Gollum odhalil dátum vydania a autori nám v tajnosti ukázali aj hrateľnosť |
Uvoľnite si v kalendároch 1. september, jeden starý známy prsteň sa vracia!
19. mája sme mali možnosť zúčastniť sa veľmi sľubnej, no extrémne strohej prezentácie, ktorú si pre redaktorské publikum naplánovalo nemecké štúdio Daedalic Entertainment. Celá videokonferencia sa sústredila na ich nadchádzajúci titul Lord of the Rings: Gollum, ktorý by sa mal „nenápadne priplaziť” na platformy Microsoft Windows, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S a Xbox One už túto jeseň a to 1.9.2022, no majitelia Nintenda Switch si počkajú až na koniec roka. V rámci takmer hodinového hands-off programu sme mali možnosť vidieť ukážku hrateľnosti Beta verzie hry a taktiež vývojári zodpovedali zopár otázok publika.
Gollumn si v prvom rade ide svojou vlastnou a doteraz nepreskúmanou cestou sveta kníh J. R. R. Tolkiena a preto sa veľa (vlastne žiadnych) referencií na filmy, či iné hry nedočkáte. Demo, ktoré nám bolo vo svojej Beta verzii ukázané, nie je finálnou verziou hry a preto viacero animácií a iných prvkov nebolo ešte finalizovaných. Je ťažké úplne objektívne posúdiť ako bude finálny produkt vyzerať, no z toho čo sme mali možnosť vidieť je jasné, že autorom na projekte rozhodne veľmi záleží a vernosť Tolkienovým opisom v knihách je pre nich prioritou.
Dej sa odohráva 8 rokov pred tým, ako hobbit Frodo získa prsteň, teda počas udalostí prvej knihy zo série Pána Prsteňov - Spoločenstvo prsteňa. Príbeh bude sledovať výhradne Golluma, avšak ukážu sa viaceré známe postavy. Odhalené demo približuje udalosti odohrávajúce sa približne v polovici hernej doby, kedy Gandalf vypočúva samotného Golluma, po tom čo ho zajal Aragorn a priviedol do Hemného Hvozdu za elfským kráľom Thranduilom. Hra bude obsahovať veľa príbehových cutscén, ktoré budú skúmať nielen interakcie s inými postavami, ale práve aj rozpoltenosť hlavnej postavy medzi dva charaktery, ktorými sú Gollum a Sméagol. Tu sa bude snažiť presvedčiť vás k sympatizácii s týmto tragickým charakterom a formou rozhodnutí sa prikloniť k dominancii jednej z rozpoltených osobností.
Gollum počas hernej doby preskúma napríklad zákutia rozsiahlej pevnosti Barad-dûr, aj s jej extrémnym zmyslom pre detail, no postretne aj lesných elfov z Mirkwoodu (Temný Hvozd). Hra dáva veľký dôraz na detailné a prepracované prostredia, ktoré sme síce mali možnosť vidieť v herných alebo filmových adaptáciách, no rozhodne nie v takejto podobe. Nakoľko titul by mal byť primárne stealth akciou, nečakajte, že drobný Gollum bude akčným superhrdinom. Prevažnú časť hry strávite plížením sa za chrbtami nepriateľov, lozením a odvracaním pozornosti hliadkujúcich jednotiek kadejakým vrhacím predmetom (hlavne kameňmi). Pri dostatočnej trpezlivosti a tichom postupe dokáže Gollum nenápadne a ticho spacifikovať aj jedného nepriateľa, no otvorený konflikt alebo odhalenie spôsobí prehru.
Hra kladie veľký dôraz najmä na vertikalitu celého projektu a tak budete s Gollumom neustále loziť po kadejakých skalách a zvýraznených výstupkoch, zaskáčete si pri riešení environmentálnych puzzlov a vyskúšate si aj nejaké to plávanie. Obzvlášť zaujímavá bola potom aj odhalená interakcia s elfkou Mell, ktorá s Gollumom komunikuje iba prostredníctvom vody, teda keď sa nachádzate v jej blízkosti alebo priamo v nej. Gollum bude disponovať typickým stamina barom, ktorý však bude pre plnenie puzzlov nevyhnutný, nakoľko pri akomkoľvek rozbehu alebo visení vo vzduchu rapídne klesá.
Skúmaný svet by mal byť teda skôr linéarny, avšak dočkáme sa aj väčších, na preplíženie komplikovanejších sekcií. Nájdete tu aj viacero príležitostí pre environmentálne vyradenie nepriateľov, avšak podľa slov vývojárov sa dá celý titul prejsť aj bez zabíjania (teda okrem jedného v tutoriáli). Okrem toho po svete nájdete roztrúsené aj nejaké tie zberateľské predmety, množstvo roztrúseného príbehu a dočkáme sa aj nejakých bossfightov. Gollum bude neustále utekať pred svetlom dňa, k čomu by mu mal pomôcť arzenál schopností, ktoré budú dostupné hneď od začiatku hry. Zaujímavým je napríklad akýsi pohľad sústredenia, ktorý odhalí možné cesty, váš stupeň nenápadnosti a ďalšie farebne odlíšené faktory, ktoré by sa dali prirovnať k akémukoľvek inému špeciálnemu pohľadu v hrách.
Zo zodpovedaných otázok sme sa veľa nedozvedeli, avšak vieme aspoň, že hra by mala ponúknuť dva rôzne konce, ktoré budú ovplyvnené práve vašimi rozhodnutiami medzi „dobrým a zlým“ resp. medzi možnosťami dominancie Golluma alebo Sméagola. Avšak oba konce vedú k rovnakému výsledku, nakoľko by sa mali prirodzene napojiť na pokračovanie deja kníh. Hra údajne sleduje iba krátky časový úsek života tohto zúboženého tvora, ktorý je otrokom prsteňa už viac ako päťsto rokov. Gollum bude teda zaujímavým spojením stealth akcie s hlbokým príbehom nie veľmi preskúmaného charakteru a zároveň ukáže úplne novú adaptáciu sveta Tolkiena, ktorá na žiadne predchádzajúce nenaviaže. Príde rada aj na nejaké tie rozhodnutia a všeobecne sa vývojári pokúsia u nás vzbudiť sympatie k tejto dokrútenej postave. Osobne sa už neviem dočkať, ako a či vôbec sa im to podarí.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- História Call of Duty série 416
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 59
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 106
- Novembrové hry 30
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 45
- Stalker 2 už má PC požiadavky, sú však podozrivo nízke 84
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 192
- Red Dead Redemption má niektoré veci lepšie ako dvojka 32
- PS5 Pro už bola rozobraná 214 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Daedalic Entertainment / Daedalic Entertainment Štýl: Akčná Adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|