Určite si už mohní z vás pozreli demo na Star War: Empire at War, novú stratégiu od tvorov C&C série. Tentoraz nás autori prevedú rozsiahlou galaxiou Star Warsu, ktorú budete celú dobíjať. Demo ukázalo prakticky všetky stránky hry, previedlo nás rozsiahlym tutoriálom a ponúklo jednu galaktickú mapu s niekoľkými planétami. Totiž hra sa odohráva v troch rovinách, jedna je globálna strategická, za ktorú by sa nemusel hanbiť ani Master of Orion, ďalšia je pozemná, teda dobíjanie povrchu obsadených planét a posledná je vesmírna, v ktorej si vychutnáte vesmírne boje.
Rozvojový a vývojový systém je plne presunutý do globálnej managementovej stránky, kde na globálnej mape vyvíjate a kradnete nové technológie, cvičíte vojakov, staviate lode, najímate pašerákov (na vycucávanie nepriateľa od peňazí) alebo nájomných vrahov (na zlikvidovanie pašerákov), staváte vesmírne stanice, ale aj budovy na planétach. Z obsadených planét vám raz za čas prichádzajú peniaze a máte z nich aj bonusy pre rôzne jednotky (podľa toho, v čom je planéta dobrá). V tejto globálnej časti aj presúvate jednotky medzi planétami, určujete výsadky, s ktorými následne začínate boj.
Stratetická stránka je tentoraz viac v štýle Ground Control ako v C&C, prakticky na bojiská prichádzate s určitým výsadkom a snažíte sa zničiť nepriateľov na danom území. Snažíte sa obsadiť kontrolné body, z ktorých si môžete privolávať posily. Nechýbajú ani základne, v ktorých sa určité obmedzené jednotky dajú vyrábať, ide však hlavne o obranné veže, medik zóny a podobné záležitosti určené na predĺženie života vašich vojakov. Každá z vašich jednotiek má ešte jednu alebo niekoľko špeciálnych činností, ktoré môžete zapnúť, napríklad vojaci sa vedia kryť, bojové stroje vedia presunúť viac energie do zbraní na určitý čas atď. Samozrejme, každá jednotka je vhodná na útok na iné typy nepriateľov.
Vesmírna časť je pekne spravená rovnako a rovnako je viac založená na posilách, kde si môžete privolávať ďalšie lode, ktoré sa k vám okamžite presunú cez hyperpriestor. Pri veľkých lodiach alebo staniciach môžete určiť, aj na ktoré miesto majú vaše lode útočiť, aby ste im napríklad najskôr zničili generátor štitov alebo torpédové zbrane atď.
Grafika je veľmi slušná a relatívne rýchla, kde na 2 GHz a ATI9800 mi to slušne stíhalo prakticky na najvyšších detailoch. Najzaujímavejším z celej grafickej stránky sú aj tak možnosti sledovania bojov a pohybov ľubovolnej jednotky zblízka, kde napríklad počas boja sa medzerníkom prepnete na voľné kamery pohybujúce sa po bojisku a zachytávajúce akčný boj ako vystrihnutý zo Star Wars filmov. Aj keď kamery mohli byť lepšie prepracované, niekedy ich trhá alebo ukazujú nezaujímavé časti.
Celkovo hra vyzerá veľmi zaujímavo a vidieť, že sa autori už zbytočne nedržali starých real-timeových zásad a prišli s výrazne odlišným systémom, ktorý pôsobí veľmi príjemne, po všetkých tých real-timeovkách na jedno kopyto.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Vivat Slovakia práve vyšla v plnej verzii 102
- Nové zľavy v Alza dňoch 44
- RECENZIA: Tempest Rising 37
- Aký výkon v testoch ukázala RTX 5060 Ti karta? 99
- RECENZIA: Chains of Freedom 0
- Grafických kariet je na skladoch stále viac, už dostanete aj RTX 5070 Ti za lepšie 63
- Článok: Samsung Galaxy A56 5G 16
- Geforce RTX 5060 Ti prináša DLSS4 do mainstreamu. Aký výkon ponúka? 111
- Vydanie Elder Scroll Oblivion Remastered je blízko, už sa objavili prvé zábery 64
- HBO potvrdilo obsadenie Harry Potter seriálu 160 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Lucasarts / Petroglyph Štýl: stratégia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|