nájde. Osobne som zvedavý na to, ako sa rozvinie príbeh hry, ktorý sa javí byť zaujímavý a trochu aj netradičný. Zatiaľ môžem zhodnotiť akciu a tá zabaví.
Xbox One
PC PS4 Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Bandai Namco / Namco Tales Studio Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|