Časopis Famitsu zverejnil čitateľský rebríček napopulárnejších vývojárov a na prvom mieste sa objavil Hironobu Sakaguchi, otec Final Fantasy série, ktorý síce utrpel debaklom filmového FF, ale v roku 2005 sa vrátil ako šéf firmy Mistwalker, vyvíjajúcej tituly pre Xbox360 (Blue Dragon, Cry On, Lost Oddyssey) a NDS (Ash). Mimochodom Sakaguchi v rebríčku predbehol šéfa Nintenda Shigeru Miyamota, ktorý bol 8. a aj šéfa Microsoftu Billa Gatesa, ktorý skončil na 7. mieste.
Famitsu si na Sakaguchiho rezervovalo 4 strany, kde ho vyspovedali hlavne o práve ohlásenom projekte Cry On. Sakaguchi viac upresnil príbeh, v ktorom sa dostanete do prostredia podobnému stredoveku s výrazným rozvojom strojov. Nebude chýbať napríklad transportné lietadlo. Ľudia v tomto veku si na strechy domov ukladajú Boglov, malé kreatúry, ktoré ich majú chrániť. Boglovia boli raz obrovskí giganti žijúci po boku ľudí. Teraz ich ľudia chcú znovu oživiť na vojnové účely.
Vy sa dostávate do postavy malej Sally, ktorá dostane Bogla od svojho otca, kráľa. Jej monštrum je však iné ako ostatné, vie rozprávať. Vy budete ovládať raz Sally, ktorá ponesie malého Bogla na svojom pleci, kde prejdete vrchy, budete sa štverať na stromy a zapojíte sa do iných aktivít malého dievčaťa, a neskôr, keď získate potrebnú vec, bude sa môcť Bogl pretransformovať na obrovského giganta, ktorý si na oplátku zoberie na plece Sally. Inak vždy, keď sa Bogle zmení, bude vyzerať inak. Sakaguchi naznačil, že Bogle sa poskladá z kameňov, ktoré budú v okolí, ak bude treba aj okolie zničí, aby mal dostatok kameňov na svoje poskladanie.
Rozdiely medzi jednotlivými postavami budú veľké, a to už v tom, že sa výrazne zmení perspektíva pohľadu na okolitý svet. Samozrejme budú aj rozdiely v štýle hry, v prípade Sally sa dočkáte skôr puzzle-RPG a Bogl bude skôr akčný typ, kde sa dočkáte ničenia, ale aj zachraňovania ľudí napríklad zdvihnutím lode z vody.
Čo sa týka ovládania, Sakaguchi sa momentálne rozhoduje medzi niekoľkými schémami ovládania, kde jedna je aj s použitím dvoch analogových páčiek na presúvanie a zdvíhanie predmetov. Grafika bude štýlom cel-shadovaná, no na prezentačke AQ minulý týždeň sa to všetkým zdalo ako rukou kreslené ala Miyazakiho filmy (teda niečo takéto), v skutočnosti to boli ukážky priamo z hry.
Hra je dokončená asi na polovicu, no vyjde najskôr o rok a pol až dva roky. Poskytnúť by hráčom mala 30-40 hodín zábavy.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové zľavy v Alza dňoch 43
- RECENZIA: Commandos: Origins 57
- Mafia: The Old Country vyjde v auguste 52
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, ceny sa zlepšujú 104
- Zabudnite na štvorkolky, Kawasaki posúva offroad mobilitu vpred 43
- PS6 portable vraj nebude taký výkonný ako PS5 63
- The Last of Us seriál už má odsúhlasenú tretiu sériu 123
- Dolár padá, zlepšia sa nám ceny hardvéru? 41
- PlayStation 5 Digital Edition stúpa cenou na 499 eur 137
- GeForce RTX 50: Technológie novej generácie predstavené na Half-Life 2 RTX Remix 28 zobraziť viac článkov >
![]() |
Xbox 360
Vývoj: AQ interactive / Mistwalker Štýl: Akčná Adventúra |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|